Onaangenaam bezoek

Toen ik in Cairns bij mijn gastgezin woonde lag er een jonge python voor mn slaapkamer deur. M'n hostdad ving m en ik heb m ergens weer vrijgelaten. :) Bij dat huis zaten er toen op een avond wel 15 gekko's op het balkon bij elkaar. Wat een herrie! :) Gekko's vind ik wel leuke beestjes, dus vind het geen overlast.

En ook wel eens een huntsman tegen gekomen op een openbaar toilet op Fraser Island en massive Golden orbs op die bio wcs bij daintree rainforrest, maar een deurtje verder gepakt ;)


en oja, bij het uitpakken van de auto na het camperen in Perth bleek dat we een poosje hadden rondgereden met een wolfspider op de achterbank....
 
Creepy crawlies zijn niet fijn, maar het enige echt onaangenaam bezoek wat ik tot nu toe meegemaakt heb, was een stalker bij de buren (in Adelaide). Geen grapje!

Eerder op de avond was er al een auto die voor de unit stond te 'revven', wat erg vreemd was voor de omgeving (goede, rustige wijk) en het feit dat het een doodlopend stuk was. Toen de auto weer weg was, hoorde ik een tijdje later gepraat bij de voordeur en bleek dat er politie was die iemand afvoerden.
Me veiliger voelend, opende ik de deur en een van de agenten vroeg of ik wist dat er iemand onder mijn carport gestaan had? Uhm, nee....

Nou ja, lang verhaal kort: de buren - wiens carport aan de mijne grensde - bleken een stalker te hebben.
De stalker was een bekende die ze in het verleden hulp hadden aangeboden en die hun vervolgens niet meer met rust liet. De buren zijn diezelfde week nog verhuisd. Zij is meteen met hun zoontje naar hun nieuwe (huur)woning vertrokken en hij is een weekje later gevolgd.
Bij de stalker viel dat kwartje wat later. Die is nog diverse keren 's nachts langsgeweest. Dan hoorde ik - of dacht ik te horen - dat er iemand bij de buren achter het huis was: omvallende bezem oid. Geschuif met dingen. De volle afvalcontainer die met een hoop kabaal ondersteboven 'viel'. Dat soort dingen.

Gelukkig was de unit alweer heel snel verhuurd, want ik kan zeggen, dat ik nog nooit zo slecht geslapen heb, als de week dat die buren verhuisden en de unit meest leeg stond!
 
Op het gebied van enge dieren voel ik me bijna bekocht. Annelies heeft een keer een Huntsman gezien, ze vond hem niet zo heel groot, maar het was een forse aldus een local. We hebben ook een white tail gezien (die zijn miniscuul). Verder heb ik een pinguin, koala, kangaroo, dropbear, een wallaby en een verscheidenheid aan vogels gezien.

Dus nee, ik was ook wat benauwd voor alle creepy crawlers hier, maar ik maak tegenwoordig maar grappen over dat het een soort anti-Australië reclame is. Iedereen heeft afgesproken buitenlanders af te schrikken zodat het hier lekker rustig blijft ;)
Pinguïns, super gaaf!!! Ik zie dat u/jij in Melbourne leeft, een Australische vriend van mij woont daar ook en die komt ook regelmatig pinguïns, koala's, dropbears en kangoeroes tegen! Lijkt me zo gaaf om dat mee te maken :O Ik ben zelf helemaal verliefd op de koala en vaak maakt hij me jaloers dat hij koalas heeft gezien hahah. Hij komt ook wel eens walvissen tegen in de zee. Heeft u deze ook wel eens gezien? Lijkt me zo magisch ofzo.
 
Toen ik in Cairns bij mijn gastgezin woonde lag er een jonge python voor mn slaapkamer deur. M'n hostdad ving m en ik heb m ergens weer vrijgelaten. :) Bij dat huis zaten er toen op een avond wel 15 gekko's op het balkon bij elkaar. Wat een herrie! :) Gekko's vind ik wel leuke beestjes, dus vind het geen overlast.

