Verpleegkundigen in Australië gezocht i.v.m. AHPRA-drama

Aangezien mijn Australische vriend zijn moeder verpleegkundige is, zie ik af en toe wel eens wat termen voorbij komen, zo ook de term 'enrolled nurse'. Zouden jullie wel als enrolled nurse mogen werken voordat je zo'n bridging course hebt gedaan?
En zijn er werkgevers te vinden die (een deel van) de bridging course willen betalen?

Ik vind het zo ontzettend lullig voor jullie dat je niet gewoon met je Nederlandse diploma aan de slag kunt in Australië :confused:
 
Zouden jullie wel als enrolled nurse mogen werken voordat je zo'n bridging course hebt gedaan?

Nee, want om te werken als enrolled nurse moet je je ook bij de AHPRA registreren.
Het is wel een mogelijkheid om als PCA (personal care assistant) of AIN (assistant in nursing) omdat je daar geen AHPRA registratie voor nodig hebt.

En zijn er werkgevers te vinden die (een deel van) de bridging course willen betalen?

Misschien wel, maar het is nogal een investering voor een toekomstige werkgever zonder dat je (meestal) eerst iemand kunt ontmoeten of precies weet hoe iemand functioneert.

Het blijft allemaal wat bizar omdat er een groot tekort aan verpleegkundigen is en Nederlandse verpleegkundigen minimaal even goed zijn opgeleid als Australische collega's... maar goed...
 
Inderdaad balen, maar dat lijkt nu helaas zo te zijn voor elke Nederlandse verpleegkundige die zich wil registreren...

In welke staat had je je registratie ingediend?

Hoi allemaal.

Ik snap niet goed waar jullie die informatie over werkervaring weghalen? Ik kan er nergens iets over vinden???

Groetjes
 
Ik snap niet goed waar jullie die informatie over werkervaring weghalen? Ik kan er nergens iets over vinden???

Mijn zusje is Nienke die deze post heeft geplaatst. Ik heb dus van dichtbij dit hele (zeer frustrerende) proces meegemaakt. En die 2 jaar werkervaring is iets wat de AHPRA nu vereist van buitenlandse verpleegkundigen zeiden ze tegen haar... o_O

Misschien helpt dit?
http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/Registration-and-Endorsement/International.aspx

Voor exacte informatie over de registratie, neem contact op met de AHPRA! Zij sturen je dan alle formulieren etc.
 
Last edited:
Hey Nienkek

Zelf heb ik mijn visa( State Sponsored PR) sinds juli 2011, dus de regels voor het hele visa proces waren anders. Ik moest toen wel werkervaring hebben als gediplomeerd verpleegkundige om mijn diploma te laten waarderen(nu: http://www.anmac.org.au/sites/defau...Nurses_and_Midwives_for_Migration_Puposes.pdf) eenmaal suitable for migration kon ik het visum aanvragen( IELTS deed ik toen pas) en om te kunnen werken in OZ moet je laten registreren bij AHPRA die op het moment een bridging course verlangen. In OZ veranderd men zeer regelmatig de regeltjes!!! Een migratiebureau die niet op de hoogte is van de assessment eisen en de huidige regels zou ik heel snel gedag zeggen!!
Succes en geef niet op!!!
Mien
 
Hey Nienkek

Zelf heb ik mijn visa( State Sponsored PR) sinds juli 2011, dus de regels voor het hele visa proces waren anders. Ik moest toen wel werkervaring hebben als gediplomeerd verpleegkundige om mijn diploma te laten waarderen(nu: http://www.anmac.org.au/sites/defau...Nurses_and_Midwives_for_Migration_Puposes.pdf) eenmaal suitable for migration kon ik het visum aanvragen( IELTS deed ik toen pas) en om te kunnen werken in OZ moet je laten registreren bij AHPRA die op het moment een bridging course verlangen. In OZ veranderd men zeer regelmatig de regeltjes!!! Een migratiebureau die niet op de hoogte is van de assessment eisen en de huidige regels zou ik heel snel gedag zeggen!!
Succes en geef niet op!!!
Mien
Dankje. Ik heb een mail gestuurd naar de APHRA, dus wacht even af...
 
