Nederlandse Jammie! Wat en waar te verkrijgen...Tips!

M5

Moderator
Een centraal topic! Heb je een tip/suggestie van eten wat je hier in Australie kan kopen en dat Nederlands is, of lijkt qua smaak op een Nederlands produkt, plaats het dan hier.
 
378047.jpg
502163.jpg



Borrelnoten verkrijgbaar bij de woolworths/woolworths. $4.99
En wat zijn ze lekker zeg! Moet wel zeggen dat ik ze niet in elke winkel zie liggen! Goed zoeken dus:)
 
Die had ik wel eens geproefd bij vrienden, is zeker te verglijken met de borrelnoot ja!
Wij zijn blij met deze NL porducten : peperkoek, appelmoes en King pepermunt. Meestal in de grotere Woolies te krijgen,soms bij Coles in het buitenlands schap.
 
  • Like
Reactions: M5
378047.jpg
502163.jpg



Borrelnoten verkrijgbaar bij de woolworths/woolworths. $4.99
En wat zijn ze lekker zeg! Moet wel zeggen dat ik ze niet in elke winkel zie liggen! Goed zoeken dus:)

Heb je gezien dat ze gemaakt worden in nederland?

Zo hebben ze ook "nederlandse" diepvries spinazie van birds eye (komt ook uit nederland) (Coles)
Knakworsten en borrelworstjes van Plumrose (uit nederland) (Coles en/of Woolies)



Vond het wel grappig hoe ik het toch iedere keer voor elkaar kreeg om produkten lekker te vinden die bij nakijken van het label daadwerkelijk uit nederland kwamen (na vele andere merken geprobeerd te hebben)
 
Gek genoeg hebben ze bij Woolies in Broken Hill altijd roggebrood:up: En laatst zomaar ineens krakelingen :)
 
Acacia ridge, net zuid v Brisbane, 1150 Beaudesert rd (dacht ik); winkeltje met NL eten, kan je ook (bijv.) een kroketje eten.
 
Doe eens lekker normaal joh, jullie lijken wel een stelletje heimwee immigranten...>:D
Gewoon eten wat de pot schaft! anders had je maar bij moeders thuis moeten blijven. Bah!:mad:

(;))
 
Doe eens lekker normaal joh, jullie lijken wel een stelletje heimwee immigranten...>:D
Gewoon eten wat de pot schaft! anders had je maar bij moeders thuis moeten blijven. Bah!:mad:

(;))
Dan zal ik maar niet zeggen dat wij binnenkort een "Poffertjes Party" gaan houden, omdat die 4 pakken poffertjesmix tegen de houdbaarheids datum aan lopen :p

Bart
 
Da's juist lekker joh, af en toe lekkere Hollandse snoepjes enzo. De rode kool en roggebrood laat ik mooi liggen, maar die dropjes, Goudse kaas, speculaasjes, marsepein etc. etc. vind ik toch echt niet te versmaden hoor :) Kan ik goed afwisselen met meat pies en Sunday roasts!
 
Ja, sorry hoor. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook echt lekker om nog eens een speculaasje te eten of idd die marsepijn uit de Aldi. Maar ik hoor hier soms mensen zoooo klagen, over de kaas die niet te vreten is, over het brood dat goor is, over weet ik wat voor gezeik, dat ik denk, Nondedju, wat een bende (vergeef me de uitdrukking, niet racistisch bedoeld hoor) Allochtonen! Wat klagen we toch vaak over het integratie-gedrag van de buitenlanders in Nederland en Belgie. Op deze manier zijn we zelf geen haar beter hoor...

Ik eet ook graag nog een beschuitje hoor (gewon bij de Woolies verkrijgbaar). Anderzijds is het ook wel lekker slecht weer voor de ecologische voetafdruk. Of ben ik nu teveel aan het afdwalen...

Gewoon lekker eten wat je lekker vind, en vooral vaak iets nieuws proberen! Gurkin Spread bijvoorbeeld, op een toasted sandwich, hmmmm
 
Eet meestal ook als een ozzie, maar het sinterklaas pakket dat mijn zuster vorige week opstuurde is ook niet te versmaden. Pepernoten, marsepein, heerlijk. Alleen de chocolade letter was gesmolten, niet herkenbaar meer.
De postbode had het pakketje lekker in de zon laten liggen.
groetjes Johan
ps. mis nog steeds een frikandel zo nu en dan
 
Uhm, ik heb nog nooit iemand over het eten hier horen klagen hoor, lekker juist die cheddar cheese en ik eet elke dag een bammetje van de Woolies ;) Maar smaken verschillen, such is life.

Ey, ik wist niet dat de Aldi marsepein heeft... dat ga ik binnenkort eens even proeven dan!

(Oh edit, ik zie net in een ander topic dat niet iedereen zo te spreken is over bv. cheddar! Hee, more for me then, haha!)
 
Tuurlijk missen we af en toe NL lekkernijen maar wij vinden het heerlijk om zoveel mogelijk lekkere nieuwe dingen te proeven en daar is meer dan genoeg van te vinden in Melbourne! Helaas eigenlijk want mijn kleding groeit niet automatisch mee....
 
Je mag toch wel iets niet te vreten vinden? Zo vind ik de paprika chips uit Nederland echt walgelijk, terwijl er hier op het forum mensen dat uit Nederland bestellen :)
 
ja Ems...dat noemen ze gewoon: smaken verschillen!!! Trouwens ik vond paprika chips lekker in NL maar er zijn hier ook heerlijke chips dus ik mis ze niet!
 
Back
Top