Afscheid.....Hoe?

rob en jolanda

New Member
Hoe gaan jullie afscheid nemen, en hoe hebben jullie het gedaan?

Wel of geen feest geven.
Iedereen persoonlijk langs.
Wel of niet met familie en vrienden naar het vliegveld.

Wij willen een feest geven als het zover is, heb je meteen iedereen gehad.

Rob wil alleen met het gezin naar Schiphol, zonder familie. Hij is bang dat het te emotioneel word.
Ik daarentegen wil wel dat bijvb. m'n ouders ons uitzwaaien.

Hoe hebben jullie het ervaren, of hoe zijn jullie het van plan?

Jolanda
 
Ik ga nog niet maar een vriendin van me gaat eerdaags naar NZ.
Zij geeft een barbeque voor vrienden en familie, een maand voordat zij vertrekt. Dan kan zij de meest belangrijke nog een keer of wat zien maar van de 'minder belangrijke' is al afscheid genomen.

Afscheid op Schiphol wil zij absoluut niet, zij vindt dit te emotioneel..maar kan me voorstellen dat jij dat wel wilt.
En met Skype, MSN en goedkoop bellen onderhoud je goed kontakt hoor.

Succes! :)
 
Same discussie hier!

We hebben inmiddels wel al besloten een grote afscheidsparty :lol: te geven en zijn dus druk op zoek naar een lokatie.

Vwb het afscheid op Schiphol is het bij ons precies anders om. Ik wil het liefst niemand daar terwijl Rob het iedereen nog wel ff wil zien bij het uitzwaaien.
We hebben hier ook over gesproken met Ron en Gabriella in Pelican Waters (zij zijn ook actief op het forum) en zij raadde ons aan om bijv. de avond van te voren nog met de meeste 'close' familieleden en of vrienden bij elkaar te komen op een locatie waar men zich toch emotioneel wat meer kan openstellen want hoe je het ook went of keert emotioneel :cry: wordt het echt wel. Maar op deze manier voorkom je voor je naasten en jezelf dat je dit moeilijke moment op een openbare plek moet beleven waar je jezelf toch wel bekeken voelt en daaarom ook misschien niet echt je emoties durft te laten gaan.
Ik kan me dit heel goed voorstellen en zou daarom ook het liefst geen afscheid nemen op Schiphol, maar goed - op dit moment denkt Rob en zo'n beetje iedereen die afscheid van ons wil nemen er nog anders over en is het dus 1 tegen heel veel andere meningen en vrees ik dat ik straks toch wel degene ben die zich erbij neer zal moeten leggen :| . Maar ja, so be it - een kleine 14 uur later lig ik dan toch in het zonnetje aan ons zwembad in KL  :cool: :-D (we hebben een tussenstop in Maleisie van 2 dagen ingelast - voor de kids om zich wat beter aan te kunnen passen aan tijdsverschil etc.).

Hgr, Jeanine
 
Oh, maar dat is lekker met dat vooruitzicht, lekker aan het zwembad.. :up:

Moeilijk he.. De één wil dit de ander dat.. Je kan natuurlijk alletwee doen, nog even een apart avondje voor alle hechte vrienden/familie en dan uitzwaaien op Schiphol.
Als je man/partner dat wilt dan zou ik hem dat ook gewoon laten doen..op zijn manier.

Natuurlijk wordt het emotioneel en dan komt het besef van echt elkaar even niet meer zien.
Een feest geven is natuurlijk geweldig. Ergens een zaaltje huren of in de tuin, als het weer meezit..
Als je er niet al teveel problemen mee hebt om mensen jullie te laten uitzwaaien zou ik me er gewoon bij neerleggen, kan niemand je iets verwijten als diegene voelt dat hij niet echt goed afscheid genomen heeft.
Vooral als die mensen heel erg belangrijk zijn voor die persoon.

Succes! :wink:
 
mijn oma is net verjaart dus alle familie was lekker samen en dat was heel leuk
gek genoeg wil dan nog iedereen individueel afscheid nemen

bij vrienden idem dito dus hebben we besloten geen groot feest te geven

ik wou absoluut geen volk in zaventem (omdat me dat emotioneel te zwaar leek)
wat blijkt zodra we onze vertrekdatum vertellen , wil iedereen komen uitzwaaien (mensen nemen zelfs verlof hiervoor)
en stiekem vind ik het ook wel leuk (ook omdat het die dag mijn verjaardag is)

dus eigenlijk hebben wij niet zelf beslist hoe we afscheid nemen maar hebben onze familie en vrienden dat voor ons gedaan

oja wij bezorgen iedereen een e-mail adres en skype referenties
en iedereen op zaventem krijgt een afscheidsfoto van ons vieren mooi ingekaderd

't zal best een emotionele bedoening worden
 
Bedankt voor jullie reactie's tot nu toe.

