Niet alleen maar feest...

Maar wel met een schuld aan advocaten van 10.000 euries!!!
Vind dat toch een beetje vreemd die wet in WA!!
 
Dit stond gisteren trouwens in de West Australian:
Main Roads WA found problems during a safety assessment of a gravel road at the centre of a fatal crash, a court was told yesterday.
Dutch woman Linda Huiskamp, 26, has pleaded not guilty to dangerous driving causing the death of her passenger, Suzanne van der Schoot. They were backpacking across Australia.
The crash happened on April 3 at the intersection of Murray Road and South Coast Highway in Dalyup, near Esperance.
The prosecution has alleged Ms Huiskamp drove on Murray Road past a warning and stop sign and through the intersection without stopping. Her station wagon was hit side-on by a vehicle travelling on the highway, killing Ms van der Schoot.
On the second day of the trial in the District Court in Esperance, the jury heard evidence from David Moyses, from Main Roads, who carried out a safety assessment of the intersection.
He found that the stop sign was partly obscured by a tree and was too far from the verge.
He said the approach sight distance - the technical term for the minimum distance a driver could see the intersection - was below Australian standards.
Based on the guidelines from Austroads, the minimum ASD was 171m on Murray Road to the intersection. However, Mr Moyses said he calculated the sight distance on the day of the crash was only 65m.
An advisory sign - warning drivers of the stop sign - was too small for the road, which had a speed limit of 110km/h, Mr Moyses said.
Under cross-examination from defence lawyer Frances Veltman, Mr Moyses said in the "worst case scenario" a driver would not have been able to see the stop sign until they were 75m away.
Lachlan Millar told the court he did a road safety audit for the Shire of Esperance in November 2010.
Mr Millar assessed the intersection as "high risk" and said he told the shire it should "close the intersection or accept the sub-standard conditions".
The trial continues today.

http://au.news.yahoo.com/thewest/a/-/news/14434740/witness-tells-of-flaws-at-death-site/

Bart
 
Maar wel met een schuld aan advocaten van 10.000 euries!!!
Vind dat toch een beetje vreemd die wet in WA!!

100.000 Euro, volgens NOS.

Dus vrijgesproken, maar:

* Getekend voor het leven
* Financieel compleet uitgekleed...

En waarom?
accept the sub-standard conditions
 
100.000 Euro, volgens NOS.

Dus vrijgesproken, maar:

* Getekend voor het leven
* Financieel compleet uitgekleed...

En waarom?
accept the sub-standard conditions
Verschrikkelijk!!
Wordt zoiets betaald door je rechtsbijstand verzekering (als ze die een had)?
 
Ik neem aan dat de reisverzekering toch minimaal een deel van deze kosten vergoedt. Mits aanwezig tenminste. Zo niet, dan heeft de familie er een flinke uitdaging aan.
Van de Aus overheid hoeven ze waarschijnlijk niets of weinig te verwachten, anders zou het in de eerste plaats al niet in het nieuws komen. Misschien ligt er een opening om een proces aan te spannen richting overheid, in de zin van "accept the sub-standard conditions". . . And consequences. De nachtmerrie is dus voorlopig nog niet voorbij...
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/12697030/__Forse_claim_rugzaktoeriste__.html

AMSTERDAM - Linda Huiskamp dient een schadeclaim van minstens een ton in tegen de Australische overheid. De Nederlandse toerist werd vrijdag na een slepend proces vrijgesproken van roekeloos rijden met dodelijke afloop.



Advocaat Knoops bereidt de claim voor. De Culemborgse was gisteren nog niet terug in ons land.
Huiskamp is de eerste die op basis van nieuwe wetgeving in West-Australië is vervolgd. Die wetgeving bepaalt dat justitie ieder verkeersongeluk met dodelijke afloop voor de jury moet brengen.
Bij het ongeval, waarbij haar auto in de flank werd geraakt door een andere auto, kwam haar reisgenote Susanne van der Schoot (20) om het leven. Huiskamp hing tien jaar cel boven het hoofd.
 
Zou het verschil uitmaken als ze dat deed?

Not to me...

Ik probeer alleen maar:
1: Op de hoogte te blijven
2: Lering trekken uit dergelijke (in dit geval gruwelijke) gebeurtenissen
3: Niet oordelen, maar wel zo objectief mogelijk een aantal kanten belichten
4: Meeleven en begrip tonen

Uiteindelijk hebben vele XPdite leden hetzelfde avontuur opgezocht en misschien ook hachelijke momenten gekend. In de meeste gevallen is dit (net) goed afgelopen. Wat mee telt is, dat de Nederlandse rij-opleiding in verhouding tot veel andere landen erg 'zwaar' is, zodat NL bestuurders over het algemeen een redelijk goed verkeersinzicht hebben. Toch kun je niet op alles voorbereid zijn. Afwijkend eigen gedrag, het gedrag van overige weggebruikers, onverwachte onoverzichtelijke situaties of een moment van verslapte aandacht kunnen evengoed leiden tot ernstige ongelukken.

Komt dus nog een punt bij:
5: Erg dankbaar zijn wanneer je gespaard bent gebleven voor ongelukken.
 
Ik moet toegeven dat eens ik hier in een auto begon rond te rijden dat er vrij grote verschillen zijn i.t.t. Europa (buiten natuurlijk het wennen om aan de linkerkant te blijven) waar elke bestuurder, hoe goed hij/zij ook is, toch wel moeite mee heeft. Na een maandje ofzo snap je het en weet je weer wat je "achter de bocht" kan verwachten.
 
gelukkig voor haar een goed einde.. de mensen van Esperance staan achter haar, misschien dat daar ook een soort van inzamelingsactie gehouden wordt.
 
Back
Top