Motorrijders

Ik heb 3 viercilinders gehad. Kawasaki GPX600R. Was een project en heb ik weggegeven.
Toen een Honda CBR919 die ik eerst zou verkopen maar waar ik onderweg naar de verkoper toe besloot een kleine highsider te maken. Opgeknapt en nog een jaar mee gereden. Toen zou ik hem inruilen op de CBR954 die daarna kwam, maar de dag ervoor crashte een vriend ermee. Dus die heeft hem toen maar gekocht.
En toen de 954, welke ik neergelegd heb omdat een bestuurder op het laatste moment besloot een u-turn te maken met mij naast zich. Kon het bijna dichtremmen, maar net aangetikt. Verzekering bood dusdanig veel, een vriend van me was kort daarvoor verongelukt en Australië was al zichtbaar aan de horizon, dus ik heb hem weggedaan.

En nu jeukt het weer heel erg. Dus kan om meerdere redenen niet wachten om naar Australië te kunnen vertrekken.
 
Op straat nooit wat gehad gelukkig. Op het circuit wel eens wat op de grond gelegd ;) Low-side over het voorwiel, weinig aan te doen. Als tie gaat dan gaat tie... Maar altijd zonder erg zoals de Vlamingen zeggen :)
 
Ach, motorrijders!
Ik heb mijn motor meegenomen vanuit NL, nog maar 6000km gereden hier, ding staat al tijden stil doordat ie ie kapot gelopen is, en door een ingrijpende verbouwing.
Heerlijk motorrijden hier! Geen kilometer weg waar geen bocht en/of heuvel in zit. ;)

GS%20rechts_zpsqwp6ywq7.jpg

GS_zps3ct29mdj.jpg

Hij ligt nu weer uit elkaar omdat een drijfstang het begaf, 2 keer het standaard vermogen kon ie toch niet aan... Maar er wordt weer aan gewerkt. ;)
 
Last edited:
Ach, motorrijders!
Ik heb mijn motor meegenomen vanuit NL, nog maar 6000km gereden hier, ding staat al tijden stil doordat ie ie kapot gelopen is, en door een ingrijpende verbouwing.
Heerlijk motorrijden hier! Geen kilometer weg waar geen bocht en/of heuvel in zit. ;)

GS%20rechts_zpsqwp6ywq7.jpg

GS_zps3ct29mdj.jpg

Hij ligt nu weer uit elkaar omdat een drijfstang het begaf, 2 keer het standaard vermogen kon ie toch niet aan... Maar er wordt weer aan gewerkt. ;)

Zie ik daar een turbo? ;) Ja, dan snap ik dat je het meeneemt :p
Vriend van me is stunter en is bezig met het never-ending project om z'n Gixxer 1000 uit te rusten met een turbo. Maar zoals dat dan gaat wil je beginnen met een turbo op een standaard blok en eindig je met praktisch een compleet nieuw onderblok. Hij hoopt er uiteindelijk 400 pk uit te halen om dan het record voor snelste wheelie te pakken. Hij is nu na zo'n anderhalf jaar op het punt dat het een kwestie van juist afstellen en prutsen met koeling is.

Ik vind een motor standaard al snel genoeg, maar wil in Australië wel leren lassen en dergelijke om zelf een turbo op m'n auto te kunnen bouwen. Ooit komt het er van misschien... ;)
 
Turbo heb ik er hier op gebouwd, das een hele klus kan ik je zeggen, nu sparen voor sterkere drijfstangen en een versterkte koppeling, deze zat zo rond de 180pk, dat gaat hard zat kan ik je zeggen, ging vanuit de hoogste versnelling van 90 naar 240km/h binnen 300 meter.

Koppeling had ik niet echt problemen mee al zat ie waarschijnlijk wel aan de max van wat ie aan kon, maar better safe then sorry, wil het nu heel houden. ;)

Zit/zat jij ook niet op het motor forum? Of is dat toeallig een andere Thijsvr uit Amsterdam? ;)
 
Turbo heb ik er hier op gebouwd, das een hele klus kan ik je zeggen, nu sparen voor sterkere drijfstangen en een versterkte koppeling, deze zat zo rond de 180pk, dat gaat hard zat kan ik je zeggen, ging vanuit de hoogste versnelling van 90 naar 240km/h binnen 300 meter.

Koppeling had ik niet echt problemen mee al zat ie waarschijnlijk wel aan de max van wat ie aan kon, maar better safe then sorry, wil het nu heel houden. ;)

Zit/zat jij ook niet op het motor forum? Of is dat toeallig een andere Thijsvr uit Amsterdam? ;)

Haha, klein wereldje ;) Inderdaad, one and the same. Ik ben niet meer zo actief, ik werd een beetje moe van elk jaar dezelfde onderwerpen van mensen die net begonnen met rijden en al die mensen die net iets teveel van hun ego aan hun motor ophingen, haha.
Zit jij er nog wel veel op?
 
