Walhalla

Dank je voor je post Ireen dit geeft weer een geheel nieuwe kijk op de situatie.


maar dat heeft niets te maken met waarom ik naar Australië ben gekomen.
Hier wordt ik wel nieuwschierig van. Wat was destijds jouw motivatie om naar Australie te komen? :flipper:

groet,

Jaap
 
[quote author=Eerainuh link=topic=6165.msg78794#msg78794 date=1168650906]

Hee Mariët, ik bedoelde natuurlijk niet geld, maar mensen; met miljoenen andere mensen!

Fijn weekend,

Ireen
[/quote]

Snap ik, maar om het even te luchten gooide ik dit er ff tussen. :wink:

Jullie ook een fijn weekeind, hoor!

Mariette
 
Henk, je slaat de spijker op de kop!

Toch heb ik het idee dat sommigen die naar een ander land gaan emigreren, niet goed genoeg geanalyseerd hebben, laat staan er ooit geweest zijn!
 
Hoi Jaap,

Je schreef 'waarom emigreren als je gelukkig bent?' Ik zou zeggen, wat heeft dat ermee te maken, want waarom níet emigreren? Leren van andere culturen, nieuwe dingen ervaren etc. Juist als je gelukkig bent is het een ideale situatie om de wereld te verkennen.

En die 'heerlijke tropische vis die in de frituur wordt gekwakt', heb je het over whiting of zo? Heerlijke tropische vissen belanden juist níet in de frituur. Jammer genoeg wordt er wel vis verkocht die niet is wat gezegd wordt dat ze zijn - maar in N'land gebeuren zulke dingen net zo goed.

En ik weet niet waar jij uit eten gaat, maar ik heb er altijd van versteld gestaan juist hoe góed het eten hier is. Als we 's een mindere maaltijd treffen, dan valt me dat juist óp. Plus uit eten gaan is een stuk goedkoper, plus vaak BYO. Maar goed, ik zal wel naar andere restaurants gaan, want van slecht eten houd ook ik niet.

Dit vond ik ook een mooie: "waarom een schilderij kopen als je naar buiten kanlopen en met eigen ogen kan zien wat veel indrukwekkender is". Tja. Wat moet een mens in godsnaam met zo'n opmerking. Jouw muren zijn waarschijnlijk een heel stuk kaler dan die van ons. De onze hangen vol met Australische kunst, en we hebben ook beeldwerken uit NZ. Er zijn plenty galleries, er hangen alleen niet óude kunstwerken, maar jonge(re) kunstwerken. Wat verwacht je van een land dat waarvan je weet dat het nog maar zo jong is, qua onze cultuurmaatstaven? Aborigines bouwden geen huizen, dus nee, de oudste gebouwen gaan niet verder terug dan +/- 1800. Ik miste dat historisch ook wel, maar ja, it comes with the territory. En verwar historie vooral niet met cultuur.

Interesse in kunst kan je niet opleggen, en als er daardoor te weinig markt is, dan kan iemand naar bijv. America. Nou en? Wat wil je daar nou mee zeggen? Jou maakt het toch ook niet uit, sinds je alleen maar naar buiten hoeft te lopen om schoonheid om je heen te hebben? Nou, daarom dus.

Te weinig kroegen. Oh jee. Nou raken we natuurlijk helemáál een cultuurpunt. Nou geef ik persoonlijk niets om kroegen. Ik ga liever, zoals veel Australiërs, lunchen met m'n vriendinnen of uit eten met onze vrienden. 'k Heb liever een lekker hapje bij m'n wijn! En waar er géén gebrek aan is, tadá, is Restaurants! Misschien dat er een 'gebrek' aan kroegen is, omdat er niet genoeg interesse is?? We liggen nou eenmaal een stuk vroeger in bed en komen er ook vroeger uit.