Hallo allemaal :)

Ook een situatie die mij als verpleegkundige aangaat. Ik schrok wel even van de genoemde 'twee jaar werkervaring' eis, maar dat lijkt toch niet waar te zijn. Ik kwam de volgende registratie-formulieren tegen die duidelijk benoemen dat je in vijf jaar minimaal drie maanden als RN gewerkt moet hebben om je te kunnen registeren. Is een hele geruststelling, want na mijn diplomeren in 2010 ben ik zo'n 2,5 jaar gaan reizen en heb dus ongeveer maar 4/5 maanden werkervaring als een RN. Nu draait niet mijn hele applicatie hierom gezien ik waarschijnlijk op een partnervisum ga, maar wil ik toch wel erg graag als pleeg werken in Australie.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCsQFjAA&url=http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/documents/default.aspx?record=WD11%2F5938&dbid=AP&chksum=Vu5B6IVSxjQ2tDhZpamU2Q%3D%3D&ei=guZkUt3eLsOE4ATovoCwCQ&usg=AFQjCNE8ErX6XEQVHJs8WKulJ-JhA3VpGw&bvm=bv.54934254,d.bGE

Deze formulieren zijn up to date: ze zijn effectief vanaf augustus 2013

Heb je al wat van de APHRA gehoord, Nienke?
 
Ik kwam de volgende registratie-formulieren tegen die duidelijk benoemen dat je in vijf jaar minimaal drie maanden als RN gewerkt moet hebben om je te kunnen registeren.

Hi Ella,

Ik zou dit zeker wel checken met de AHPRA want hun formulieren komen niet altijd overeen met de uiteindelijke uitkomst van je registratie...! En hou er rekening mee dat je ook zeer waarschijnlijk een bridging course zult moeten doen.

Hopelijk klopt het inderdaad!

Nienke is ondertussen niet meer in Australie en heeft nu een jaar later het opgegeven om zich te kunnen registreren zonder de bridging course...

Succes ermee!
 
Hoi Nienke,

Ik vraag me toch nog af of je een mail terug heb ontvangen van de AHPRA? :) Ben namelijk wel erg benieuwd.. En scheelt zelf mailen!
 
Yep, de regels zijn veranderd. Verpleegkundigen uit NL moeten in vrijwel alle gevallen een bridging course doen...
 
Ik heb de APHRA net opnieuw gemaild, want ik zie op de website dat ze alweer bezig zijn de regels te veranderen! Frustrerend zeg... We wachten maar weer af!
 
Nou ik ben benieuwd idd! Heb gisteren ook nog even zitten kijken en kon wel hun registratieformulieren vinden. Ook op die formuleren gaven ze aan dat je minimaal 3 maanden werkervaring in de afgelopen 5 jaar moet hebben gehad.. Dus qua werkervaring zit het wel goed. Die bridging-course is dan een tweede ja..
 
Hi hi,

Ik ben inmiddels bezig met de 1e week van de Bridging cursus (en vindt het nog steeds onzin, leer eingelijk helemaal niks nog voor zover). Als iemand hier informatie over wil hebben email me gerust: marrievanderplas@hotmail.com

Ik hoorde van een klasgenoot van mij dat AHPRA minimaal 1jr werkervaring van haar eiste. Zij heeft geen werkervaring in eigen land opgedaan maar AHPRA vond het ook goed als zij 1 jaar als nurse assistant in een Australische instelling op een High care afdeling heeft gewerkt. Misschien zou dat ook een optie zijn! Maar die Cursus moet je sowieso doen! Ook een Belgische vriendin moet de cursus gaan doen.
 
@ Ellawishes
Heb je al updates?
Hey,

Nee, ik heb nog geen updates. Om eerlijk te zijn houd ik me ook niet heel actief bezig met mn verpleegkunde registratie behalen. Ik ben met name bezig mijn partnervisum eerst te regelen, en als ik dan in Australie ben wil ik als AIN gaan werken en dan mijn verpleegkundige registratie indienen bij de APHRA. Wel een tegenvaller dat die bridging course dus een must is. Daar zal ik eerst voor moeten sparen als ik me laat registreren..
 