En ook wel eens een huntsman tegen gekomen op een openbaar toilet op Fraser Island en massive Golden orbs op die bio wcs bij daintree rainforrest, maar een deurtje verder gepakt ;)


en oja, bij het uitpakken van de auto na het camperen in Perth bleek dat we een poosje hadden rondgereden met een wolfspider op de achterbank....

Ik ben alleen in Port Douglas 1 gekko tegen gekomen, verder heb ik niks gezien. Wel tijdens het duiken/ snorkelen, tijdens een boot toer met krokodillen en in de dierentuin waar ik heb gewerkt. Zelfs tijdens het wandelen heb ik niet echt dieren gezien. Terwijl ik er juist naar aan het zoeken was. Misschien moet ik me er de volgende keer niet zo op focussen :p

In Cairns ben ik op kangoeroes (onderweg van port douglas) na ook geen reptielen of spinnen tegen gekomen. Wel de megabats en vogels. Misschien bij mijn volgende bezoek in Cairns, prachtig stadje is het!

Hahah de huntsman zoekt wel gezelschap op heb ik het idee. Bij de een in de slaapkamer en woonkamer en bij de ander in de wc :p

Wolfspider, die kende ik nog niet, tot ik het net opzocht. Apart diertje is het.
 
Gewoon 'je' hoor ;) Ik ben recentelijk 30 geworden, voel me al oud zat haha.
Geen walvissen nog, al zijn die hier inderdaad wel te spotten. Als hij inderdaad regelmatig pinguins en dergelijke spot gok ik dat hij ergens in het zuiden van Victoria woont. Stiekem kom je maar heel weinig wildlife tegen tenzij je er echt naar op zoek gaat.
 
Creepy crawlies zijn niet fijn, maar het enige echt onaangenaam bezoek wat ik tot nu toe meegemaakt heb, was een stalker bij de buren (in Adelaide). Geen grapje!

Eerder op de avond was er al een auto die voor de unit stond te 'revven', wat erg vreemd was voor de omgeving (goede, rustige wijk) en het feit dat het een doodlopend stuk was. Toen de auto weer weg was, hoorde ik een tijdje later gepraat bij de voordeur en bleek dat er politie was die iemand afvoerden.
Me veiliger voelend, opende ik de deur en een van de agenten vroeg of ik wist dat er iemand onder mijn carport gestaan had? Uhm, nee....

Nou ja, lang verhaal kort: de buren - wiens carport aan de mijne grensde - bleken een stalker te hebben.
De stalker was een bekende die ze in het verleden hulp hadden aangeboden en die hun vervolgens niet meer met rust liet. De buren zijn diezelfde week nog verhuisd. Zij is meteen met hun zoontje naar hun nieuwe (huur)woning vertrokken en hij is een weekje later gevolgd.
Bij de stalker viel dat kwartje wat later. Die is nog diverse keren 's nachts langsgeweest. Dan hoorde ik - of dacht ik te horen - dat er iemand bij de buren achter het huis was: omvallende bezem oid. Geschuif met dingen. De volle afvalcontainer die met een hoop kabaal ondersteboven 'viel'. Dat soort dingen.

Gelukkig was de unit alweer heel snel verhuurd, want ik kan zeggen, dat ik nog nooit zo slecht geslapen heb, als de week dat die buren verhuisden en de unit meest leeg stond!
Oh dit verwacht je niet echt in Australië, elk land heeft natuurlijk minder leuke mensen. Maar dit is niet echt iets waar je aan denkt bij de vriendelijke Australische bevolking.
Wel griezelig zeg, gelukkig zijn die mensen veilig. Maar dat het zo ver moet komen dat je moet verhuizen, bah bah. En dan zo'n griezel in de tuin. Dan heb ik toch liever alle "enge" dieren van Australië in mijn tuin. Gelukkig is hij nu weg en zal hij jullie niet snel lastig vallen, hoop ik dan voor jullie en voor de slachtoffers:)
 
