Vakantie Australie

javi

New Member
Pas in Australie in ik val gelijk met mn neus in de boter... Kan gelijk mijn zomervakantie gaan plannen! :)

Mijn vriendin komt op 25-12 aan in Melbourne en vertrekt op 10-1 weer. Ik wil haar in deze periode wat mooie plekjes laten zien en zit zelf t denken aan een roadtrip met een campertje van Melbourne naar Sydney langs de kust. Zij is zelf nooit in Aus geweest, dus ff verplicht nr'tje Opera house en Harbour bridge hoort erbij..

Ben verder eigenlijk benieuwd naar jullie vakantie plannen en wellicht hebben jullie nog leuke suggesties?
 
We hebben zwerver onlangs nog een eind de goede kant op gestuurd, dus als je deze draad doorspit heb je al een behoorlijke LP in de hand....
En verder:
Don't hesitate to ask...
 
Ik ben toen in de Wilsons Promotory NP geweest. Hij ligt in het zuiden op een schiereiland. Schitterende natuur en een mooie strand. Leuk voor een paar wandelingen (korte en lichte maar ook langere en zware).
 
Waar je ook naar toe gaat, eerst eens kijken of er nog wel accomodatie beschikbaar is. De periode die je noemt is HOOOOG seizoen want dan ligt het hele land hier plat!
 
Wow, niet naar het oosten maar naar het westen dus... Ok duidelijk! GOR icm Grampians lijkt me idd een bijzonder trip. Dan moet ze nog maar een andere keer terugkomen voor Sydney ;-)

Na dit weekend zet ik een planning online. Ik wil niks missen, dus feedback is uiterst welkom!

@Sacha; ik heb wat fotos van de huntsman spider naar der toe gestuurd en wat anekdotes mbt het gedrag van deze harige vriend. Resultaat: geen motels of tent hahaha. We willen dit weekend een camper boeken om daar de tour mee te maken en je kunt vast wel raden wie er elke avond de camper een x moet doorlopen en afplakken hahahaha
 
Oohwww Jak! Ik ben niet zo bang van spinnen, maar hoe die man er mee om gaat zou ik toch niet snel doen :confused:
 
Goed, besluit is gemaakt. We gaan toch de oostkant bekijken. New Year's Eve in Sydney is daarbij de voornaamste reden, maar bijvoorbeeld ook de wildlife parken met o.a. wombats en koala's willen we graag zien. De GOR gaan we wellicht nog wel bekijken, maar dat wordt dan voor nu iig een kortere trip (is ca. 2 uur van Melbourne vandaan op een rustige dag).

Als er nog tips zijn voor parken of must sees aan de Zuid Oost kust; hoor t graag!!
 
Nou, als je dan toch naar Sydney gaat, kun je de Blue Mountains eigenlijk niet overslaan. Uur met de trein vanaf het centraal station. Adembenemend! Prima voor een dagtocht (of langer :) )
 
@Sacha; ik heb wat fotos van de huntsman spider naar der toe gestuurd ....

Ik mis even waar ik iets vermeld heb over spinnen.... Maar dat zal wel aan mij liggen.... Misschien dat ik een editie van de Van Dale hebt gemist waar Hoogseizoen ineens iets met spinnen te maken heeft...


TIP: Heb ooit New Year in Sydney doorgebracht op een camping in een camper... Heb deze plek ongeveer 9 maanden tot een jaar ervoor moeten boeken en wildkamperen is in Sydney en omgeving (dus ook Blue Mountains) ten strengste verboden en daar wordt dus ook goed op gecontroleerd... Succes met je vakantie >:D
 
Ik mis even waar ik iets vermeld heb over spinnen.... Maar dat zal wel aan mij liggen.... Misschien dat ik een editie van de Van Dale hebt gemist waar Hoogseizoen ineens iets met spinnen te maken heeft...


TIP: Heb ooit New Year in Sydney doorgebracht op een camping in een camper... Heb deze plek ongeveer 9 maanden tot een jaar ervoor moeten boeken en wildkamperen is in Sydney en omgeving (dus ook Blue Mountains) ten strengste verboden en daar wordt dus ook goed op gecontroleerd... Succes met je vakantie >:D

Nou ja, daar kwam ik op omdat ik geen accomodatie hoef te reserveren dankzij de huntsman. Excuses als mijn redeneringen soms onnavolgbaar zijn, maar hardop en in mijn hoofd kloppen ze vaak (o_O)... NOT

Wat betreft wildkamperen, zou dat ook gelden voor parkeren en 's nachts stiekem je busje in sneaken voor een paar uurtjes down-time? Een kniesoor die erover valt lijkt me, maar wellicht zijn die juist op 1 Januari met zijn allen aan het werk...

Blue Mountains staat op de checklist. Dit lijkt mij wel gaaf om een nachtje te doen na O&N bijvoorbeeld:
http://www.bluemountainscabins.com.au (zie Teepee)

Verder Canberra, lijkt me een topstad! Alleen al vanwege de geschiedenis die daar geschreven is tijdens de eerste... Ow nee wacht... Daar gaan we dus niet heen ;). Wellicht stoppen om te tanken...

Iemand nog Wombat-tips?
 
Die zitten veel in Canberra ;) Is het ene meest aangereden dier daar, op nummer 1 de kangaroo natuurlijk...
Sorry can't help myself. :D

Maar serieus, wij rijden in december andersom, van Sydney naar Melbourne (via ACT) Als ik een echte serieuze Wombat area spot zal ik het wel ff posten in onze Lastavaza. Want Wombats staan ook nog op onze bucketlist!
 
Wombats hotspot (wat ons betreft) Freycinet Park op Tasmanie en Wilsons Prom in Victoria. Als ik het me goed herinner.
 
Wilsons Prom staat erbij! Hoe koud staan de pilsjes bij jullie Afterbang? :-D
Hoe zit het eigenlijk met "wild kamperen" en douche/waterlocaties ed. in de national parks?
 
Back
Top