Tips voor TV-series

Zit je gewoon een politie serie te kijken die in Amsterdam speelt. (Ze praten Engels gek genoeg)

Van der Valk op ABC
Zapte ik vorige week ook nog ff langs. Klopt toch niet helemaal hoor. 🤔
Wel met een aantal Nederlandse acteurs trouwens.
 
Ik heb met veel belangstelling gisteren gekeken naar Informer 3838, over real-life criminal lawyer/police informer Nicola Gobbo. Wordt iedere maandag vervolgd. Het is een spin-off van Underbelly, ook al zo'n geweldige serie, over de Melbourne Maffia.

Is op Nine Network, een kanaal dat ik meestal mijd als de pest. Kan verkeren.
 
Laatste weken The Capture en Total Control gekeken. Beide uitgezonden door ABC en de moeite waard!

Stateless al gekeken? Ook zeker de moeite waard! (zet ik deze op het lijstje, als we klaar zijn met onze eerste gratis maand Stan ;) )
 
ABC heeft prachtige series and documentaires. Maar ook de podcasts zijn de moeite waard. Ik heb met veel interesse de 8 afleveringen van "The Eleventh" gevolgd. Deze podcast gaat over een van de beroemste gebeurtenissen in de Australische politie: De schimmige zaken die vooraf gingen aan het ontslag van Prime Minister Gough Whitlam door de toenmalige Governal General.
Ideaal voor in de auto of tijdens de commute naar werk (tenzij je natuurlijk thuis werkt :) )
 
Ook wel aardig lijkt de 6-delige serie The Secret She Keeps op Ten Network, afgelopen woensdag begonnen (terug te zien op Ten online). Nogal uitgekauwd onderwerp maar het lijkt erop dat het goed gemaakt is.
 
Ik las 10... en toen dacht ik: elke 5 minuten reclame... naaaah. Maar online is dat niet zo gok ik ;)
Ja, het is geen zender die ik aanbeveel (ik kijk normaal alleen ABC, NITV en SBS voor de doco's), kan het ook niet helpen dat Ten hem uitzendt.
 
Geen serie maar een documentaire. Ik had hem al wel eens gedeeltelijk gezien maar gisteren helemaal gekeken.

Documentaire die op een goede manier laat zien hoe incompatible de Aboriginal en Westerse cultuur zijn. Niet een kijk ons eens zielig zijn film stijl, niet eindeloos terug naar het verleden maar slome beelden van een nederzetting in NT met voice over van bekende Aboriginal acteur. Vooral het 'midden stuk' waar hij uitlegt over geld, tijd, vuilnis en dergelijke was voor mij super interessant. De concepten en 'start punten' zijn zo anders dat je beter begrijpt waarom dingen niet werken.

Als je geĂŻnteresseerd bent in waarom ons 'ontwikkelingswerk' vaak niet werkt, dan is dit je documentaire. Gratis te streamen voor nog maar een paar dagen op SBS.
 
En als je zin hebt in een 6-delige crime serie: Baptiste, te zien op iView. Speelt zich af in Amsterdam en is lekker spannend. Goed voor een regenachtig weekend!
 
En als je zin hebt in een 6-delige crime serie: Baptiste, te zien op iView. Speelt zich af in Amsterdam en is lekker spannend. Goed voor een regenachtig weekend!
Zijn wij ook aan het kijken! Nu weer een week wachten voor de volgende aflevering!
 
Geen serie maar een documentaire. Ik had hem al wel eens gedeeltelijk gezien maar gisteren helemaal gekeken.

Documentaire die op een goede manier laat zien hoe incompatible de Aboriginal en Westerse cultuur zijn. Niet een kijk ons eens zielig zijn film stijl, niet eindeloos terug naar het verleden maar slome beelden van een nederzetting in NT met voice over van bekende Aboriginal acteur. Vooral het 'midden stuk' waar hij uitlegt over geld, tijd, vuilnis en dergelijke was voor mij super interessant. De concepten en 'start punten' zijn zo anders dat je beter begrijpt waarom dingen niet werken.

Als je geĂŻnteresseerd bent in waarom ons 'ontwikkelingswerk' vaak niet werkt, dan is dit je documentaire. Gratis te streamen voor nog maar een paar dagen op SBS.
Bedankt voor de tip! We gaan zeker kijken!
 
Back
Top