Ik ben me geheel bewust van allerlei politieke problemen, tekorten hier en tekorten daar. Welk land is perfect? None.
Oh, daarbij Sydney was rond de Olympische Spelen de duurste stad per m2 van de wereld. Duurder dan New York. Zo gaan die dingen nou eenmaal. En hoe voller het hier (in Brisbane) wordt, hoe meer natuur d'r aan gaat, en hoe eerder het water op is. Brisbane groeit als kool, het is blijkbaar voor allochtonen én autochtonen een erg aantrekkelijke stad.

Weet je, in N'land zei ik ook wel, "wááát?? Zóveel voor een dit of een dat?!!" Gebeurt hier ook. Nou, dan koop ik het dus niet. Of het nou een huis, een banaan of een boek betreft.

Het moeilijke aan jouw post is dat je je feiten en je eigen gevoel door elkaar neerpent. Ik drink helemáál geen bier, maar wie boeit dat nou? En al deed ik het, wie zei dan dat mijn smaak de beste is?

Oh, en om je vraag te beantwoorden, ik ben naar Australië gekomen om bij m'n partner te kunnen zijn. Hij werkte, en ik niet, dus dat was makkelijk besloten.

Vergelijken is en blijft tricky. Als het gaat om oppervlakte, regenval, aantal inwonenden, etc, dan is het makkelijk. Maar zodra je gaat vergelijken vanuit je eigen voorkeuren, ai; slippery area. Een mens kan alleen maar voor zichzelf praten, óf puur feiten ophoesten uit jaarverslagen.

Kijk Jaap, natuurlijk is het, zoals Rebekka ook al zei, menselijk om te vergelijken. Maar het is jóuw mening, bezien door jóuw bril, jóuw idee van hoe bier zou moeten smaken.



Cheers,

Ireen

P.S. ik snap dat je niet de hele postenverzameling door hebt kunnen lezen, maar er staan toch aardig wat posts met de mindere dingen van Australië. Vergeet daarbij ook niet dat we in N'land er heel goed bijzitten, over het algemeen. Er wordt goed voor de meesten gezorgd!

En nog eentje; het vlees kan dan nu wel 'lekker goedkoop' zijn omdat de boeren er van af moeten, maar dat betekent voor straks schaarste!
 
Ik weet niet of dit in deze topic hoort, maar wat mij opviel is het drinkwater, het is net of je een zwembadje leegdrinkt.
Is dit in heel het land zo of alleen in W.A. in de grotere plaatsen en het gloor gehalte verschilde ook nog al eens.
Ik bedoel dit niet al negatief, maar ik vraag mij af waarom dit zo is.

groetjes Manja :smile:
 
Hi Manja,

Van mij mag 'ie in het Walhalla-onderwerp, aangezien het toch een beetje over voors en tegens gaat.

Water smaakt overal anders, waar je maar gaat. Maar het is wel zo dat er in de grotere steden chloor in het water wordt toegevoegd ja, helaas, uit angst voor MONSTERS. Kijk, pijpen roesten bijv. En ten bate van onze gezondheid (chloor hoort niet in ons lichaam) moeten allerlei bacteriën zo effectief mogelijk gedood worden. Dat chloor een smerig chemisch goedje is, dat ehhh, dat moet je maar op de koop nemen. Een vriendin van me heeft een degenerative longziekte en kan al jaren niet naar het zwembad. Ik zelf heb een hartprobleem en merkte een positief verschil toen ik een chloorfilter op de douche monteerde; ik kon makkelijker ademhalen. Daarbij komt ook nog 's dat je huid het grootste orgaan is, plus, bij lekker warm water wordt het makkelijker via de huid geabsorbeerd, bovenop de inademing ervan.

Wil je je lijf een plezier doen, gebruik dan Brita-filters - of een ander merk, maar dit is denk ik het meest bekende. Brita heeft ook een meeneemfles van mmmm... ik geloof 750ml, waar een filter in zit, dus waar je ook opvult, je drinkt altijd gefilterd water. Die fles heb ik al naar heel wat landen meegenomen, en m'n gasten krijgen er altijd eentje bij aankomst :) Een goede maaltijd wordt ook wel een beetje verpest door zo'n glas water met zwembadwatersmaak hè! Bluhhhh!

