Zuiden van Perth???

helmut

XPdite Sponsor
Hallo lieve mensen

is er iemand die wat kwijt wil over het zuiden van Perth. Meer richting Margarit River, Albany, Esperance?
Wij komen ik October om ons te oriënteren daar en zou natuurlijk gweldig zijn als we van bewoners daar meer te weten komen. Wat zijn jullie bevindingen en waarom.
Ons lijkt het zuiden heel mooi en mede omdat mijn vriendin daar, volgens de beroepenlijst, daar aan een job kan komen als bouwkundig inspecteur willen we ons daar op richten. (of omgeving Adelaide maar dat is toch een heel ander gebied)

Alvast bedankt voor julie info en misschien zien we iemand wel in october als we een rondje maken.

Greetings Helmut en Leonie, Joy

Helmut,

Ben geen inwoner van WA maar ben er wel 2 maal geweest. Vertrek zelf binnenkort naar Melbourne.
Wij vonden Albany een hele leuke plaats. Als je daar werk kunt krijgen is het daar goed vertoeven. Het heeft een mooi wit strand en het is een mooie uitvalsbasis voor de Stirling Ranges NP. Margaret River is dan weer wat toeristischer maar ook best de moeite waard.
Tot esperance zijn we niet geweest.
Het zou mooi zijn als je nog reacties krijgt van mensen die er ook wonen.

Groet Gerrit

Hoi,

Ik ben diverse keren in deze hoek van Australie geweest en ik heb de volgende indruk:
Denmark (kust, maar beschut) en Walpole (bos) zijn heel mooi, wat spiritueel getint, hier wonen veelal de rijkere alternatievelingen. Albany heeft veel leuks, diverse mooie stranden, maar het is er koud. Het waait er bijna altijd en de zee is ook koud (Arctische golf). Daarentegen: walvissen, zeeleeuwen, dolfijnen, have your pick. Dichtbij Mount Barker: dat vond ik eens verschrikkelijk, wilde er zo snel mogelijk weer weg, en een andere trip vond ik het wel aardig.
Margaret River is inderdaad toeristisch, maar ook redelijk cosmopolitisch, vergelijkbaar met Broome en Byron Bay.
Esperance ben ik nooit geweest, maar ik heb er een vriend. Moet mooi zijn, maar redelijk klein en verder niet veel in de buurt. Val je niet voor Esperance zelf, dan heb je dus weinig uitwijk mogelijkheden. Van Manjimup herinner ik mij niets.
Zelf zou ik zonder twijfel voor Denmark opteren, maar dat is prijzig. Als je kinderen hebt of wilt; er zijn twee Waldorf/Steiner schools. Albany is mogelijk een goede tweede keus dan omdat Denmark minder dan een uur rijden is, dus kun je er wel van genieten.
Tussen Margaret River en Denmark zeg maar, kies je in iig voor een gebied waar je fantastisch kunt kamperen enzo. De karri forests, oh zo mooi.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet, Fae

leuk om wat reacties te horen.
Hopelijk zijn er meer mensen uit die omgeving die informatie aan ons kwijt willen.

Kei bedankt daarvoor

Gr Helmut

Wij, Bart, Miranda en Boris (5 jaar) zaten een jaar geleden in die omgeving.
Wij hopen ons te mogen gaan vestigen ergens (dicht) onder Perth.
Op onze site kun je foto's vinden van ons toertje, waarbij we onder andere;
Hyden, Hopetoun, Bremer Bay, Albany, Walpole, Pemberton, Augusta, Busselton, Bunbury en Waikiki hebben aangedaan.
Het geeft niet helemaal een idee van hoe het er wonen is, maar je kunt wel alvast wat van de MOOIE omgeving zien.

Maar ik kan je wel vertellen dat ome Jan en tante Dyn het vreselijk naar hun zin hebben in Waikiki.

Bart

Hey Helmut en familie,

Ben bezig een berichtje te schrijven. Woon zelf in een noordelijke wijk van Perth, maar we zijn vaak en veel in het zuiden te vinden.
U zult mail ontvangen!
Groet,
Ineke

We zijn afgelopen lang weekend weer in het zuiden geweest, vlakbij Pemberton.
Bij Lake Jasper om het nauwkeurig te zeggen. Bushcamping, 4wd, heel mooi daar.
Alleen wonen we in het noorden van Perth, dus is het ver rijden om er te komen.

Wij wonen al bijna drie jaar in het zuidwesten: eerst in Nannup, nu bouwen we een huis in Margaret River. Als je nog vragen hebt Helmut dan horen we het wel!
Groetjes, Sonja

Back