Even voorstellen. Angelique-Monique.

Hallo,

Ik ben een 33 jarige mama. getrouwd. Ik zou heel graag in Australie willen wonen. Ik probeer er ook vaak naar toe te gaan. Ik ben er al meer geweest.

Kom zelf uit het noord brabant.

Werk 3/4 dagen in week.

Zijn hier nog meer mensen? graag zou ik hier over mailen.

Groetjes Angelique-Monique
 
Welkom op het forum!

Wij kwamen ook uit Noord-Brabant (Den Bosch). MAilen hoeft niet, want je kan alles op het forum vragen :)
 
Welkom! Ben zelf ook oorspronkelijk een Brabo (Land van Heusden en Altena). Nu in zuidoost Qld.

Waar in Australië zou je het liefst gaan wonen?
 
Hier ook Brabant, Made bij Breda om precies te zijn. Wij zitten in Bendigo, VIC.
Veel plezier met het rondwandelen op het forum.
Wel oppassen hoor....het werkt verslavend;)
 
Welkom! Ben zelf ook oorspronkelijk een Brabo (Land van Heusden en Altena). Nu in zuidoost Qld.

Waar in Australië zou je het liefst gaan wonen?


Hallo,

Sydney of Brisbane (queensland).

ik heb van mijn neef een link gekregen van de government, dus die ben ik nu aan het uit pluizen.

groetjes

Angelique-Monique
 
Welkom Angelique-Monique, hier nog een Brabantse, ook uit de buurt! En Edireliro, wat grappig, kleine wereld zo. Ik kwam vaak in Made omdat er vriendinnetjes van school woonden :)

Op wat voor visum zou je naar Aussie willen vertrekken Angelique-Monique?
 
Welkom Angelique-Monique, hier nog een Brabantse, ook uit de buurt! En Edireliro, wat grappig, kleine wereld zo. Ik kwam vaak in Made omdat er vriendinnetjes van school woonden :)

Op wat voor visum zou je naar Aussie willen vertrekken Angelique-Monique?

Ik weet nog niet op wat voor visum. Ik heb verschillende. ik heb er namelijk ook fam. wonen. nichten van mijn moeder maar ook een volle neef van mij. Volgend jaar maar eerst op vakantie en dan in het land zelf wat dingen uit zoeken.

Ik woon zelf in Zevenbergen, maar dat is meestal niet zo bekend op internet. hahah.

groetjes.
 
Welkom!

Ik kom uit Eindhovuh de gekstuh KUT :) Nu redneck in Townsville ;-)

Wat wil je hier in Australie gaan doen? Je hebt neem ik aan wel een droom of plan.

Heb hier ook familie zoals neven en nichten, maar dat had geen enkel voordeel voor mij visum kansen.

Groetjes.
 
Welkom!

Ik kom uit Eindhovuh de gekstuh KUT :) Nu redneck in Townsville ;-)

Wat wil je hier in Australie gaan doen? Je hebt neem ik aan wel een droom of plan.

Heb hier ook familie zoals neven en nichten, maar dat had geen enkel voordeel voor mij visum kansen.

Groetjes.



Het leven wat ik hier heb daar op te bouwen met veel ruimte en natuur.

Ik heb best veel landen gezien maar van binnen huil ik Australië moet verlaten, terwijl bij de andere landen en zelfs Nederland wil ik zo snel mogelijk naar huis. Ik heb dat la vanaf mijn 17e. Ik was 17 toen ik in aanraking kwam. ik ben nu 34 en volgend jaar ga ik terug naar Australië. Ik ben er inmiddels 3x geweest. het breekt ons dan ook aan geld om vaker te gaan.

Ik werk zelf in de plannings sector en mijn man heeft allerlei beroepen gedaan, maar zijn diploma's liggen in de computer techniekkunde. Mijn man is hts irg geschoold. (afgemaakt en al).

Ik zou graag in Qld willen wonen en werken.

groetjes, angelique
 
Hi Angelique,

Dan lijkt het er toch op dat je toekomst hier gaat zijn :).

