Sabrina (op weg naar Melbs)

Sabz

Active Member
Dag allemaal!

Ik ben Sabrina en nieuw hier. Ik verhuis over 5 weken naar Melbourne en struikelde net over dit forum terwijl ik op zoek was naar info over Medicare. Gek eigenlijk dat ik nooit eerder op dit forum terecht ben gekomen.

Na 2 keer in Australië geweest te zijn (WHV in 1999 en student visa in 2004) besloot ik in januari 2010 toch maar eens echt werk van te maken.

En nu zit ik hier met alles en niets..
Alles: heb visum, spaargeld, qualificaties, dromen en onderdak voor 2 weken
Niets: nog geen baan, sociaal netwerk, huis en meer van dat soort belangrijke zaken.

Zit hier dus vooral voor info over regelzaken. Misschien zijn er hier ook mensen die ook richting Melbourne gaan of er al wonen? Zou leuk zijn om met jullie in contact te komen.

Groetjes!
 
  • Like
Reactions: Jor
Welkom op het forum!! Er zit een behoorlijke groep in (de omgeving van) Melbourne. Succes met alles!
 
Hallo Sabrina, welkom in het mooie Melbourne. Wij wonen al meer als acht jaar aan de rand het centrum en weten best een paar leuke cafeetjes te vinden. :)
 
Bedankt voor het welkom :)
Suske; kijk, dat bedoel ik dus. Klinkt alvast goed! In welke wijk zitten jullie dan?
Ik heb erg veel geluk gehad en kan de eerste weken logeren bij iemand die ik van de medische keuring ken. Ze woont wel ver buiten het centrum (Mentone/Seaford). Ben daar wel blij mee want het geeft een fijn gevoel.
 
Welkom. En er is een flink contingent Hollanders en Vlamingen in Melbourne en omgeving. Blijf meelezen en posten. Dan kom je er vanzelf een paar tegen denk ik zo. Succes!
 
Hoi Sabrina,
Ook wij zitten in Melbourne, in het westen. Ik stuur je een PM!

Groetjes, Mien
 
Hee Suske,

Voel ik daar een forumuitje Melbourne aankomen daar aan de rand van de stad?? Count us in!!!

Groetjes, Mien
 
Nou mensen, wat een leuke ontvangst hier. Ik ben zeker in voor een meet-up!
Cappuccino (jeej, een mede Groninger!); Ik ben biologie-docent middelbare school dus zoek daar net zo iets. Heb ook andere exacte vakken en wiskunde gegeven. Dus als iemand nog wat weet...
 
heej welkom op het forum en straks in Melbourne. Wij wonen sinds een half jaar effe buiten Melbourne in het prachtige Dandedong Rangers. Heel veel succes met alles. Kan je helaas niet helpen met een baan.
 
Cyberlientje; Ohhh, de Dandenong Ranges, ik vind het daar zooooo mooi. Ben geobsedeerd door alles (boom)varen, dus dan zit je daar wel goed. Hebben jullie daarvoor lang in Melbourne gewoond, of meteen daarheen? Is het moeilijk er een huis te vinden? Baan ben zelf flink mee bezig, moet vast wel lukken. En ja, Afterbang, bio is inderdaad supercool. Kon ik op mijn huidige school maar heel weinig geven (meer wiskunde ed gedaan), maar nu kan ik eindelijk mij ei kwijt. Weet denk ik toch meer van de Aussie flora en fauna dan de NL'se. Ben gister met een blog opzetten bezig geweest en heb nu zo mogelijk, ook door jullie reacties, nog meer zin om te gaan.
 
Heb nog een blauwe maandag HLO gedaan maar kon er mijn Bio hart niet voldoende kwijt. Dat gepiel in het scheikunde lokaal trok me toch minder. En HLO is meer scheikunde dan biologie helaas.

Zie de link naar je Blogje wel voorbij komen ;)
 
heej welkom op het forum en straks in Melbourne. Wij wonen sinds een half jaar effe buiten Melbourne in het prachtige Dandedong Rangers. Heel veel succes met alles. Kan je helaas niet helpen met een baan.

Zie ik echt net pas dat jullie in Emerald zitten. Moet toch eerlijk bekennen dat ik je al een paar keer "voorbij" heb zien komen op het forum. Wij hebben daar tijdens ons jaar gewoond en gewerkt. Rozenstokjes zagen en enten. Ben benieuwd hoeveel mislukte takjes er uiteindelijk zijn gegroeid (oei, oei, toch die oogjes niet goed genoeg uitgesneden):D.
Doe ze maar de groeten daar. Met een beetje mazzel vliegen we in februari die kant op (vestigen waarschijnlijk in Castlemaine/Bendigo area), maar gaan zeker een keer terug naar Emerald.
 
Hee Suske,

Voel ik daar een forumuitje Melbourne aankomen daar aan de rand van de stad?? Count us in!!!

Groetjes, Mien

Dat zou wel heel gezellig zijn.
Niet dat we er al zitten, maar toch......one day.....................................11 februari 2013??????? :)
 
Back
Top