Nieuw paspoort: hoe lang duurt verwerking door immi?

Hi iedereen,

klein beetje stress hier! Vandaag bleek dat mijn paspoort, waar mijn Australische visum aan gekoppeld is, niet lang genoeg geldig is om een meerdaagse overstap in Singapore te maken. Hij was bij het indienen van de visumaanvraag wel lang genoeg geldig, maar ik kom nu waarschijnlijk Singapore niet in. Maar de tickets zijn al geboekt en we moeten voor werk in Singapore zijn dus er moet een list worden bedacht! De vraag is nu, hoe lang de immigratiedienst erover doet om een wijziging van paspoort door te voeren in hun systemen. Als ik een spoedaanvraag in Nederland doe dan heb ik binnen 24 uur een nieuw paspoort. Dat nieuwe paspoort moet met behulp van een gewaarmerkt kopie worden doorgegeven aan immi, maar nergens is te vinden hoe lang zij doen over de verwerking van zo'n wijziging. Ik kom op 11 december aan in Sydney. Weet iemand hoe lang immi over wijzigingen in een bestaand visum doet of dat we in de problemen gaan komen?

Groetjes,
Marlous
 
Hi Marlous,

IMMI heeft een speciaal formulier, te downloaden van hun site of misschien wel rechtstreeks op de site in te vullen, waarmee een neiuw paspoortnummer gemeld wordt. De verwerking hiervan duurt (eigen ervaring) maximaal 3 dagen.

Succes,
Zilver
 
En om het op safe te spelen ook je oude paspoort meenemen.
De ervaring heeft geleerd, dat dat geen overbodige luxe is...
 
Ik heb een keer tijdens een bezoek aan Nederland een nieuw paspoort geregeld en was vergeten het te koppelen aan mijn visum. Op Schiphol heeft de vliegmaatschappij toen "Immigration" gebeld en daarmee was het geregeld. Zij hebben toen via de telefoon de twee gekoppeld. Ik had inderdaad mijn oude paspoort, dat hielp. Dus dat kan in noodgeval eventueel een optie zijn.

Succes ermee!
 
Ik heb een keer tijdens een bezoek aan Nederland een nieuw paspoort geregeld en was vergeten het te koppelen aan mijn visum. Op Schiphol heeft de vliegmaatschappij toen "Immigration" gebeld en daarmee was het geregeld. Zij hebben toen via de telefoon de twee gekoppeld. Ik had inderdaad mijn oude paspoort, dat hielp. Dus dat kan in noodgeval eventueel een optie zijn.

Succes ermee!

Ik dacht het dus gekoppeld te hebben. Bij vertrek in Adelaide werd ik al doorgestuurd naar de Immi balie omdat er wat mis was met mijn paspoort/visum. Bij de Immi zochten ze het op en ja, was gekoppeld. Had volgens hen m'n oude paspoort niet meer nodig.
Echter, bij vertrek vanaf Schiphol bleek opnieuw dat mijn visum niet gekoppeld was en mijn oude paspoort 'werkte' niet meer. Dus zij met de Immi-dienst bellen met een "hopelijk krijg ik nu een minder chagrijnig persoon aan de lijn!" en toen was het euvel inderdaad snel verholpen. Dus een volgende keer reis ik met 1 paspoort :)
Maar ik zou het op safe spelen :)
 
Goede tips. Ons passport verloopt ook voor de definitieve oversteek. We houden de oude dan ook maar bij de hand!
 
Thanks iedereen! Wat een fijne tips, ik ga mijn oude paspoort met mijn leven bewaken. Ondertussen spoedaanvraag gedaan bij de gemeente. De dame aan de balie zei dat er een soort aantekening in mijn nieuwe paspoort komt waar het documentnummer van mijn oude wordt vermeld én dat daar een Australisch visum aan is gekoppeld. Ben benieuwd of dat iets helpt. Het visum bureau in Australië gaf aan dat zij alleen een kopie van het nieuwe paspoort nodig hebben om het in het systeem te zetten. Geen formulier nodig. Ik had zelf ook bij immi het formulier al gevonden maar blijkbaar regelt het visum bureau dat anders. Ik vertrouw er maar op dat het goed komt. Volgens hen is het op dezelfde dag verwerkt. We zullen wel zien of ik het land in mag :p
 
Hmmm ik heb me ingelogd op mijn Immi Account en daar mijn paspoort nummer gewijzigd... Nu vraag ik me af of dat zo wel klopt dan..??
 
Overigens heeft Max hier in Sydney een nieuw paspoort aangevraagd. In het nieuwe paspoort staat dat dit het oude (met nummer) vervangt. Ter info.

Staat inderdaad nu ook in mijn paspoort. Op de pagina boven de biodata pagina staa verklaring dat het mijn oude paspoort vervangt.

@Gwen Het visum bureau verandert volgens mij ook alleen maar mijn nummer via hun immi account, terwijl er ook een formulier is waarbij immi zelfs vraagt om een gewaarmerkt kopie. Lijkt erop dat het ook gewoon via je account kan maar het blijft dus onduidelijk. Misschien toch maar even een belletje wagen naar immi?
 
Back
Top