Lekker open en bloot...

ernieman

XPdite Sponsor
Ha, een fijne thread die misschien niks gaat opleveren, maar omdat Nederlanders (in tegenstelling tot de Belgen, maar doe gerust mee zou ik zeggen ;)) zo "open" zijn over alles:

Wat voor werk doe je hier in Austalie en vooral Wat verdien je ermee! Misschien ook leuk om te vertellen hoe het voorheen ging in je vaderland.

---------------------------------

Zal ik maar aftrappen zeker?

Ik werk als casual ( 1 a 2 dagen per week) bij Macca's en verdien daar ongeveer 20 dollar per uur. Wat neerkomt op een maandsalaris van 3000 dollar (ongeveer en als je Full-time zou werken).
In Belgie werkte ik als Medisch Laborant en verdiende ik omgerekend 1700 dollar (met 9 jaar ervaring!) per maand. Triestig toch?
small text: Ik ben daarnaast ook wel 3/4e-time stay-at-home-dad...
 
Haha ja dat klinkt een beetje triestig. Maar als je het om zou rekenen naar hoeveel broden je er van kan kopen oid, is het verschil dan nog zo groot?

Had hier heel graag ook een bijdrage geleverd, maar ik zit (nog) in Nederland...
 
Een brood kost hier vanaf 1 dollar tot 6 dollar, ligt eraan wat je wilt natuurlijk. Het 1 dollar brood is goed te eten, enkel wat dunnetjes en gaat er in 2 dagen door (of het echt voedzaam is, daar laat ik me buiten). Het 6 dollar brood heb je er in 3 dagen door. In Belgie betaalden we voor een brood ongeveer 2 euro tot 4 euro?
Dus het verschil blijft groot...

Maar goed, daar ging het mij eigenlijk niet om, want dan moet je alles in overweging nemen, van huisvesting tot luxegoederen. Het gaat mij er gewoon een beetje om of het loonverschil nu zo groot is en wat de mensen hier doen met hun loopbaan. Blijf je bij het oude vertrouwde, of gaat het roer om?