Ik dacht al dat jij het was.
Nee ik kom er eigenlijk nooit meer, ook een beetje de reden wat jij zegt, maar ik begon me ook wat aan sommige moderators te ergeren.
 
Ik dacht al dat jij het was.
Nee ik kom er eigenlijk nooit meer, ook een beetje de reden wat jij zegt, maar ik begon me ook wat aan sommige moderators te ergeren.

Ik kan je achtergrond zo niet vinden, maar heb jij iets van een technische achtergrond dat je de turbo er zelf op hebt gebouwd? Ik wil daar een MIG lasapparaat kopen en gewoon mee gaan oefenen. Misschien ben ik heel naief, but how hard can it really be?
 
Turbo op je motor bouwen is wel een vak apart en heeft niet zoveel met MIG lassen te maken ;)

Dan kun je beter leren TIG lassen. Kun je aluminium lassen.

Neem een avond cursusje ergens als je wilt leren lassen anders. In een paar avondjes leer je dan vast heel veel!
 
Turbo op je motor bouwen is wel een vak apart en heeft niet zoveel met MIG lassen te maken ;)

Dan kun je beter leren TIG lassen. Kun je aluminium lassen.

Neem een avond cursusje ergens als je wilt leren lassen anders. In een paar avondjes leer je dan vast heel veel!

Ik hoef geen aluminium spruitstukken, haha. Gewoon staal is prima en dat is met MIG volgens mij prima te doen. TIG is ook een leuke uitdaging, maar wel weer een stapje verder.
Ik ga er niet vanuit dit in twee weekendjes te kunnen doen ook hoor, ik begrijp dat het een vak is, maar (bijna) alles is te leren. En ach, misschien lukt het niet, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Of ik tack het zelf aan elkaar en laat een pro het netjes dichtmaken. We zien wel, ik moet toch een hobby ;)
 
MIG is redelijk simpel, al is iemand er bij met ervaring wel wenselijk i.v.m. tips en advies. TIG is ook niet moeilijk, je moet alleen goede controle over beide handen hebben, en daar zit bij mij nou net het probleem.

Ja ik heb een technische achtergrond, maar het meeste heb ik geleerd door doen en van anderen afkijken. ;)
 
En luisteren. Zelf is voor mij het geluid wat een MIG apparaat/smeltbad maakt een duidelijke clou of de draaisnelheid te snel of te langzaam is. Of de spanning en stroom correct is enz. Zo kun je zelfs horen of er goed gelast wordt terwijl je het zelf niet doet ;)

Maar met een paar tips & trucs wat restmateriaal waar je op kunt oefenen en geduld kom je zeker een heel eind. Alleen is dun plaatmateriaal nu net een van de lastigste ;)
 
En luisteren. Zelf is voor mij het geluid wat een MIG apparaat/smeltbad maakt een duidelijke clou of de draaisnelheid te snel of te langzaam is. Of de spanning en stroom correct is enz. Zo kun je zelfs horen of er goed gelast wordt terwijl je het zelf niet doet ;)

Maar met een paar tips & trucs wat restmateriaal waar je op kunt oefenen en geduld kom je zeker een heel eind. Alleen is dun plaatmateriaal nu net een van de lastigste ;)

Dunne plaat kun je "punt"lassen, zo brand je er geen gaten in.
 
Goed nieuws! In WA zijn per direct Europese helmen legaal. Andere staten zullen vast gaan volgen.

http://www.perthnow.com.au/news/wes...s/news-story/55fb274728261cfa79a0020cb6a4dcd0

Ik was echt in de veronderstelling dat dat al zo was, of in ieder geval in Victoria. Naja zo leren we elke dag weer wat ;-) Wel heel mooi nieuws! Hier een fietshelmpje kopen dan nog, want die schijnen in Australië flink aan de prijs te zijn.

Ik koop m'n nieuwe motorhelm daar wel, dat is goedkoper dan eerst hier kopen en dan daarheen versturen.
 
wat grappig, nog een paar andere MF'ers :cool: Hie rook een ouwe MF'er en ouwe circuit rijder, na mijn laatste highsider gehad tijdens de 8uur van zolder vorige jaar heb ik mijn helm aan de haak gehangen, ook omdat het tijd om te sparen is voor onze verhuis.
 
wat grappig, nog een paar andere MF'ers :cool: Hie rook een ouwe MF'er en ouwe circuit rijder, na mijn laatste highsider gehad tijdens de 8uur van zolder vorige jaar heb ik mijn helm aan de haak gehangen, ook omdat het tijd om te sparen is voor onze verhuis.

Haha, ik heb de motor inderdaad ook tijdelijk weg gedaan ivm sparen. In Australië wel weer! Philip Island GP circuit rijden ;)
 
Haha, ik heb de motor inderdaad ook tijdelijk weg gedaan ivm sparen. In Australië wel weer! Philip Island GP circuit rijden ;)

dat zit er dik in, al veel vrienden hebben gezegd dat als ze ons komen bezoeken wij een tripje naar PI moeten maken, lijkt me wel een bangelijke baan om op te knallen :cool:
 
Back
Top