Hi hi,

Ik ben inmiddels bezig met de 1e week van de Bridging cursus (en vindt het nog steeds onzin, leer eingelijk helemaal niks nog voor zover). Als iemand hier informatie over wil hebben email me gerust: marrievanderplas@hotmail.com

Ik hoorde van een klasgenoot van mij dat AHPRA minimaal 1jr werkervaring van haar eiste. Zij heeft geen werkervaring in eigen land opgedaan maar AHPRA vond het ook goed als zij 1 jaar als nurse assistant in een Australische instelling op een High care afdeling heeft gewerkt. Misschien zou dat ook een optie zijn! Maar die Cursus moet je sowieso doen! Ook een Belgische vriendin moet de cursus gaan doen.
Nou, ben wel benieuwd. Hij duurt drie maanden he? En kost dn 13.000 dollar. Een hoop geld. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden om in een instelling/ziekenhuis te werken.

Hoe vond je de registratie zelf? Zo las ik net bijvoorbeeld dat je van alle werkgevers laatste vijf jaar een referentie moet hebben, dat is best lastig. Een jaar werkervaring kom ik ook maar net aan, gezien ik na mijn diplomeren in 2010 ben gaan reizen en pas sinds februari 2010 weer ben gaan werken. Was het veel werk voor je om de registratie rond te krijgen? En hoe verliep de communicatie daarna? Kreeg je meteen te horen dat je die cursus moest doen om de registratie af te kunnen ronden of hoe is dat gegaan?
 
Hi hi,

Sorry voor late reactie! was even druk met stage etc.

Idd Marijs!! Meer katwijks als "van der Plas" kan het niet;)

Brumby; je hoeft geen examen te doen. Je moet een Critical thinking assignment doen en je moet competent verklaard worden tijdens je stage. Valt allemaal erg mee! en als je zoals ik een hele relaxte begeleider hebt die al ziet dat je competent bent moet dat geen probleem zijn. Mijn halve praktijk boek is al afgetekend in 2 weken tijd dus lig goed op schema. Hierna nog maar 3 weken tegaan:)

Ik heb 11.000 betaald en dan moet je nog het geld meerekenen voor levensonderhoud. Ik probeer wel in de weekenden te werken, maar de agency waar ik voor werk heeft tot nu toe nog niet gebeld voor weekend shifts:( en door de week ben je toch wel veel bezig met studeren en aan je assignment werken. Ik merk toch wel dat aardig wat kennis is vervaagd en je moet alles toch ook in het Engels aan patiënten kunnen uitleggen. dus ben elke avond wel dingen aan het opzoeken enz.

Als je voor een skilled visa gaat dien je werkervaring in 1 vakgebied te hebben. of 3 of 5 jaar surgical of medical (zie anmac website) Ik heb zelf 3.5 jaar surgical experience en 1,5 jaar medical/surgircal heb namelijk op neuro gewerkt waar ze ook neurochirurgie deden. Dus hopelijk kan ik dit bij mijn 3.5 jaar surgical optellen. We zullen zien! eerst maar zorgen dat ik competent wordt verklaard.

Registratie was vreselijk! elke keer kwamen ze met nieuwe eisen, ik werd gek van ze. Ben nu even druk maar wil je zeker helpen als je advies nodig hebt! Maar ze zeggen dat ze elke case afzonderlijk zien dus wie weet hebben ze nu wel weer andere eisen. AHPRA is met een kort woord te omschrijven SHIT. Ik bereid me alvast maar weer voor waar ze straks weer me op de proppen komen. Ik kreeg na een half jaar papieren insturen te horen dat ik toch die cursus moest gaan doen! Naar mijn idee wisten ze al voordat ik aan het registratie proces begon maar hebben niets gezegd.

Maar goed we zijn er bijna:) (hopelijk)!!!
 
Back
Top