Tot nu toe heeft Brisbane geen fluoride in haar water, en ik blijf duimen dat dat zo blijft!! Wat pro-fluoride-mensen niet snappen is dat een kind níet bakken suiker en chemicaliën via snoep en prikdranken moet binnen krijgen, óf z'n tanden erna moet poetsen. Gek hè?

Ireen :)
 
Nu het toch een klein beetje over eten hebben, heb ik mij verbaast over het feit dat er zo ontzettend veel kunstmatige kleurstoffen worden gebruikt.
Ik kan hier zelf niet tegen dus sta ik altijd alle etiketten te lezen, en onze kinderen krijgen als het even kan ook deze verfmiddelen.
Zelfs de fanta die licht geel van kleur is hier was in Australie oranje.
Na een poosje zoeken vond ik wel goede natuurlijke kleurstoffen, maar ik denk dat de mensen daar er nog aan moeten wennen dat niet alles knal kleuren hoeft te hebben om lekker te smaken.
b.v. knal rode,blauwe,en gele dougnuts zijn echt niet lekkerder.

Maar dit zijn dingen daar kun je je druk om maken, of.... gewoon opzoeken wat wel bij jou past.

groetjes Manja  :smile:

@eerainuh, wat zijn mensen toch lui en dom om te denken dat je met een slokje fluor je gebit in stand houd en kunt snoepen om het leven.
 
Ja, zo wordt elk Walhalla een Welhella. Helaas zijn er nog veel te weinig wetten over toevoegingen. Veel politiek hoor. Jamie Olivier heeft trouwens in Engeland hard z'n best gedaan om gezond voedsel in de schoolkantine te krijgen. Na een maand werd er door leraren vooruitgang gerapporteerd op vele vlakken... Ik weet niet precies hoe het er nu voor staat, maar hij pusht zo hard als hij kan. Good on him.

Biologisch eten is hier wel even een zoektocht voor me geweest, maar als je eenmaal weet waar wat te halen, dan weet je het en pas je je aan. De smoes dat het zo duur is gaat bij mij niet op. Als ik bij sommige vrienden kijk wat er aan junk food in de kast ligt, dan denk ik dat zij een aardig steentje bijdragen aan het spekken van de non-biologische kassen.

Het groeit toch wel, gelukkig, het bewustzijn over wat we in ons lichaam stoppen. Ik zie nu al een verschil met pakweg 1.5 jaar geleden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er wel over druk maak, want wat je eet heeft zo'n impact op je lichaam en welke ziekten je wel of niet meer gevoelig voor gaat zijn/bent. Wat mensen in de broodtrommel van hun kinderen stoppen is soms om je rot te schamen. Broodtrommel is dan ook het juiste woord niet meer. Jeetje, voor mij was vroeger wít brood al een tractatie... LOL... Maar goed, het is een groot onderwerp, waar veel over te zeggen is. GM of niet GM? De voorstanders zeggen dat we wel móeten als we de groeiende wereldbevolking willen voeden. Tegenstanders willen puur en gezond voedsel.

Het belangrijkste voor mij is dat ik zelf kan bepalen of ik chloor, fluor, preservatives, colourants en weet ik wat niet meer met m'n eten koop.

De hoeveelheid junkfood 'restaurants' die je hier ziet, is ongelofelijk. Het lijkt wel alsof het wérkelijk een noodzaak is. Maar de obesity is hier dan ook een groot probleem aan het worden. Waarom gaan mensen zo slordig met hun kinderen om? Waarom stoppen ze zichzelf en hun familie vol met junkfood?
Nou, sinds relatief korte tijd kan je bij McD nou ook salades kopen, en een appel. Dat kon in N'land 15 jaar geleden al. Als we laat overwerkten werd er bij McD eten gehaald, en dan nam ik salade en friet. Moet eigenlijk wel lachen, want dat is nog steeds een van m'n favorieten als ik uit lunchen ga.

