Emigreren, visum, lastig lastig!!

Bastiaan123

New Member
Hallo allemaal!

Ik wil heel graag, net als velen, naar Australie willen emigreren. Helaas is dat niet altijd even gemakkelijk en zeker niet met het doolhof aan visums beschikbaar op de site immi.gov.au. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet na uren lang de website afstruinen voor informatie.

Ik zal de situatie even uitleggen:

Ik ben 2 maanden geleden afgestudeerd van de opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (Bachelor of Applied Sciences). Het laatste jaar (2012/2013) heb ik mijn afstudeerstage in Sydney gedaan aan de University of Sydney. Tijdens mijn stage ben ik verliefd geworden op Australie en nu wil ik heel erg graag verhuizen.

Is er iemand die mij kan helpen of adviseren hoe door dit doolhof te komen want ik wordt er echt niet wijyer van.. Bedankt!!
 
Welkom!
Wat leuk dat je zo'n goede tijd hebt gehad in Sydney. En heel begrijpelijk dat je terug wil natuurlijk!

Inderdaad is er veel informatie te vinden op internet over de vele visamogelijkheden. Je hebt de goede site van het DIAC al gevonden, dus je zit in de goede richting. Ik weet niet hoe oud je bent, maar aangezien je net bent afgestudeerd.... ben je waarschijnlijk onder de 30? Je kunt dan met een working holiday visum het makkelijkst en het snelst weer terug. Je mag dan werken en dat geeft je de mogelijkheid om rond te kijken wat er is, connecties op doen, werkervaring, etc.
En heb je misschien connecties op je stage plek die je in de goede richting kunnen sturen? Staat het beroep waarvoor je hebt geleerd op de SOL? Je kunt je ook laten informeren door een emigratiebureau, dat kost in het geval van Move 2 Australia €200, maar dan heb je wel een goed, professioneel en eerlijk advies.

Succes ermee
 
Ik weet niet hoe oud je bent, maar aangezien je net bent afgestudeerd.... ben je waarschijnlijk onder de 30? Je kunt dan met een working holiday visum het makkelijkst en het snelst weer terug.

Geen idee of dit het geval is in Bastiaan zn verhaal, maar helaas zijn veel studenten te lui om een occupational trainee visum aan te vragen en lopen stage op hun WHV waardoor ze uiteindelijk bedrogen uitkomen..
 
So hey, hier zit helemaal geen onderliggende mening in verstopt hahaha :D
Haha het is gewoon zo.. Hoeveel mensen ik wel niet ken die ik op het hart gedrukt heb om minimaal 4 maanden vantevoren n Occopational Visa aan te vragen maar die toch voor t makkelijke WHV gaan.. En dan later klagen dat ze terug willen naar Aus maar niet kunnen.
 
Maar om studenten nu lui te noemen, foei Gwen.
Ondoordacht, niet slim of vooruit plannen, oke. Daar kan ik mee leveno_O.
groetjes Johan
 
Haha het is gewoon zo.. Hoeveel mensen ik wel niet ken die ik op het hart gedrukt heb om minimaal 4 maanden vantevoren n Occopational Visa aan te vragen maar die toch voor t makkelijke WHV gaan.. En dan later klagen dat ze terug willen naar Aus maar niet kunnen.
Misschien komt dat ook doordat je voor zo'n occupational visa gesponsord moet worden? Toen ik eind 2010 voor het eerst naar Australie kwam voor een research internship kon ik nog gewoon op een tourist visa waarop je max 12 maanden in Australie mocht blijven en max 3 maanden mocht studeren, maar ik geloof niet dat dat visum nog bestaat (subclass 676 volgens mij?)
 
Oja en welkom natuurlijk! Inderdaad, als je een WHV kan krijgen zou dat waarschijnlijk het beste visum zijn :)
Tenzij je dat hele jaar ook hebt samengewoond en dat samen met nog allerlei andere zaken kunt bewijzen, dan kun je misschien een de facto partner visum aanvragen, maar daar ga ik niet van uit?
 
Back
Top