recruitment agencies

Jorik75

Active Member
Het zal vast al wel ergens staan, maar ik kan het niet vinden tussen al die informatie op het forum (waarvoor hartelijk dank overigens).

Na goedkeuring van ons visum ben ik nu op zoek naar een nieuwe carierre in Australie. Ik zoek met name werk in de financiele sector of consultancy (ben nu belastingadviseur). Ik heb al contact gezocht met diverse beroepsorganisaties over de eisen die zij stellen en ook met carreer counselors op universiteiten.

Wat steeds terugkeert is dat het verstandig is contact te zoeken met recruitment agencies. Nu heb ik met veel van dat soort bureau's te maken gehad en weet ik dus dat er veel "ruis" tussen zit.

Heeft iemand ervaring met een goed bureau?
 
Ik hoor wel goede dingen over (jawel) Randstad. En ik denk dat Hays ook wel een aardig startpunt is niet?

Verder kun je wellicht reverse enginering toepassen. Welke Recruitment Agencies zie je veel in jouw beroepsgroep op de grote banensites?

P.S. Dit had je wellicht zelf al verzonnen. Je vroeg om ervaring, sorry. Aangezien ik nog in NL zit heb ik die niet voor je. Maar succes, en deel je ervaringen later nog eens hier ;)
 
Dank je wel voor je reactie. Ik ben inderdaad binnen mijn beroepsgroep ook al wat contacten aan het leggen met recruiters. Ik werk voor een accountants- en adviesbureau, die doen veel recruiting zelf. Als ik nieuwe dingen hoor, meld ik dat hier ook weer.
 
http://www.hays.com.au en http://au.hudson.com
Ze betalen niet heel erg goed (houden het meeste zelf) maar kunnen je wel ergens binnen helpen waarna je contacten kunt leggen en in ieder geval Aussie werkervaring op je resume hebt.
Misschien mis ik iets (of bedoel je het anders), maar recruitment bureau's betalen jou niet en houden niets zelf. Ze krijgen een recruitment fee van de werkgever waar ze mensen plaatsen.

Dank je wel voor je reactie. Ik ben inderdaad binnen mijn beroepsgroep ook al wat contacten aan het leggen met recruiters. Ik werk voor een accountants- en adviesbureau, die doen veel recruiting zelf. Als ik nieuwe dingen hoor, meld ik dat hier ook weer.
Je geeft eigenlijk hier al antwoord op je eigen vraag; een e-mail of een berichtje via LinkedIn naar de HR mensen van bedrijven waar jij voor wilt werken doet wonderen. Zo ben ik ook in Australië beland.
 
Dank Martin en Bas&Myla,

Je hebt gelijk Bas (of Myla). Het probleem op dit moment is echter dat ik met mijn werkervaring niet een op een aan de slag kan in Australie. Ik moet dus eerst weten in welke functies ik wel in kan stromen en heb dus een gesprek nodig met iemand die daar verstand van heeft (dus recruiters).

Inmiddels heb ik via andere weg nog wel een paar goede bureau's te horen gekregen, die ik ook even wil delen.

http://au.hudson.com/

http://www.michaelpage.com.au/

http://www.robertwalters.com.au/
 
Er zit inderdaad veel ruis tussen op dit moment en op sites als seek.com.au; careerone; applydirect etc. komen nu door het teruglopende aantal vacatures (30% minder dan april 2011) en de oplopende werkeloosheid (wordt verwacht dat donderdag het getal op 5,5% uitkomt -dus ruim 600.000 werkelozen verdeeld over een paar grote steden) veel "lege" vacatures voor. Dit zijn dus geen echte jobs maar dienen om de databases van recruiters op peil te houden voor het geval de economie weer oppikt.

Je moet dus goed kijken welke agencies als preferred supplier bij bijvoorbeeld de 4 grote banken zitten (ANZ;Westpac; CBA en NAB) want die hebben meestal echte vacatures. ook als er geen telefoonnummer en naam van een recruiter in de advertentie staat is dat al een signaal.
Blijf ook weg bij de engelse recruiters (check de naam op Linkedin en als er een Britse geschiedenis is van nog niet zo lang geleden heeft het niet veel zin) want die hebben maar één ding voor ogen en dat is eigen belang en bovendien zijn ze redelijk onetisch.
Voorts zijn de Ozzie recruiters aardslui en als er een punt of komma verkeerd staat in je CV of iets niet vermeld staat lig je er al gauw uit. Ga er ook vanuit dat door de afremmende economie er op een gemiddelde vacature meer dan honderd gegadigden solliciteren en je dus als migrant er iets moeilijker tussen komt, dus de competitie is groot. Check ook je CV op een Ozzie layout, want dat is toch een beetje anders dan wat we in Holland gewend zijn en ze zijn hier gek van awards en white papers, dus als je ooit iets hebt geschreven, al is het maar in het personeelsblad, vermeld dat op je CV en dik het wat aan.

succes voor nu!
 
En ook vrijwilligerswerk staat hier hoog aangeschreven, dus zeker op je CV vermelden.
Voor degenen die in Adelaide zitten en hulp nodig hebben bij hun CV: Skills Recognition Services is een overheidsinstantie waar ze er naar kunnen kijken en tips kunnen geven e.d. EN je CV evt doorsturen naar hun contacten bij de verschillende recruiters. En nog mooier: de dienst is gratis :)
Wel op tijd heen ('s ochtends meteen om 8.30), want het schijnt er erg druk te kunnen zijn.

Maar wat SV#1 hierboven al zegt: het Ozzie CV ziet er erg anders uit, dan een Nederlands CV en aan een 'standaard' CV doen ze niet. Het is heel gebruikelijk het CV aan te passen aan de baan. Ik ben bijv bibliothecaris maar heb uiteraard ook op diverse admin banen gesolliciteerd. Dat ik dan goed kan catalogiseren e.d. interesseert de werkgever niet, dus dat soort 'skills' hoefde ik niet te noemen OF moest ik anders verwoorden.
 
Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, dus maar even hier: Akuna heeft mij benaderd per PM, maar is te nieuw ofzo, want ik kan het berichtje niet beantwoorden. Akuna, als je dit leest: stuur me een PM met je email adres, ajb :)

Daarna zal ik kijken of de post hier weer gedelete kan worden :)
 
Back
Top