Enniewee, ja, ook het eten hoort bij een land, en dus bij een emigratie. Eerder werd al grote teleurstelling aangegeven, ik vind het eten hier juist prachtig. Althans, je moet wel weten waar je je buik wilt gaan vullen. Juffrouw Kip of equivalent, nee.... Maar in Brisbane zijn er best een paar verdomd goeie restaurants!

Tot zover :)
 
Ook als je geen bakken met chemicalien of suikergoed eet is fluoride goed voor je tanden. Het is een natuurlijke stof die gewoon je tanden in het algemeen sterk maakt.

Chloor is zeker niet natuurlijk, maar wordt aan het water toegevoegd voor de redenen die Ireen noemde. Als je geen chloor in je water wil is een watertank ook een goede oplossing. Van vele mensen die op het waternet aangesloten zijn hoor ik vaak: "Ja ik wil wel een watertank, maar ik ga daar niet uit drinken."
Mar regenwater is natuurlijk! (prima te drinken)
 
Joep,

Fluoride: (cumulative poison; classified as a contaminant bij the USEPA, on Canadian Hotlist)
wordt gebruikt voor:
- Oral care
- Preservative
- Insecticide

Potential effects:

Hypothyroidism; arthrithis; osteoporosis; carpal tunnel syndrome; impaired brain function; birth defects; hip fractures; stress fractures; liver, kidney musculoskeletal and neurotoxicity; dental and skeletal fluorisis, teratogen, carcinogenic.

Voor degenen die het niet weten: een Teratogen is Developmental Toxicity: adverse effects on the developing foetus that result from exposure to chemical substances. Developmental toxicants, sometimes called teratogens, include agents that induce structural malformations and other birth defects, low birth weights, metabolic or biological dysfunction and psychological or behavioural deficits that become manifest as the child grows.

En Carcinogenic betekent natuurlijk a substance that is capable of causing cancer.

En dan hebben we het nog niet gehad over de Triclosan die in veel tandpasta's zit:
(may contain toxic chemicals and is on the Canadian Hotlist). Wordt gebruikt als preservative.
Potential effects: Allergic reactions, contact dermatitis, toxic by ingestion, liver damage in animals. Wordt trouwens ook in house hold products gebruikt.

Over Fluoride is een HOOP te vinden op het Internet, en veel voor, veel tegen. Wel 's foto's gezien van iemand met fluorisis?

Uiteindelijk is het allemaal onzin. Het gaat erom dat we onze tanden zetten in gezonde dingen, en ze schoon houden. In Australië is er meer de mentaliteit 'vreet maar door, maar slik ook fluoride'.

Maar goed, het is natuurlijk aan een ieder om te geloven wat 'ie wil geloven :)
 
aj ik ga een discussie aan over fluoride met een tandarts  :grin:

poets jij dan je tanden met tandpasta zonder fluoride, doe je geen zout in eten, geen suiker in je thee, etc?

Het is nooit vastgesteld dat je kanker kan krijgen van fluoride.

no worries Ireen: meningen verschillen!  :up:

hmmm we dwalen een beetje af van het onderwerp.

back on topic:  :lol: Australie is veel leuker dan Nederland  :lol:
 
Ik denk dat weinig mensen alleen naar australie gaan, omdat ze ongelukkig zijn in Nederland. Op dit moment mag ik echt niet klagen. Ik heb een leuke baan (meestal dan  :lol:), leuk netwerk om me heen en een leuk appartement. Eigenlijk ben ik ook nu redelijk tevreden met mijn leven. Ik denk alleen dat ik in Australie dingen vind die ik hier niet heb (denk aan ruimte, klimaat en mentaliteit) en daarnaast heb ik gewoon heimwee, sinds ik daar 7,5 maand geweest ben. Dat neemt niet weg dat ik de negatieve dingen van het land niet zie of de positieve dingen van nederland. Ik denk dat iedereen wel weet dat er altijd negatieve punten zullen zijn. Maar om nou een heel topic te starten, wat bijna alleen maar negatief is, ik weet het niet... Op een of andere manier irriteer ik me gewoon vaak als ik dit topic lees en daarom neem ik me altijd voor het niet te lezen en er al helemaal niets te posten (helaas lukt dat me vaak niet).
Iedereen die hier heel negatief praat over australie en er toch woont, heeft schijnbaar genoeg redenen om daar te verblijven, waardoor ik dus aanneem dat de voordelen groter zijn dan de nadelen, want anders moet je eens goed bij jezelf nagaan wat je daar nog doet. Uiteindelijk zal iedereen daar zijn/ haar weg moeten vinden met voor hem/ haar de voor en nadelen. Er steeds bij stil staan wat anders kan of beter is in nederland, zal je geluk niet bevorderen. Kijk wat voor jouw de belangrijkste punten zijn om gelukkig te zijn en waar je die vind. Neem dat mee. Je kan nooit met alles tevreden zijn, leg je daar gewoon bij neer. Hiermee zeg ik niet dat er geen negatieve dingen beschreven mogen worden, maar door sommige reacties in dit topic vraag ik me wel af waarom sommige mensen daar nog wonen...

