Petitiesite tegen walvissenmoord door Japanners.

okay, ik als japanner denkt daar.......
nee hoor, ik wil alleen effe zeggen dat er in australie aardig wat aziaten rondlopen
en dus waarschijnlijk ook japanners, heb je daar nu gelijk een hekel aan omdat ze japans zijn.

gaat een beetje ver, er is ooit iemand geweest die dat van joden vond.....

beetje cru maar laten we alstublieft niet generaliseren.

hans
 
Jammer dat mensen hun mening zo snel op vooroordelen baseren waarbij emotie het wint van ratio.

@Hawk:
Ik vind de motivatie die je geeft om Japanners een barbaars volk te noemen erg pover. Als je de geschiedenis er bij wilt halen dan is elk volk een barbaars volk, ook Nederlanders (denk aan Indonesië). De Japanners (of waren het misschien toch Chinezen?) die stonden te lachen bij het door jou beschreven voorval, zijn idioten en representeren niet een volk. Een heel volk een barbaars volk noemen is beledigend, en als je (correct me if I'm wrong) er zelf nog nooit geweest bent dan heb je, met alle respect Koen, geen recht van spreken.

@Maluka:
De voorbeelden die je beschrijft zijn inderdaad misselijkmakend. Maar ook jij bent, als ik je goed begrijp, nog nooit in Azië geweest, laat staan in Japan. Niet alles wat je op televisie ziet, weerspiegelt de realiteit (understatement van het jaar). En niet alles wat enkelingen doen, representeert een heel volk. Dierenleed is van alle tijden en is dichterbij huis dan je misschien denkt. In menigeen Hollands 4-sterren restaurant worden kreeften ten behoeve van de smaak levend in kokend water gegooid. En vraag jezelf eens af hoe het malse stukje kippenvlees, wat je misschien wel eens eet, tot stand komt.
Je zegt dat je nooit naar Japan of Azië op vakantie zult gaan. Ik wil je adviseren dat wel te doen. Ten eerste omdat het een prachtig werelddeel is en ten tweede om zelf te kunnen ervaren of datgene wat je denkt te weten over het Japanse of Aziatische volk inderdaad waar is.

[quote author=Maluka link=topic=5109.msg64688#msg64688 date=1152101464]
De Japanners schijnen er om bekend te staan dat, wanneer zij van mening zijn dat het goed is voor hunzelf, dat alles, maar dan ook alles opgeofferd mag worden voor hunzelf. En dat is in mijn ogen barbaars...
[/quote]
Voor zover ik heb kunnen ervaren is dit pure onzin.

Ik heb door gelukkige omstandigheden de kans gekregen om veel te leren over de Japanse cultuur en het Japanse volk, en ik leer nog steeds elke dag bij. Ik kan jullie zeggen dat Japanners een heel respectabel volk vormen waar veel andere volken, ondere andere Nederlanders, een voorbeeld aan kunnen nemen.

No offence jongens, maar dat komt wel goed.

:up:

Nog wat on-topic opmerkingen over de onnodige Japanse walvisjacht:
- Het merendeel van de Japanse bevolking is tegen de jacht. Helaas staat de Japanse regering het nog wel toe.
- Ook Noorwegen maakt zich schuldig aan walvisjacht.
- De petitie tekenen is goed, maar helaas gaat dierenleed nog veel verder dan dit en het gebeurt over de hele wereld.
- Waak voor het scheppen van vooroordelen.

[quote author=Maluka link=topic=5109.msg64688#msg64688 date=1152101464]
Ik ben dan ook van mening dat er maar 1 beest is. En dat is de mens.
[/quote]

Daar heb je helaas gelijk in.

:|
 
Ben het wel met je eens hoor Hans  :up:

En bovendien als je dan toch over de omgang met dieren nadenkt, dan is de manier waarop legkippen en varkens enzo bij ons door het leven moeten en om het leven komen ook niet echt humaan. Volgens mij is het dus niet specifiek een Aziatisch iets, maar iets van wereldwijd wat zal voortduren zolang mensen vlees blijven eten. En zolang tijd geld kost, vrees ik voor alle beesten dat er voorlopig nog geen humane oplossing voor hun einde gaat komen  :|.

Hgr, Jeanine
 
Hey AJ, je was net ff sneller met reageren dan ik, maar je slaat de spijker precies op z'n kop - AMEN TO THAT!  :up:

Hgr, Jeanine
 
het grote probleem blijft het geld dat er met dierenleed wordt verdiend
zolang het mogelijk is om miljoenen hiermee te verdienen (proef dieren of voor het vlees ed) zal het nooit stoppen.

hans
 
Ja, eerlijk gezegd kan ik mij wel vinden in de laatste posts. Iedereen heeft zo zijn vooroordelen en ik helaas ook. Ik zie bijvoorbeeld ook dat de aziaten in Nederland zich perfect weten aan te passen om zo maar eens wat te noemen. Toch... jammer dat als het merendeel van de japanners tegen walvisjacht is ze dan toch doorgaan met het vlees te eten.
 
misschien weten het grootste deel van de consumeerders wel niet precies waar hun vis vandaan komt, net als in Nederland daar denken ook nog veel kinderen dat het vlees uit de supermarkt komt en dus geen besef hebben van het feit wat nu de werkelijke bron is.

groetjes Manja :)
 
Ook ik hoef echt niet naar Azie op vakantie. Mede ook door hun omgang met dieren. En ik ga er zeker niet naartoe omdat het een mooi werelddeel zal zijn en om zelf te ervaren dat heel veel mensen anders zijn. Ik heb nooit de behoefte gehad om naar Azie op vakantie te gaan en die behoefte zal ook niet komen. Het trekt me niet...

Even over de dieren in Nederland. Ook hier geldt dat er vast een hoop boeren zijn die hun vee op een niet zo'n fijne manier naar het slachthuis jagen, maar ook daar zijn enorm veel vooroordelen in. Heel veel boeren gaan namelijk wel normaal met hun vee om. Legbatterijen komen gelukkig ook steeds ietsje minder voor. Om er voor te zorgen dat het nog veel minder wordt moet men gewoon geen legbatterijeieren kopen, maar goed Dat soort dingen is toch onbegonnen werk.
Het beste zou zijn om vegetarisch te worden of om alleen maar biologisch vlees te eten, maar ik vind vlees veel te lekker en helaas vind ik biologisch vlees toch echt nog te duur om dat elke dag te eten. Het grootste gedeelte van de vis wordt in kwekerijen groot gebracht. Zelfs de Zeeuwse mosselen zijn niet zeeuws ;) Als je echte verse vis uit de 'zee' wilt hebben... Ik weet 1 zaakje in Yerseke die dat sowieso heeft ;) Verder weet je dat toch nooit.
 
Nou zelfs in het "beschaafde" Nederland ben je na een uurtje slachthuis echt een tijdje ziek. Het is bepaald geen fraai gezicht  :-(

Maar ja ik laat me biefstukje er toch niet voor staan. Het is echter wel zo dat koeien niet met uitsterven worden bedreigd en WALVISSEN WEL!
 
Het is en blijft een dier wat geslacht wordt. Dat ziet er zeker niet fraai uit, maar dat heeft niets met beschaafd nederland te maken. Een biologische koe moet geslacht worden en een 'gewone' koe ook. De mensen die dat dagelijks doen gaan daar iets makkelijker mee om. Het lijkt mij bijvoorbeeld heel cru hoe ze zo'n dier simpelweg kunnen doden, maar ze doen het dagelijks, dus voor hen is het niet anders.

En inderdaad... de walvis wordt met uitsterven bedreigd en de koe niet...
 
Back
Top