skills assessment en werkervaring psychologie

Vicky&Chris

Member
Hallo,

Heb mezelf daarnet al voorgesteld in een ander topic, nu mijn eerste vragen...
We willen een skilled visum krijgen op basis van mijn bachelordiploma toegepaste psychologie (hogeschool). Wanneer ik info opzoek ivm de skills assessment (de eerste stap) zit ik met een heleboel vragen. De SA zou gedaan worden door de APS. Op hun website zie ik dat je hier enkel je diploma laat beoordelen, en je moet nergens iets vermelden van werkervaring. Wat voor mij belangrijk is, want ik heb helemaal nog geen ervaring met mijn diploma. Ik behaalde het in 2009, maar had toen al het gevoel dat "dit helemaal niet is wat ik wil doen" en ik wou toen gewoon mijn diploma halen om de studie af te maken waar ik 2 jaar eerder mee was gestopt. Daarna heb ik een hele tijd "simpele" jobs gedaan, vond nooit interessante vacatures, ging veel reizen omdat ik lang vast werkte met een interimcontract, en nu studeer ik opnieuw (bachelor toerisme in afstandsonderwijs). Ik weet nu welke richting ik uit wil in een latere carrière, maar een goed cv heb ik nog niet. Helaas blijkt de werkervaring ook mee te spelen voor een visum...

Ik was heel blij toen ik hoorde dat mijn diploma toch nog voor iets goed zou zijn, dat psychologie op "de lijst" staat. We hadden al contact met immigratiebureau M2A en een kansbeoordeling laten doen, daar zei men dat we goede kansen maken binnen enige tijd, maar dat ik dus eerst werkervaring nodig had. Hoeveel juist, dat is me nog niet duidelijk. Je hebt het dus niet nodig voor de SA, maar wel voor het visum zelf. Nu ja, het is nu even geleden dat ik contact had met Rob van M2A, en ik heb toen vele antwoorden gekregen maar het dan even laten liggen, en nu blijkt dat het me nog steeds niet helemaal duidelijk is. Hij zegt bv: Voor het SI 189 visum hoef je in tegenstelling tot het VE 175 visum niet meer te beschikken over recente werkervaring (12 van de laatste 24 maanden).