En nu had ik me nog zo voorgenomen niet te gaan reageren in dit topic...  :|
 
Het is nog niet eens een kwestie van mening Joep, het is lezen, lezen, lezen, en nog 's lezen. Ik had dolgraag andere dingen gelezen.

Over suiker in de thee; nee, gebruik ik niet, ik gebruik Stevia, een zoet plantenextract. En ik poets m'n tanden hè, nadat ik een Australische broodtrommel heb weggewerkt... :) En zout gebruik ik zeker wel, maar dan echt zout, met al z'n 84 mineralen. Die heeft je lijf nodig. Niet dat slappe aftreksel ervan: chloride en sodium.

En ja, Australië vind ik ook leuker, maar ik ben nou eenmaal zo'n mens die haar principes meeneemt naar waar ze gaat. Ik kan er van afwijken hoor, ik ben er niet spastisch in, maar ik probeer zoveel mogelijk te leren, hoe naar en negatief het ook blijkt te zijn. Ik heb me regelmatig  gedesillusioneerd gevoeld bij het leren van allerlei feiten. Weer een oor aan genaaid, denk ik dan, bij het begrijpen van ingrediënten die er op flessen staan, van baby-olie tot ketchup. Ik weet dat ik daar verder in ga dan veel anderen, en dat heb ik misschien ook gemoeten, omdat er van alles mankeert aan dat lijf van me.

Weet je wat nou zo grappig is? Ik zoek net op wat de precieze betekenis is van 'Walhalla', en het betekent 'paradijs voor de gesneuvelden'. Ik dacht dat het alleen 'paradijs' betekende... Afijn, sneuvelen doen we uiteindelijk allemaal, dus..... :)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=6165.msg78865#msg78865 date=1168776496]
Joep,

Fluoride: (cumulative poison; classified as a contaminant bij the USEPA, on Canadian Hotlist)
wordt gebruikt voor:
- Oral care
- Preservative
- Insecticide

Potential effects:

Hypothyroidism; arthrithis; osteoporosis; carpal tunnel syndrome; impaired brain function; birth defects; hip fractures; stress fractures; liver, kidney musculoskeletal and neurotoxicity; dental and skeletal fluorisis, teratogen, carcinogenic.

Voor degenen die het niet weten: een Teratogen is Developmental Toxicity: adverse effects on the developing foetus that result from exposure to chemical substances. Developmental toxicants, sometimes called teratogens, include agents that induce structural malformations and other birth defects, low birth weights, metabolic or biological dysfunction and psychological or behavioural deficits that become manifest as the child grows.

En Carcinogenic betekent natuurlijk a substance that is capable of causing cancer.

En dan hebben we het nog niet gehad over de Triclosan die in veel tandpasta's zit:
(may contain toxic chemicals and is on the Canadian Hotlist). Wordt gebruikt als preservative.
Potential effects: Allergic reactions, contact dermatitis, toxic by ingestion, liver damage in animals. Wordt trouwens ook in house hold products gebruikt.

Over Fluoride is een HOOP te vinden op het Internet, en veel voor, veel tegen. Wel 's foto's gezien van iemand met fluorisis?