Houd er wel rekening mee dat zijn HTS niets betekend hier en zijn Nederlandse Bachelor Degree niet wereld wijd erkent is zoals ze in Nederland beweren op de HTS.
Je instituut moet in de volgens hyperlink staan anders moet je dus iets meer moeite doen om te bewijzen dat jou diploma evenwaardig is als een Australische, dus voor mij was dit een zware tegenvaller. http://www.engineersaustralia.org.au/membership/mutual-recognition-agreements of http://www.ieagreements.com/APEC/signatories.cfm

Zo ben ik zelf een werktuigbouwkundig ingenieur en voor mijn vakgebied heb ik geen status van Engineers Australië nodig, omdat ik hier niet werk als ingenieur.
Ik ben er wel half mee bezig, maar dit is nooit gevraagd voor mijn PR of functie in Australië. De reden waarom ik toch member wil worden ondanks dat ik het poppenkast spel vind, is als verzekering voor de toekomst. Het is erg lastig om voor een Engineering Functie te solliciteren zonder Engineers Australia Membership. Ik heb dit persoonlijk ervaren, want bij het eerste interview gesprek vragen ze dit.

Als je dan aantal jaren werkt op je membership kun je in aanmerking komen in Queensland voor een RPEQ status, waardoor je tekeningen mag vrijgeven. Voor de tijd ben je dus gewoon een MTS-er die onder leiding aan het ontwerpen is.
Zelf wilde ik dus in het begin niet door deze poppenkast heen gaan en heb ik gekozen voor SMP Project Management, waardoor je geen papieren hoeft te laten herkennen. Officieel is mijn Bachelor Of Engineering Degree niet herkent, maar mijn werkgever erkent mijn skills gelukkig.
Voordat ik naar Australie kwam zat ik in de IT als Siemens PLM consultant. Helaas was de IT sector hier zeker niet groot waardoor ik een industrie heb gekozen die het grootste is in Australië, namelijk constructie en mijnbouw.

Kortom het moto van mijn collega's is; 'it's just a job to pay the bills'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier erg veel moeite mee heb om aan te wennen, omdat ik toch een zeer grote passie heb voor mij vakgebied.

Misschien zit ik bij de verkeerde werkgever, ik kan het niet zeggen want dit is tenslotte mijn eerste Australische werkgever.

Groetjes Willem.
 
Hi Angelique,

Dan lijkt het er toch op dat je toekomst hier gaat zijn :).

Houd er wel rekening mee dat zijn HTS niets betekend hier en zijn Nederlandse Bachelor Degree niet wereld wijd erkent is zoals ze in Nederland beweren op de HTS.
Je instituut moet in de volgens hyperlink staan anders moet je dus iets meer moeite doen om te bewijzen dat jou diploma evenwaardig is als een Australische, dus voor mij was dit een zware tegenvaller. http://www.engineersaustralia.org.au/membership/mutual-recognition-agreements of http://www.ieagreements.com/APEC/signatories.cfm

Zo ben ik zelf een werktuigbouwkundig ingenieur en voor mijn vakgebied heb ik geen status van Engineers Australië nodig, omdat ik hier niet werk als ingenieur.
Ik ben er wel half mee bezig, maar dit is nooit gevraagd voor mijn PR of functie in Australië. De reden waarom ik toch member wil worden ondanks dat ik het poppenkast spel vind, is als verzekering voor de toekomst. Het is erg lastig om voor een Engineering Functie te solliciteren zonder Engineers Australia Membership. Ik heb dit persoonlijk ervaren, want bij het eerste interview gesprek vragen ze dit.

Als je dan aantal jaren werkt op je membership kun je in aanmerking komen in Queensland voor een RPEQ status, waardoor je tekeningen mag vrijgeven. Voor de tijd ben je dus gewoon een MTS-er die onder leiding aan het ontwerpen is.
Zelf wilde ik dus in het begin niet door deze poppenkast heen gaan en heb ik gekozen voor SMP Project Management, waardoor je geen papieren hoeft te laten herkennen. Officieel is mijn Bachelor Of Engineering Degree niet herkent, maar mijn werkgever erkent mijn skills gelukkig.
Voordat ik naar Australie kwam zat ik in de IT als Siemens PLM consultant. Helaas was de IT sector hier zeker niet groot waardoor ik een industrie heb gekozen die het grootste is in Australië, namelijk constructie en mijnbouw.

