Verschepen goederen

badlydrawnbas

New Member
Hallo!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen! Mijn eerste post hier is slechts een maand voordat we werkelijk emigreren.

We vliegen op 31 december naar Sydney, en zijn dus de laatste zaakjes aan het regelen. Ik heb veel kleine tips en dergelijke opgezocht in de fora hier en werkelijk overal handig antwoord op gevonden. Het enige wat we nog niet rond hebben, zo'n beetje is het 'verschepen' van onze spulletjes. We laten veel in Nederland, maar boeken, dvds, computer en dat soort kleingerei gaat wel mee. Zo'n 2-3m3 had een verhuizer gegokt. Hier is meteen het probleem, wat is voor zo'n 'kleine' hoeveelheid nou een goed bedrijf om de spulletjes mee te versturen. Het kan allemaal op redelijk korte termijn, omdat veel bedrijven zeker eens, maar vaak meerdere malen per maand een groepage container die kant op sturen, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. En ach, als we daar wat langer moeten wachten op de spullen dan is dat ook geen drama... als ze er maar goed (en voordelig) komen.

Heeft er iemand nog een tip, als het aankomt op verhuisbedrijven, en is het zinnig om in zee te gaan met een bedrijf in de regio (in dit geval Eindhoven).

Bedankt alvast,
Bas
 
Hoi Bas,

Kijk eens op http://www.baggage.nl Ik heb 2,5 jaar geleden voor een kleine 2 m3 gebruik van ze gemaakt. Alles is prima verlopen en helemaal niets beschadigd. Nadeel je moet zelf wel de inklaring en het vervoer van je dozen van de haven in Australie naar je huis regelen, voordeel ze zijn aanzienlijk goedkoper.

Mijn vrouw komt in februarie deze kant op, ze heeft ook diverse offertes opgevraagd voor een kleine verhuizing (2 m3).
Ook hier komt de eerder genoemde verhuizer weer als goedkoopste naar boven. Echter indien je wat meer service wilt http://www.hazelegerverhuizingen.nl is ook erg scherp met zijn prijzen. Diverse mensen op het forum hebben hier goede ervaring mee.

Gebruik anders even de zoek functie want hier is als enorm veel over gepost!

Succes,
Chantal
 
hoihoi Bas,

vraag eens na bij hazeleger verhuizingen... :up: .
krijg je prima uitleg en heel aardige mensen en een goed team.


vriendelijke groetjes tinkerbell
 
Hai FOL,

Wil je alles uit handen geven en het goed geregeld hebben? Bel dan Sars verhuis- en verpakkingsbedrijf (te Den Bosch). Ontzettend goed!!! Ze bestaan al super lang en zijn zeer betrouwbaar. Ze hebben goede contacten in Australië en ook goede tips. De eigenaar heet Michel en die heeft zelf ook alles in handen.


Veel succes
 
Wat is "niet al te duur" e "aanzienlijk goedkoper"?

OK komt die nogmaals
Mocht iemand nog een kleine verhuizing willen doen hierbij even een update van de door mij gemaakte kosten:

Verhuizing van 1,63 m3, gewicht 341 kg

Kosten in Nederland incl. ophalen aan huis en verzekering 480,- euro
Kosten in Australie tot aan de haven A$ 326,-
Quarantaine kosten 0,-

Verhuizing is uitgevoerd door WBS.

Even zoeken er is al meer gepost over verschepen. Ik weet dat het soms wat oudere post zijn maar echt zo veel verschil zit er niet in. Als ik nu op dezelfde site een gelijke berekening laat uitvoeren komen ze op 476,83 euro zelfs iets goedkoper dan de 480,- euro die het 2,5 jaar geleden was.
Kijk echter goed in de offertes wat er wel en niet is betaald.

Succes!

Chantal
 
Back
Top