Uiteindelijk is het allemaal onzin. Het gaat erom dat we onze tanden zetten in gezonde dingen, en ze schoon houden. In Australië is er meer de mentaliteit 'vreet maar door, maar slik ook fluoride'.

Maar goed, het is natuurlijk aan een ieder om te geloven wat 'ie wil geloven :)
[/quote]

Daar wil ik nog even een andere stof aan toevoegen. Laten we dan ook eens gaan googlen met z'n allen naar aspartaam.
Iedereen die denkt dat  ze zo gezond zijn met light frisdranken.
 
Ja, Kallie, (although terribly off-topic), je hebt helemaal gelijk. Fijn om de keuze te hebben tussen frisdrank met bakken suiker of met synthetishe zoetstoffen. Ik zag laatst op TV (in Walhalla) dat bepaalde zoetstoffen je juist dikker doen maken... ojee ojee oh jee, ook dat nog 's!!

Hee, ken je de SodaStream? Zo'n apparaat die van een fles water een fles sparkling water maakt? Dat is wel ideaal, daar kan je dan een beetje limonadesiroop aan toevoegen (Roosvicee, bijvoorbeeld, maar dat hebben we hier niet, dus ik gebruik ander spul), en dan heb je je eigen prik gemaakt. Lekker! En een stuk goedkoper ook dan de pre-fab flessen. Goed idee voor families waar ze graag en veel prik drinken! :) Zoals ik al zei, ik gebruik Stevia, maar heb geen flauw idee of dat in N'land te krijgen is. Zal toch wel? In de gezondheidswinkels?

Nou, een nieuwe dag, nieuwe kansen, ik ga er weer voor!

Ireen :)
 
In het kader van het grote off-topic forum wil ik mijn steentje bijdragen ;)

Het is bijna altijd zo dat als er iets wordt toegevoegd dat dat het directe doel wel dekt maar dat ongezonder/slechter is in de long term. En aangezien Aussies erg op de short-term gefocused zijn, moet je op letten wat je eet (en dat geldt ook zeker wel voor NL). Hoe onbewerkter hoe beter!

Niet om gezondheidsredenen maar esthetisch (wij vonden de koffie/thee niet meer lekker na een vakantie in NL) hebben we een filter in de keuken geinstalleerd. Er zijn tig soorten dus let even op maar de onze haalt het chloor en voor 99.9% ofzo uit. Smaakt naar bronwater maar kost alleen maar kraanwater. Ik heb de onze voor $125 (inclusief 1 filter dat een jaar meegaat) via internet (http://www.psifilters.com.au/) besteld en er zelf in gezet. Too easy en heel veel plezier van.

En volgens mij 'echt zout' toch alleen maar NatriumChloride (Na+Cl-)? Of heb ik niet op zitten letten met scheikunde?
 
Oke tijd om weer on topic te gaan vanaf de volgende post, lukt dit niet dan zijn we genoodzaakt om de off topic berichten te verwijderen of het topic te sluiten.
 
