Vergoeding ziektekostenverzekering

Yvonne

New Member
Hallo,
We gaan volgend jaar emigreren maar mijn man moet een nieuwe knie hebben.
We weten niet of dit gaat lukken in Nederland.
Onze vraag is:
Wie weet of we dit vergoed krijgen, binnen welke termijn en welke ziektekostenverzekering kunnen we het beste nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee.
 
Hallo,
We gaan volgend jaar emigreren maar mijn man moet een nieuwe knie hebben.
We weten niet of dit gaat lukken in Nederland.
Onze vraag is:
Wie weet of we dit vergoed krijgen, binnen welke termijn en welke ziektekostenverzekering kunnen we het beste nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Hooi!

Ik heb geen echt antwoord hierop. Wat ik wel weet, is dat je met een medische conditie veel moeilijker of helemaal niet het land binnenkomt. Je krijgt voor of na vertrek namelijk een intensieve medische keuring en die knie komt waarschijnlijk aan de orde dan. Je kunt het wel verzwijgen, maar ze komen er geheid achter dat dit een al bestaande conditie is via foto's en de vragenlijst die je moet invullen. Dan kun je een verblijfsvergunning wel schudden. Het maakt Home Affairs niet uit of je verzekerd bent of niet, als je iets hebt wat Australia geld gaat kosten, gooien ze de deur dicht. Er zijn op deze site en op Facebook een aantal verhalen te vinden.

Als ik het zou moeten beslissen, dan zou ik de knie in NL laten behandelen en desnoods mijn vertrek uitstellen. Als je eenmaal bent afgewezen in Oz, kom je er niet of nauwelijks meer in.
 
Hooi!

Ik heb geen echt antwoord hierop. Wat ik wel weet, is dat je met een medische conditie veel moeilijker of helemaal niet het land binnenkomt. Je krijgt voor of na vertrek namelijk een intensieve medische keuring en die knie komt waarschijnlijk aan de orde dan. Je kunt het wel verzwijgen, maar ze komen er geheid achter dat dit een al bestaande conditie is via foto's en de vragenlijst die je moet invullen. Dan kun je een verblijfsvergunning wel schudden. Het maakt Home Affairs niet uit of je verzekerd bent of niet, als je iets hebt wat Australia geld gaat kosten, gooien ze de deur dicht. Er zijn op deze site en op Facebook een aantal verhalen te vinden.

Als ik het zou moeten beslissen, dan zou ik de knie in NL laten behandelen en desnoods mijn vertrek uitstellen. Als je eenmaal bent afgewezen in Oz, kom je er niet of nauwelijks meer in.
Bedankt voor je antwoord. Dat geldt niet voor mijn man. Hij heeft de Australische paspoort en is net terug van Australië. Bij aankomst heeft hij geen formulier moeten invullen wbt zijn gezondheid. Alleen voor producten zoals etenswaren en wapens.
We hopen in ieder geval dat hij op tijd kan worden geholpen hier in Nederland. Dat zou fijn zijn.
 
Veel ziektekosten hebben een bepaalde periode na het afsluiten van de verzekering dat je bepaalde kosten niet mag claimen. Bv. geen kroon bij de tandarts binnen een jaar nadat je een tandartsverzekering hebt genomen. Dus het zou mij niet verbazen als dat voor een knie operation ook geldt, maar de voorwaarden verschillen per verzekering. Net als Yvonne zegt, laat je in NL opereren. Ook heb je meestal hier een gap, een verschil tussen wat de verzekering betaalt en wat de chirurg in rekening brengt. Dus je zult hier hoogstwaarschijnlijk ook zelf een deel van de knie operatie moeten betalen.
 
Back
Top