Gewoon 'je' hoor ;) Ik ben recentelijk 30 geworden, voel me al oud zat haha.
Geen walvissen nog, al zijn die hier inderdaad wel te spotten. Als hij inderdaad regelmatig pinguins en dergelijke spot gok ik dat hij ergens in het zuiden van Victoria woont. Stiekem kom je maar heel weinig wildlife tegen tenzij je er echt naar op zoek gaat.
Hhaha oh 30 is helemaal niet zo oud :p Tenzij je in Nederland voor de Jumbo gaat werken, dan ben je hoog bejaard haha.
Ik heb die vriend via een forum leren kennen waar je met mensen over de hele wereld in contact kunt komen, hierdoor is mijn Engels geschrift flink verbeterd. Dus ik weet niet precies waar hij woont. Ik dacht wel dat hij inderdaad in het zuiden van Melbourne woonde. Hij komt ook wel eens vogelbekdieren tegen, zo cool!
 
in Cairns zat er ook een huntsman op mn badkamer. Die heb ik lekker laten zitten. Geen last van. Achtergelaten als souveniertje voor de volgende au pair. die was niet zo blij....
 
in Cairns zat er ook een huntsman op mn badkamer. Die heb ik lekker laten zitten. Geen last van. Achtergelaten als souveniertje voor de volgende au pair. die was niet zo blij....

humor :D I like it
In Sydney kun je ook pinguins tegen komen hoor. En dolfijnen en haaien in de haven.
Maar zoals al gezegd, meestal moet je de natuur in, kamperen, de nationale parken in om wat aparts tegen te komen.
Ach was ik toch bijna onze huispossum vergeten, die :mad:o_O:rolleyes:>:D herrieschopper.....
 
in Cairns zat er ook een huntsman op mn badkamer. Die heb ik lekker laten zitten. Geen last van. Achtergelaten als souveniertje voor de volgende au pair. die was niet zo blij....
Hahah lijkt me geweldig om die reactie te zien. Had je camera's opgehangen? Mijn zus is echt enorm bang voor alles wat kruipt en doet, ik zou graag haar reactie willen zien wanneer ze een huntsman tegen komt hahah:p

humor :D I like it
In Sydney kun je ook pinguins tegen komen hoor. En dolfijnen en haaien in de haven.
Maar zoals al gezegd, meestal moet je de natuur in, kamperen, de nationale parken in om wat aparts tegen te komen.
Ach was ik toch bijna onze huispossum vergeten, die :mad:o_O:rolleyes:>:D herrieschopper.....
Ik was in Australië tijdens de (Australische) winter, kan het zijn dat ik daarom "weinig" ben tegen gekomen? Ik zie wel eens op FB filmpjes voorbij komen van walvissen bij de Harbour Bridge, zijn die filmpjes waar? Lijkt me gaaf om vanuit een flat naar de zee te kijken en dan dolfijnen of zelfs walvissen te zien :eek:
 
Op het gebied van enge dieren voel ik me bijna bekocht. Annelies heeft een keer een Huntsman gezien, ze vond hem niet zo heel groot, maar het was een forse aldus een local. We hebben ook een white tail gezien (die zijn miniscuul). Verder heb ik een pinguin, koala, kangaroo, dropbear, een wallaby en een verscheidenheid aan vogels gezien.

Dus nee, ik was ook wat benauwd voor alle creepy crawlers hier, maar ik maak tegenwoordig maar grappen over dat het een soort anti-Australië reclame is. Iedereen heeft afgesproken buitenlanders af te schrikken zodat het hier lekker rustig blijft ;)
Dropbear? 1 april is al een paar dagen gekeden hoor ;)
 
5d931a0a67c54ddf.jpg


Drop beer. ook na 1 april.
 
Die serie van 72 deadliest animals of Australia heb ik tijd geleden ook gezien. Tis wel erg aangedikt hoor, enigszins gedramatiseerd! Veel ongelukken komen doordat mensen zelf onvoorzichtig zijn en de dieren zich bedreigd voelen. Van de meeste dieren zul je geen last hebben, zolang je ze met rust laat.