Goed idee,

Ik had al de neiging om niet meer te reageren, hoewel ik het een interssant onderwerp vindt, het heeft niets meer te maken heeft met de eerste post. Mischien kan hier een nieuwe topic over gestart worden. Ik was een beetje afgehaakt na de post van Ireen.  Rebecca en joep hadden al reacties gegeven die door mijn hoofd spookten toch hoop ik met nog een rectie de topic weer een beetje op gang te helpen. In de post van Ireen:
Ik word een beetje niet goed van het vergelijken van 2 totáál verschillende landen. Eigenlijk vind ik het gewoonweg dom.
vervolgens
Weet je, in N'land zei ik ook wel, "wááát?? Zóveel voor een dit of een dat?!!" Gebeurt hier ook. Nou, dan koop ik het dus niet. Of het nou een huis, een banaan of een boek betreft.
en dan
Plus uit eten gaan is een stuk goedkoper
en
Oh, daarbij Sydney was rond de Olympische Spelen de duurste stad per m2 van de wereld. Duurder dan New York.
+
Vergeet daarbij ook niet dat we in N'land er heel goed bijzitten, over het algemeen.
Tja, Ik heb toch het idee dat als je immigreerd dat vergelijken zeker in het begin gewoon in de aard van het beestje zit. Wel vond ik de term annalyseren ook een stuk beter.
En wat is er eigenlijk fout met huizen die duurder zijn?
Ik kan me voorstellen dat als je hier al een tijdje woond en zeg voor 5 jaar geleden de huizenmarkt in bent gestapt het je inderdaad niet zo veel kan schelen. Je groeit lekker mee. Maar als je als nieuwkomer komt en er achter komt dat met deze op  :cloud: gebazeerde huizenprijzen 50% van je inkomen kwijt bent beperkt dat in je vrijheid.
Over je verhaal over de Aborigines... ik zeg er niets meer over. Daar woon ik hier te lang voor.
Dus als je hier maar lang genoeg woont is er niets meer over aborigenees te vertellen?
Er zijn hier op het forum stomtoevallig ook mensen die hier wat langer wonen en die niet meer vergelijken. Van vergelijken wordt ik een beetje onpasselijk.
Als we nou eens stoppen met vergelijken en gaan analyseren mischien helpt dat.
Ik ben het inmiddels moe om mensen hier nog in te lichten over wat er minder aan Australië is, ze merken het zelf wel.
Het hoeft ook niet hoor, niemand verplicht je hier om ergens op te reageren. Ik vind het wel belangrijk om mensen in te lichten voordat ze naar de andere kant van de wereld verhuizen. Ik had ook het idee dat deze web site met het doel is opgezet om mensen te informeren over de positieve, negatieve, praktische en alle andere kanten van het immigreren naar Australie.
Jij bent met zoveel miljoenen hier niet de enige die zich moet redden volgens de regels
:evil:
En die 'heerlijke tropische vis die in de frituur wordt gekwakt', heb je het over whiting of zo? Heerlijke tropische vissen belanden juist níet in de frituur.
Met alles wat uit die frituur komt kan ik het verschil niet meer proeven. Maar de strekking is dat ondanks dat de barrier reef een beschermd natuur gebied is er nog volop wordt gevist. Geen flauw idee waar die vis naartoe gaat. Japan? Wat wel goed nieuw is zijn de valwissen die blijken zich goed voort te planten. Nou maar hopen dat de japaners niet weer op ze gaan jagen.
"waarom een schilderij kopen als je naar buiten kanlopen en met eigen ogen kan zien wat veel indrukwekkender is". Tja. Wat moet een mens in godsnaam met zo'n opmerking.
Dan geef ik eens een tekst met een knip oog en dan snap je hem niet. Australische grapjes in het nederlands vertalen werkt ook niet ik zal het niet meer doen.
Jouw muren zijn waarschijnlijk een heel stuk kaler dan die van ons.
Wow, Ireen ik wist niet dat je met dat roze brilletje ook al in de woonkamer van forumgenoten kan kijken.
Wat verwacht je van een land dat waarvan je weet dat het nog maar zo jong is, qua onze cultuurmaatstaven? Aborigines bouwden geen huizen, dus nee, de oudste gebouwen gaan niet verder terug dan +/- 1800. Ik miste dat historisch ook wel, maar ja, it comes with the territory. En verwar historie vooral niet met cultuur.
Ik persoonlijk heb niet zo'n last van cultuur met historie te verwarren  :thinking:
Interesse in kunst kan je niet opleggen, en als er daardoor te weinig markt is, dan kan iemand naar bijv. America. Nou en?
Ben ik net met mijn hele hebben en houden naar Australie gekomen moet ik voor een beetje cultuur naar de US. twee keer per week wat entertainment, kan nog een volle agenda worden.
Te weinig kroegen. Oh jee. Nou raken we natuurlijk helemáál een cultuurpunt.
Of kroegen cultuur is valt over te twisten. Maar voor mij is de kroeg een van de weinige plekken waar je contacten kan leggen met mensen die je niet kent. Ik heb al het een en ander over de wereld gereisd en voor kroegen zijn het ultieme middel om nieuwe vrienden te ontmoeten en netwerken op te bouwen. 
We liggen nou eenmaal een stuk vroeger in bed en komen er ook vroeger uit
Als je zo vroeg in bed ligt, hoe kan je dan weten dat de rest er ook vroeg in ligt? Of ga je er van uit dat als bij jouw het licht uit gaat dat in de rest van Australie ook het licht uit gaat. Bij mijn bezoeken aan sydney en melbourne kan ik je verklappen dat daar tot diep in de nacht doorgegaan word. Ik ben zelfs een 24uurs disco tegengekomen.
Het moeilijke aan jouw post is dat je je feiten en je eigen gevoel door elkaar neerpent. Ik drink helemáál geen bier, maar wie boeit dat nou? En al deed ik het, wie zei dan dat mijn smaak de beste is?
:up:Mij boeit het ook niet dat je geen bier drinkt maar mischien zijn er wel bierverslaafden die naar Australie willen immigreren die nu weten dat ze voor het bier beter thuis kunnen blijven.Maar het zijn wel mijn gevoelens en de feiten haal ik uit de krant .De volgende keer zal ik je een mailtje sturen om het een an ander te corrigeren.  :secret:
Maar het is jóuw mening, bezien door jóuw bril, jóuw idee van hoe bier zou moeten smaken.
Tja. Kijk Ireen volgens mij verschillen wij niet zo veel van elkaar. Ik ben zo nu en dan een beetje kort door de bocht en jij hebt ook je eigen methoden om dingen duidelijk te maken. Het belangrijkste voor mij is om tot een beetje constructieve discusie te komen. :laugh:

