LaStaVaZa Sabrina

Sabz

Active Member
Mijn topic bij "even voorstellen" heeft zijn doel wel vervuld, dus hoe het me verder vergaat lezen jullie hier.

Vandaag de sleutels gekregen van mijn housesit, waar ik overmorgen inga :)
De vrienden die ik heb leren kennen bij de medische keuring in A'dam blijken echt hun gewicht in goud waard. Sowieso ontzettend leuk/lief/aardig/gastvrij/gezellig. Maar hij zit dus in het onderwijs en dat wil wel helpen.

Gister heb ik mijn eerste lessen geobserveerd in Mentone, op Mentone grammar. Verder heeft hij me dus aanbevolen bij het hoofd personeelszaken en vrijdag mag ik een dagje invalwerk doen. Jeej! (dat geld gaat in mijn fiets-spaarpotje) :cool:
Nou hoorde hij ook nog dat er heel snel waarschijnlijk een job opening was in maths/science. Dus joepiedepoepie daar ga ik dan ook nog eens voor.

Verder hulp bij solliciteren (handig want hij is leraar engels) en helpen aan sociale contacten. Bv afgelopen zaterdag met haar en een vriendin weze stappen in St Kilda.
Ik ben maar een lucky bastard, of nie dan?
 
You're a lucky bastard
maar geluk kun je ook afdwingen
je moet er zelf in investeren!
Klinkt alsof je in dit geval je geluk gemaakt hebt ;)
 
Fijn toch als het zo soepeltjes gaat? :) :)

Zie je ook meteen hoe belangrijk contacten zijn bij het vinden van werk e.d..
Overigens - voor de minder gelukkigen onder ons: het zoeken naar een 'work experience placement' (stageplek van 3-4 weken) kan ook helpen. Je doet ervaring, contacten en referenties op :)
 
Ik heb ook nog een stuk of 3 sollicitaties lopen en wacht af of ik eindelijk daar voor een gesprek wordt uitgenodigd. Ik zou het wel een heel fijn idee vinden als ik ook op basis van mijn eigen skills ergens aan de bak zou kunnen. Voor de gemoedsrust zeg maar...
 
Was een leuk dagje vandaag! Ook kinderen met grote mond, maar vooral veel lol gehad. En dit was nog maar "babysitten" met vakken die niet de mijne waren (scheikunde, Ak, Duits). Het begon te kriebelen om ook echt zelf weer les te gaan geven. Hopen dat er binnenkort nog meer werk voor me is!
 
Tot 24 december! Hopelijk heb ik dan voor na de grote vakantie al werk gevonden (hij begint hier met kerst) en kan ik dan een huis daar in de buurt zoeken.
 
wow gefeliciteerd Sabrina, dat is geweldig en al zo snel ook. Is dat in de buurt waar je nu ook zit?
 
Bedankt mensen, ik ben er echt heel blij mee. Mentone Grammar is in Metone (duh) en dat is 2 suburbs richting stad op de Frankston line vanaf hier (Mordialloc). Ik kan nu dus rustig iets anders hier in de buurt gaan zoeken voor vanaf kerst. Ik moet zeggen, na ruim een maand dat Mordialloc me heel goed bevalt. Ik zal dus hier iets zoeken, of iets meer naar het noorden, maar wel vlakbij trein & strand.

Wat ga ik doen? Science & Maths aan yr 7-8 geven, dat is klas 1 en 2 in NL. Ik wordt mentor van een jongensklas. Middle school op MG is single-sex, ervoor en erna zitten jongens en meisjes wel door elkaar. Het is een leuke school, met erg goede resultaten. gelukkig ook veel leuke reizen; elk jaar met yr 7 naar Uluru en ook nog een week met elke klas naar Shoreham op Phillip island waar de school een stuk land met faciliteiten heeft; awesome!

Enig minpuntje is wel dat elke docent verplicht een half jaar een sportteam moet coachen en op zaterdagochtend bij de wedstrijden moet zijn. Dus ofwel de winter of de zomer. Mijn voorkeur gaat uit naar voetbal... daar weet ik tenminste iets van, cricket aan de andere kant.

Morgen teken ik contract. Ik ben echt heel erg blij...

En Frank (suske): "Hells to the yeah". Harvest festival, zaterdag in Werribee, here I come :)
 
Tsja, niet alleen is cricket stom en saai en onbegrijpelijk, het duurt zooooooo lang!

Anyways, door naar de volgende uitdaging; een permanent(er) onderkomen zoeken. Met mijn nieuwe salaris, kan ik misschien zelfs wel een klein huurhuisje alleen betalen(!) Anderen zeggen dat houseshare juist wel fijn is in het begin. Moeilijk, moeilijk. Hoe hebben jullie iets gevonden? Gumtree of iets anders?

Kreeg vanochtend de vraag van de vrouw voor wie ik housesit of ik nog 2 weken langer kan blijven (tot 2 januari). Lijkt natuurlijk heel fijn, maar ik wil ook nog op vakantie, dus twijfel wel. Ach ja, firstworldproblems hè?
 
Ach ja, firstworldproblems hè?
Rake opmerking!
Ikzelf heb me voorgenomen vooral in het begin erg voorzichtig te zijn, zowel met uitgaven als met permanente dingen en contracten. Die contracten bedoel ik dan in de trant van telefonie etc, niet arbeidscontracten. Ik zou zeggen: gun jezelf de tijd om je draai te vinden voordat je jezelf bindt. But that's my opinion.;)
 
Back
Top