In onze eerste trip in Australia (2007) hebben we een enorme Python gezien aan de kant van de weg bij Lake Eacham (bij Cairns in de Atherton Tablelands). Hij lag heerlijk in het zonnetje op een enorme boomstronk te zonnen. Ik schat hem wel een meter of 4, we zijn zo'n 2 meter dichtbij geweest, maar hij bleef gewoon liggen.

Verder de laatste trip heeeeel veel Golden Orb Spiders gezien. Vooral in Litchfield (bij Darwin) en iets verderop bij de Bitter Springs in Mataranka. Echt enorme spinnen, maar ze doen niks. Diezelfde trip een heel klein slangetje gezien, maar daar waren we ook echt naar aan het zoeken.
 
Over het algemeen weinig bijzonders hier in de SOR Perth area.
2 keer een Dugite gezien, tijdens surflessen in Secret Harbour.
De eerste kwam uit de duinen, deed een rondje om een boom en verdeween weer.
De tweede leek wel onder een van de surfboards vandaan te komen, terwijl de coach iets uitlegde aan de waterkant. :eek::eek:
 
Die serie van 72 deadliest animals of Australia heb ik tijd geleden ook gezien. Tis wel erg aangedikt hoor, enigszins gedramatiseerd! Veel ongelukken komen doordat mensen zelf onvoorzichtig zijn en de dieren zich bedreigd voelen. Van de meeste dieren zul je geen last hebben, zolang je ze met rust laat.

In onze eerste trip in Australia (2007) hebben we een enorme Python gezien aan de kant van de weg bij Lake Eacham (bij Cairns in de Atherton Tablelands). Hij lag heerlijk in het zonnetje op een enorme boomstronk te zonnen. Ik schat hem wel een meter of 4, we zijn zo'n 2 meter dichtbij geweest, maar hij bleef gewoon liggen.

Verder de laatste trip heeeeel veel Golden Orb Spiders gezien. Vooral in Litchfield (bij Darwin) en iets verderop bij de Bitter Springs in Mataranka. Echt enorme spinnen, maar ze doen niks. Diezelfde trip een heel klein slangetje gezien, maar daar waren we ook echt naar aan het zoeken.

Ja het is en blijft natuurlijk TV en er wordt ook in de serie duidelijk gezegd dat de dieren jou eigenlijk nooit bewust kwaad willen doen, maar dat het of een foute gedachte was (zoals een surfer die op een zeehond lijk) of uit verdediging. Ik vind het leuk om te zien wat voor dieren Australië allemaal heeft en vandaar dat ik de film kijk haha, ik leer ook veel over de dieren met zulke docus.

Ik heb wel wat slangen gezien tijdens een boottocht en ik vind het zulke prachtige dieren. Die Golden Orb Spider ziet er echt mooi uit! Moest even googlen naar een foto:oops:.
Ik was tijdens het wandelen in Cairns ook echt aan het zoeken en als ik dan wat hoorde, ging ik kijken maar ik zag niet echt iets hahah. Ik heb wel bij de Flecker Botanical Gardens in Cairns een echidna gezien, bij het bos aan de overkant heb je een bruggetje en dan liep je langs van die tropische bomen en kwam je uit op een grote meer. Daar zaten ook 2 pelikanen (was dat vergeten :confused: ) haha. Maar ik was te laat met het maken van een foto van de Echidna, heel jammer, maar ik durfde ook niet in de buurt te komen onder de mom van ik weet niet wat ze doen en je moet de natuur met rust laten haha.
 
Idiots! Ik heb ook wel eens vanaf een paar meter afstand een foto genomen van een stel crocs, maar dat waren freshwater crocs. Hier staan kinderen, toeristen op slippers.... ze hebben geen idee hoe snel crocs zijn! Dit gaat natuurlijk een keer fout.
 
Back
Top