Kortom het moto van mijn collega's is; 'it's just a job to pay the bills'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier erg veel moeite mee heb om aan te wennen, omdat ik toch een zeer grote passie heb voor mij vakgebied.

Misschien zit ik bij de verkeerde werkgever, ik kan het niet zeggen want dit is tenslotte mijn eerste Australische werkgever.

Groetjes Willem.


Hallo Willem,

Mijn man zijn beroepen is heel gevarieerd

Hij heeft alle rijbewijzen behalve motor. Ondanks zijn hoge genoten opleiding is hij nu busschauffeur. Hij heeft ook een eigen bedrijf in websites bouwen en onderhouden en webhosting, momenteel is dat door de crisis ook niet het echt succes.

Dus ik hoop dat er toch op dat gebied wel iets te vinden is waar vraag naar is.

Volgend jaar gaan we in iedere geval op vakantie. Ik wil er dan met mijn neef over hebben en dat soort dingen.

Ik weet dat fam. geen garantie heeft. Ik heb ook onwijs veel dingen in het leven gedaan en beroepen gekend. hahah

van inpakster tot schoonmaakster van oppas tot planning. computers en anders illegaal wonen hahaha (Zou dat nooit doen)

Wie weet ontmoet ik nog leuke Nederlanders waar ik dan langs kan gaan ;)

Ik wil kijken wat nu de mogelijkheden zijn ivm dat mijn dochter nog heel jong is.

Hoe vond je familie het eigenlijk dat je daar naar toe vertrokken ben?

groetjes,
Angelique.
 
Volledige steun van mijn Familie, want ik heb eerste 12 jaar in mijn full time carriere erg hard gewerkt en er boven op part time gestudeerd (MTS toen HTS) om dit allemaal te bereiken.

Omdat je een juiste instelling hebt en alles wil en kan doen ga je het zeker redden hier. Zo heb ik ook een eigen exclusive kleding zaak naast mijn functie als Structural Mechanical & Piping (SMP) Project Manager.
De eerste dag voordat ik mijn huidige functie had kon ik via mijn Neef bij een BP benzine pomp beginnen achter de kassa, heb dat dus moeten afzeggen omdat ik mijn huidige functie onverwachts op de tweede dag had gevonden.

Ik denk persoonlijk dat er altijd wel werk is als je echt wil.

Hoelang heeft hij zijn vrachtwagen rijbewijs? En mag hij in Nederland met grote combinaties rijden? Dan heb heb je zo een baan ;-).
 
Volledige steun van mijn Familie, want ik heb eerste 12 jaar in mijn full time carriere erg hard gewerkt en er boven op part time gestudeerd (MTS toen HTS) om dit allemaal te bereiken.

Omdat je een juiste instelling hebt en alles wil en kan doen ga je het zeker redden hier. Zo heb ik ook een eigen exclusive kleding zaak naast mijn functie als Structural Mechanical & Piping (SMP) Project Manager.
De eerste dag voordat ik mijn huidige functie had kon ik via mijn Neef bij een BP benzine pomp beginnen achter de kassa, heb dat dus moeten afzeggen omdat ik mijn huidige functie onverwachts op de tweede dag had gevonden.

Ik denk persoonlijk dat er altijd wel werk is als je echt wil.

Hoelang heeft hij zijn vrachtwagen rijbewijs? En mag hij in Nederland met grote combinaties rijden? Dan heb heb je zo een baan ;-).


Hallo Willem,

Ja dat mag tie hij heeft zelfs bus met aanhanger. er is geen rijbewijs denkbaar of hij heeft het behalve motor. en dat zou ik graag nog willen :D, maar hij ziet het nu er niet van in. Je zult dan denken doe je het toch zelf, maar ik vrees dat ik me dan niet lang in leven ben. Hou me niet echt aan snelheid. hahah. Aangezien ik dat mijn gezin niet aan wil doen. Ik heb vroeger wel qaud gereden, maar weggedaan toen we onze kleine meid kregen.

