Zwerver
Moderator
Hi,
Hilde en ik zijn nog steeds zoekende als het gaat om de plek waar wij willen gaan wonen als we ons visum hebben. Als we uit gaan van:
Niet in NSW (met IT banen en studeren kom je dan automatisch in Sydney uit)
Niet in VIC (met IT banen en studeren kom je dan in Melbourne uit)
Niet in NT (sorry Jake, to bloody humid)
Dan blijven over SA/WA/QLD.
Aangezien Hilde haar master wil halen in Australie en ik in eerste instantie niet al te ver wil reizen naar mijn werk, kom je dan uit op Adelaide, Perth en Brisbane. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken om een redelijke Cost Of Living vergelijking te maken en vond ik voor Perth het volgende:
(via http://www.aussiemov...us/costlive.asp )
Mortgage $460
Other housing costs $175
Healthcare $58
Pet care $10
Schooling $164
Cars $154
Food Shopping $300
Drinks, snacks & Eating Out $50
Sport & Recreation $48
Total $1,419
En dat ging dan over 4 personen, waarvan twee kinderen dus ik ga uit van een total van $1419*2/3 = $946,00 per week. Nou zullen we in het begin een stuk lagere huiskosten hebben (want geen koophuis) en genoegen nemen met een stuk minder car-costs (want maar 1 auto ipv 2), maar het lijkt me een redelijke indicatie. Klopt dat?
Voor Adelaide en Brisbane ben ik nog aan het zoeken, maar als ik de volgende PDF pak van Austats dan kom ik uit op:
Perth: $946
Adelaide: Perth / 98.4 * 98.58 IS $946 / 98.4 * 98.58 = $947.73
Brisbane: Perth / 98.4 * 97.66 IS $946 / 98.4 * 97.66 = $938.89
[sub]De indexes (98.4 voor Perth, 98.58 voor Adelaide en 97.66 voor Brisbane) zijn gemiddeldes van de indexes voor:[/sub]
[sub]
[/sub]
[sub]Food[/sub]
[sub]Alcohol en tabaco[/sub]
[sub]Clothing and food ware[/sub]
[sub]Household stuff[/sub]
[sub]Health[/sub]
[sub]Transportation[/sub]
[sub]Communication[/sub]
[sub]Recreation[/sub]
[sub]Education[/sub]
[sub]
[/sub]
[sub]zoals genoemd op blz 11 van de PDF.[/sub]
[sub]
[/sub]
Als ik dit allemaal zo vergelijk, dan zou Adelaide duurder moeten zijn dan Perth en Brisbane. Ik kan het me alleen niet voorstellen omdat ik continu hoor dat:
Perth duurder is qua huur
Brisbane heel touristisch (en daardoor duur) is?
Kan iemand me vertellen of we er ver naast zitten met onze vergelijking?
Ah, en nu kom ik net de volgende site tegen: http://www.averagerent.com.au waar je dus ook huur kan vergelijken
Hilde en ik zijn nog steeds zoekende als het gaat om de plek waar wij willen gaan wonen als we ons visum hebben. Als we uit gaan van:
Niet in NSW (met IT banen en studeren kom je dan automatisch in Sydney uit)
Niet in VIC (met IT banen en studeren kom je dan in Melbourne uit)
Niet in NT (sorry Jake, to bloody humid)
Dan blijven over SA/WA/QLD.
Aangezien Hilde haar master wil halen in Australie en ik in eerste instantie niet al te ver wil reizen naar mijn werk, kom je dan uit op Adelaide, Perth en Brisbane. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken om een redelijke Cost Of Living vergelijking te maken en vond ik voor Perth het volgende:
(via http://www.aussiemov...us/costlive.asp )
Mortgage $460
Other housing costs $175
Healthcare $58
Pet care $10
Schooling $164
Cars $154
Food Shopping $300
Drinks, snacks & Eating Out $50
Sport & Recreation $48
Total $1,419
En dat ging dan over 4 personen, waarvan twee kinderen dus ik ga uit van een total van $1419*2/3 = $946,00 per week. Nou zullen we in het begin een stuk lagere huiskosten hebben (want geen koophuis) en genoegen nemen met een stuk minder car-costs (want maar 1 auto ipv 2), maar het lijkt me een redelijke indicatie. Klopt dat?
Voor Adelaide en Brisbane ben ik nog aan het zoeken, maar als ik de volgende PDF pak van Austats dan kom ik uit op:
Perth: $946
Adelaide: Perth / 98.4 * 98.58 IS $946 / 98.4 * 98.58 = $947.73
Brisbane: Perth / 98.4 * 97.66 IS $946 / 98.4 * 97.66 = $938.89
[sub]De indexes (98.4 voor Perth, 98.58 voor Adelaide en 97.66 voor Brisbane) zijn gemiddeldes van de indexes voor:[/sub]
[sub]
[/sub]
[sub]Food[/sub]
[sub]Alcohol en tabaco[/sub]
[sub]Clothing and food ware[/sub]
[sub]Household stuff[/sub]
[sub]Health[/sub]
[sub]Transportation[/sub]
[sub]Communication[/sub]
[sub]Recreation[/sub]
[sub]Education[/sub]
[sub]
[/sub]
[sub]zoals genoemd op blz 11 van de PDF.[/sub]
[sub]
[/sub]
Als ik dit allemaal zo vergelijk, dan zou Adelaide duurder moeten zijn dan Perth en Brisbane. Ik kan het me alleen niet voorstellen omdat ik continu hoor dat:
Perth duurder is qua huur
Brisbane heel touristisch (en daardoor duur) is?
Kan iemand me vertellen of we er ver naast zitten met onze vergelijking?
Ah, en nu kom ik net de volgende site tegen: http://www.averagerent.com.au waar je dus ook huur kan vergelijken