groetje jaap
 
[quote author=Jacky link=topic=6165.msg78658#msg78658 date=1168510057]
Ja het is inderdaad nog steeds wat zwartgallig. Ik denk dat mijn motivatie ook anders is dan de meeste mensen die op het forum zitten om naar Australie te immigreren. Mijn vriendin en ik woonden voordat we naar Oz vertrokken in London wat ons beiden niet beviel. Naar nederland was geen optie omdat die inburgeringsbulshit ons niet beviel en mijn vriendin omgeschoold zou moeten worden enz. enz. enz. Spanje had ik graag naartoe gewild maar daar wilde zij niet naartoe met goede redenen. Australie was de beste oplossing ook omdat in iedergeval een van ons twee zich dan thuis zou voelen. Ik stond eigenlijk neutraal tegenover Australie. Ik was er een paar keer geweest en vond het klimaat, natuur en de mensen erg prettig maar had me er niet echt in verdiept. Hier aangekomen waren er een aantal dingen die me echt tegenstonden waarvan ik ook niet begrijp waarom dat hier zo werkt. Ik zal ook niet ontkennen dat ik behoorlijke aanpassingsproblemen heb met de cultuur. Het is niet zo zeer dat ik me niet aan kan passen maar meer dat ik me niet aan wil passen om principiele redenen. Ik denk dat als je met de motivatie naar Australie komt omdat je uit Nederland weg wilt het veel makkelijker aanpassen is dan als je bijv. achter je vriendin aan gaat.

Ik vind dit een heerlijke topic. Je vertelt het erg leuk Jaap. Even wat anders, wat waren jouw aanpassingsproblemen en wat zijn jou principiele redenen?? Ben erg nieuwsgierig.

Groetjes Jacqueline
[/quote]


Hoi Jaap,

Ik weet niet of het je ontgaan is, maar wil je hier een antwoordt op geven??

Thanks.
 
[quote author=M5 link=topic=6165.msg78895#msg78895 date=1168847018]
Oke tijd om weer on topic te gaan vanaf de volgende post, lukt dit niet dan zijn we genoodzaakt om de off topic berichten te verwijderen of het topic te sluiten.
[/quote]

Hoi Sander,

Kan hier dan een nieuwe topic voor in de plaats komen?? Ik vind het erg interessant en wil nog een aantal dingen melden.......

Thanks, Jacqueline
 
Back
Top