Heb je geen baan voor mij in je kledingzaak :p

Ik langs emigratiebeurs als die er is voor info en dan volgend jaar op vakantie. We proberen ook 6 weken te gaan, maar dat zal waarschijnlijk niet lukken. In iedere geval 4 weken willen we minimaal gaan.

Aangezien dat onze kleine meid binnen kort pas 5 wordt lijkt mij dat iets makkelijkere leeftijd, dan over 5 a 10 jaar.

Hoe ben jij je hart verloren aan Australië?
Hoe zou je het gedaan als een eventuele partner het minder goed ziet zitten?

groetjes,
Angelique.
 
Mijn hart ligt niet bij Australie.

Ik heb dit land gekozen omdat ik een internationale carriere wilde en toevallig hier een Oom, Tante en wat Neven en Nichten heb wonen, dus het was de meest eenvoudige keuze. Plus de economie is hier beter, altijd zomer en de salarissen zijn hier stukke beter.

Ik ben hier zeer gelukkig, maar dat zou ik bijvoorbeeld in Zwitserland ook kunnen zijn.

Wil niet heel me leven op de zelfde plek blijven, dus ook Townsville ga ik weer verlaten voor een ander avontuur. Wel blijf ik voorlopig in Australie, want er zijn stiekem toch wel veel leuke plekjes. Zo wil ik Melbourne en Perth nog ervaren om te wonen en werken.
Probeer niet teveel plannen, maar wel veel te dromen en gewoon mijn gevoel en dromen achterna te gaan.

Mijn partner in Nederland wilde niet mee, dus die heb ik achter gelaten. Ze wist aantal jaren van deze plannen, dus het kwam allemaal niet onverwachts.
Inmiddels een Australische partner, natuurlijk afspraken gemaakt en dat was niet zo moeilijk, zij wil graag andere plekken ontdekken samen met mij :).

Maak je geen zorgen, hard rijden leer je hier snel af. Zo had ik op de tweede dag 6 punten binnen (van de 12). Die 12 punten zijn voor 3 jaar, dus ik ben na 12 jaar hard rijden het in 2 dagen afgeleerd hier.
Wat een kut systeem hier, maar andere kant het werk wel. Hier werd ik meteen met beide benen op de grond gezet, wat in Nederland dus never nooit gebeurde met die lachwekkende boetes.
Daarom ben ik maar crossmotor gaan rijden....

Kleding zaak is helaas te klein voor personeel. Het is een leuk zak centje erbij, maar rijk wordt je er niet van.

Voor de IT zou ik het zuiden blijven om de meeste kans op een baan te maken. Schoonmaken kan overal natuurlijk.
Maar als back-up, vooral om op te starten is vrachtwagen chauffer helemaal niet verkeerd, waarschijnlijk meer loon dan eerste jaren als engineer.
 
Welkom op het forum!

Wij kwamen ook uit Noord-Brabant (Den Bosch).
hoe grappig; kom zelf uit rosmalen :) Vriend uit de kop van Hoord-Holland, en willen samen nog zuidelijker afzakken dan Brabant... tja, dna kom je vanzelf uit in Australie ;)
 
Hallo,

wat grappig. ik kom woon steenworp afstand van made.

Hoe ben jij in aanraking gekomen met australie?

groetjes

Hé wat leuk en hoe toevallig! Ik ben in Zevenbergen geboren en later opgegroeid in Made. Beide heel goed bekend dus
En Tamaria: tof dat je ons durrup ook kent!

Angelique-Monique:
Wij zijn 18 jaar gelden samen een jaar gaan backpacken (de welbekende working holiday), kwamen terug en wilden weer weg. Zo ongeveer in een notendop. Australië heeft ons nooit meer losgelaten. Het heeft 18 jaar geduurd, maar sinds 4 maanden zijn we waar we zijn willen, nu met 2 extra backpackjes in de vorm van 2 dochters van 11 en 14. We hebben nog geen seconde spijt gehad van onze beslissing.
Succes met jullie traject en wie weet....tot ziens in Bendigo.


Angelique-Monique.
 
Back
Top