NL stekker van apparaten vervangen door AU?

Margrietvk

Active Member
Ik zou graag enkele van mijn kleine Nederlandse electrische apparaten de stekker vervangen door een Australisch exemplaar zodat ik niet elke keer zo'n reis adapter nodig heb. Iemand die hier ervaring mee heeft? Zijn er bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?
En hoe moeilijk is het voor iemand zoals ik zonder ervaring met electronica? Het enige dat ik ooit heb gedaan is zo'n stekkertje dat achter in de tv gaat vervangen , is het veel moeilijker dan dat?
Stiekem lijkt het me niet al te moeilijk, maar lijkt me toch wel jammer als ik straks van al mijn apparaten de stekkers af heb geknipt, en dan blijkt dat het niet lukt
 
Oww sorry, zijn al wel wat dingetjes over geschreven. Maar ik was bij het zoeker vergeten om het vinkje van 'Search this forum only' weg te halen, dus ik kon het niet vinden, stom! Dus misschien kan dit topic weer weg, want er schijnt een beschrijving bij te zitten als je nieuwe stekkers koopt heb ik inmiddels elders gelezen.
 
Heel moeilijk is het niet hoor.

Kabel doorknippen. Dan strippen. Nieuwe AU stekker openschroeven en draadjes vastmaken. Dan weer dichtschroeven.

Ik zou er geen sparky voor laten komen. Maar als je de tools mist misschien de buurman vragen.
 
Heel moeilijk is het niet hoor.

Kabel doorknippen. Dan strippen. Nieuwe AU stekker openschroeven en draadjes vastmaken. Dan weer dichtschroeven.

Ik zou er geen sparky voor laten komen. Maar als je de tools mist misschien de buurman vragen.

Moet je niet doen, er zijn al brandjes genoeg hier in Australia.
Bloody tourist.......

Cheers,

Jack>:D
 
neem een nederlandse stekkerdoos mee. Heb je maar 1 overloopstekker nodig, en de rest prik je in de stekkerdoos.
 
neem een nederlandse stekkerdoos mee. Heb je maar 1 overloopstekker nodig, en de rest prik je in de stekkerdoos.
Ja maar, ja maar... ik wil mn haar fohnen in de badkamer en mn wake-up light naast mn bed en mn digitale fotolijstje in de woonkamer... :oops: ok, first world problems, I know... Ik kijk wel ff, denk dat ik wel iemand ken die het voor me kan doen :up: Heb wel een stekkerdoos meegenomen maar blijf het lastig vinden, haha
 
Ik heb ook diverse stekkers vervangen. Ze verkopen ze gewoon los bij elke shop en bouwmarkt.

Het is een heel normaal klusje hoor. Wake up light heb je niet nodig. Het is om half vijf al licht hier. Of wil je nog vroeger uit bed???
 
Volgens m'n man mag je dat niet zelf doen in australie omdat je dan niet meer verzekerd bent in t geval dat je huis affikt. Volgens hem mag je niets doen qua electriciteit en niet eens n lamp ophangen? Kan t me maar moeilijk voorstellen... Is dat echt zo?
 
Volgens m'n man mag je dat niet zelf doen in australie omdat je dan niet meer verzekerd bent in t geval dat je huis affikt. Volgens hem mag je niets doen qua electriciteit en niet eens n lamp ophangen? Kan t me maar moeilijk voorstellen... Is dat echt zo?

Dat is mij ook verteld hier ergens op het forum, een tijd geleden. Niet qua lamp ophangen, maar qua stekkers vervangen. Maar ik heb ook diverse stekkers vervangen.
 
Dat van de verzekering heb ik hier inderdaad ook gelezen toen ik wat beter zocht. Maar mijn vriend zijn stiefvader blijkt een electrician's licence te hebben en die wil het graag voor me doen. Dus als wij (of mijn vriend alleen) daar rond Kerst heengaan laat ik hem een paar van mijn stekkers vervangen :)
 
Volgens m'n man mag je dat niet zelf doen in australie omdat je dan niet meer verzekerd bent in t geval dat je huis affikt. Volgens hem mag je niets doen qua electriciteit en niet eens n lamp ophangen? Kan t me maar moeilijk voorstellen... Is dat echt zo?
De verzekering zal je niet dekken als blijkt dat de brand is veroorzaakt door kortsluiting in wat je zelf hebt verknutseld en ze kunnen dat aantonen. Dat is voor alles elektrisch, met uitzondering van een gloeilampje indraaien. Niet veel ozzies die zich daar aan houden overigens...
 
Wij hebben een stuk of 6 cerloopstekkers. Langzaamaan worden dingen vervangen door australische producten. :)

Wii hebben ook lamarck's stekkerdoosidee toegepast. Hebben hier een stuk of 4 NL stekkerdozen liggen.
 
Een vriend van m'n man heeft ook z'n licence dus voor ons ook geen probleem maar vroeg t me af ook voor andere forumleden. En ik denk dan ook wat kan er nou mis gaan aan n stekkertje vervangen?
 
Ja waar hebben we het nou helemaal over. Het zijn slechts 2 draadjes. Je moet wel een ontzettende fietsenmaker zijn om daar nog kortsluiting in te krijgen.

We hebben het toch niet over je hele dak vol leggen met zonnepanelen en dit zelf aan het net vastprutsen ofzo. Gewoon een stekkertje op de lader van je tandeborstel
of haarfohn. Ik heb mijn koffiezet apparaat ook vervangen.
 
Ja waar hebben we het nou helemaal over. Het zijn slechts 2 draadjes. Je moet wel een ontzettende fietsenmaker zijn om daar nog kortsluiting in te krijgen.
Mee eens, maar volgens mij ben jij zo'n fietsenmaker die niet weet wat ie met het derde draadje moet:p
 
Makkelijk te doen en na verloop van tijd ga je toch je spullen vervangen door Australisch apparaten.
 
Weet iemand in NL een leverancier van OZ stekkers, tot op heden geen succes. Ik bedoel dus geen wereldstekker.
 
Bedoel je echte stekkers die je zelf aan het snoer moet zetten? Wij hebben gewoon een aantal verloopstekkers gekocht ($10 per stuk, overal te koop in Oz). Veel gemakkelijker en ze blijven altijd handig.
 
Back
Top