[quote author=Bear link=topic=1799.msg30884#msg30884 date=1128711267]
Hello luitjes
Maar als je nergens woond dan ben je dus ook nergens ingeschreven??? Hoe zit dat?.
gr Barry
edit: nu wordt het nog veel ingewikkelder. Nergens wonen en nergens ingeschreven zijn maar nog wel 4 weken blijven werken????? TJezus.... ik maak het me nu wel heel erg moeilijk :-o :-o
[/quote]
Hai Barry
even de boel op een rijtje zetten:
1
je mag Nederland verlaten zonder je uit te schrijven. Je kunt je zelfs vanuit Australie uit laten schrijven uit de gemeente waar je het laatst woonde. Gewoon standaard formulier van website gemeente uitprinten en opsturen met kopie paspoort(en),
2
ben je langer dan 8 maanden uit NL weg dan wordt je automatisch uitgeschreven, want in Den Haag schijnt een register te zijn waar je geregistreerd wordt zodra je Nl verlaat en ook weer binnenkomt (vertelde gemeente-ambtenaar ons). Zit hier meer dan 8 maanden tussen dan word je uitgeschreven.
3
verkoop je je huis og zeg je de huur op dan moet je je uitschrijven maar kun je een
briefadres regelen bij je gemeente.
Een briefadres heeft dezelfde status als een inschrijving bij de gemeente, maar geen gevolgen voor de mensen wiens toestemming je hebt om hun adres te gebruiken,
Jij bepaalt hoelang het briefadres geldig moet zijn, b.v. tot de dag van je vertrek uit NL of voor de duur van een wereldreis. Maximale loopduur is echter 8 maanden, net zoals de inschrijving in de woongemeente.
regelen van briefadres:
- aanvraag-formulier downloaden van website gemeente,
- toestemmings-formulier eigenaar (brief)adres downloaden en laten tekenen,
- beide formulieren inleveren bij je eigen gemeente
Nergens wonen gedurende 4 weken lijkt me lastig, maar niet ingeschreven staan heeft volgens mij geen gevolgen voor je. Je blijft Nederlander met dezelfde rechten en plichten, zoals Ellen ook schrijft.
Voor je werk lijkt het me ook niet uit te maken? Ze kunnen je op het werk bereiken en je salaris gaat rechtsstreeks naar de bank (neem ik aan).
groetjes