Afscheid  nemen is altijd moeilijk, en ieder doet het op z'n eigen manier.
Maar het is geen vaarwel, en dat probeer ik iedereen te vertellen die het moeilijk vind dat wij weg gaan.
Vooral m'n moeder, ze vind het moeilijk om haar kleinkids te zien vertrekken.
Om het wat makkelijker voor haar te maken heeft m'n vader een nieuwe p.c. gekocht met webcam.

Ik denk niet dat ze akkoord gaat als we haar vertellen dat ze niet mee mag naar Schiphol. Ze wil vooral d'r kleinkinderen tot het laatste moment nog even zien.

Groetjes van Jolanda  :up:
 
Ja, afscheid, dat is zo één van die dingen... :-(
Wij hebben al vaak moeten horen van 'je zal toch een afscheidsfeest geven!' maar eigenlijk voelen wij daar niet echt iets voor. Wij vinden het belangrijker alleen afscheid van onze familie en onze (h)echte vrienden te nemen. Natuurlijk hebben wij ook veel kennissen en zo, maar waar eindigt dat dan?Wie vraag je en wie niet? Als je de mensen van je werk, de sportclubs en klassen van de kids enz... erbij neemt wordt dat een veel te grote bende. Dus gewoon afscheid van de personen die het dichtst bij ons staan.
Mijn schoonma heeft al beslist dat ze niet mee wil naar de luchthaven, de rest van de familie twijfelt nog. Maar mijn allerbeste vriendin wil dan wel weer zeker mee. Hoewel ik haar probeer duidelijk te maken dat ze het zowel voor haar als voor mij daarmee allemaal heel moeilijk zal maken.
Ahja, we zien wel. Ik denk dat iedereen moet voelen hoe hij/zij afscheid wil nemen.
Grtjs,
Nath
 
Ook bij ons zijn er diverse mensen die er speciaal vrij voor hebben genomen, dus als Rob het echt heel graag wil, dan zal ik geen spelbreker zijn en misschien ben ik er achter af ook wel heel blij mee  :dunno:
 
Toen ik voor een jaar wegging heb ik een "gelaagd en afscheids feestje" gegeven (alleen voor vrienden en goede bekende). Ik was toen ook net geslaagd voor de SPH. Denk dat ik nu hetzelfde zou doen. Heb destijds wat australische recepten voor lekkere hapjes opgezocht en klaargemaakt. Aangezien ik alleen ga vind ik het wel fijn als er een paar mensen mee naar schiphol gaan. Goede vriendin, mn moeder en haar vriend en mn broer en zijn vrouw ofzo. Verder zie ik wel. Voor mij duurt het nog even, dus hoef me er nog niet zoveel zorgen om te maken.
 
Wij hebben voor vrienden en kennissen een bbq gegeven.
Vader en broers zijn we persoonlijk bij langs gegaan.
Niemand mee naar Schiphol want we hadden geen zin in emotionele toestanden.

Is ons prima bevallen.

Erna
 
Hoi mensen,

Het is de bedoeling dat wij begin januari naar sydney gaan (ongeveer de 5e).
Dus we hebben dan net kerstmis en oud op nieuw achter de rug waarbij we al onze beste vrienden en familie nog zien.
Toch zijn we wel van plan om toch nog een feestje te geven om ook nog afscheid te nemen van vrienden waarmee je sport etc.

Ik ben er persoonlijk ook niet zo voor om afscheid te nemen op schiphol maar ik denk dat ik er niet onderuit kom.
Want het draaid niet alleen om ons maar ook om je familie, wat willen die !
Die mensen zien je ook een paar jaar niet meer en willen er daarom zolang van genieten als mogenlijk dus......................

Maarja.

Groeten marcel :up:
 
Wij hebben niet echt een feest voor iedereen gegeven maar het verdeeld in hier en daar wat middagen. Wij zijn zelf naar schiphol gegaan en wilde geen familie of vrienden daar hebben. Afscheid nemen is al moeilijk genoeg en op schiphol lijkt het altijd wel nog erger en moeilijker te zijn. We hebben dus van iedereen afscheid genomen in vertrouwde omgevingen.
 
In dit topic http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1408.msg11771#msg11771 vind je nog meer ervaringen van mensen
 
Goh, het valt me eigenlijk op hoeveel mensen toch gekozen hebben voor GEEN afscheid op Schiphol!

Hgr, Jeanine
 
Ook wij hebben als voorkeur geen afscheid te hebben op Schiphol.
Maar ja je kunt ze niet verbieden, he!

En als afscheidsfeest hadden wij ook een bbq en BYO.
Maar ik ben bang dat dat meer een koek en zopie zal worden,  want ik denk dat het nog wel even op zich laat wachten.
Zo snel gaat het momenteel niet in Adelaide. :cry:

Mariette
 
Back
Top