Walhalla

Hoi
Dit is een post van 6 jaar geleden. Walhalla ligt in Victoria :) of het jouw Walhalla is moet je zelf ervaren denk ik .
Dromana is een 'badplaatsje'. Ik woon al weer 14 jaar in Victoria en bevalt me prima. Kan geen vergelijking voor je maken met Nederland ben al te lang weg. Mijn kinderen zijn inmiddels 21,18,15 en ik ben blij dat ze hier zijn opgegroeid (niet zo hard als in Nederland). Aan alle tekort komingen van het land ben ik gewend en daar reken ik gewoon op. Ik vind scholing niet duur als je naar een public school gaat en erg social. Maar wederom ik heb geen idee wat je in Nederland betaalt.
Ze hebben hier ook Nederlandse speelgroepen en Nederlandse taal en cultuurles voor Nederlands als 1e en tweede taal. Dit is welliswaar naast het reguliere Australische onderwijs en meestal op zaterdag morgen. Zoals je in je andere post al aangaf zijn er Nederlandse clubs en koffiemorgens/avonden en feesten. Sinterklaas wordt ook uitbundig gevierd. Er zijn Nederlandse bejaardenhuizen en verzorgingshuizen waar men tweetalig is. Waar je ook komt er zijn Nederlanders te vinden. Of en in hoeverre je je daar in wilt verdiepen is up to you :) Alles is mogelijk.

Sidonia
 
Back
Top