Welke GSM en simkaart?

brumby

Active Member
Ik vroeg me af of we een GSM van thuis kunnen meebrengen en hiervoor in Perth een simkaart kopen? Welke formule kunnen we best nemen? We gaan er niet mee naar huis telefoneren, enkel voor gebruik binnen Australie (enkele telefoontjes en smsjes) Ik heb gehoord van Australische vrienden dat het niet makkelijk is om als toerist een simkaart te bemachtigen, veel papieren invullen enz. Ze zijn blijkbaar een beetje achterdochtig :)
 
Ik vroeg me af of we een GSM van thuis kunnen meebrengen en hiervoor in Perth een simkaart kopen? Welke formule kunnen we best nemen? We gaan er niet mee naar huis telefoneren, enkel voor gebruik binnen Australie (enkele telefoontjes en smsjes) Ik heb gehoord van Australische vrienden dat het niet makkelijk is om als toerist een simkaart te bemachtigen, veel papieren invullen enz. Ze zijn blijkbaar een beetje achterdochtig :)
Nou, tenzij dat veranderd is sinds 2012 valt het wel mee hoor. Eigenlijk elke courante telefoon met een prepaid simcard is makkelijk te handelen. Wel is het zo dat je voor een abonnement wat meer moet aantonen, maar dat is ook zo in NL :)
 
Ok, dus we kunnen er 1 van thuis meenemen. Prepaid is goed, we blijven maar een maand. Is er verschil in providers? Of allemaal even goed? :)
 
Ok, dus we kunnen er 1 van thuis meenemen. Prepaid is goed, we blijven maar een maand. Is er verschil in providers? Of allemaal even goed? :)
Hangt er vanaf waar je heengaat en wat je verwacht. In principe was er weinig verschil tussen Optus en Vodafone... Telstra is een beetje de KPN van Australia met de beste dekking.
 
We gaan het Westen doen, Alice Springs (waar niet altijd bereik is) en dan via Adelaide terug naar Perth :)
 
Bij elke Vodaphone winkel en sommige supermarktjes/buurtwinkels/toko's kun je een prepaid sim kaart kopen voor 2 dollar. Even bellen naar Vodaphone met paspoort bij de hand om te activeren en klaar!
 
Hi,

Sims zijn heel makkelijk te kopen als toerist. Neem wel even je paspoort of iets mee, daar kunnen ze naar vragen. Indien ze vragen om een adres, noem dan bijv. het adres van je hotel oid.

Ik zou inderdaad voor Telstra kiezen voor de beste dekking.
Next G van Telstra is het allerbeste maar als je niet zo'n Next G telefoon hebt, is het het niet waard om een nieuw toestel te kopen voor 1 maand. Als je geen NextG hebt, heb je bij de meeste plekken in WA na een kilometer of 10-20 buiten bewoonde gebieden geen bereik meer. Dat is normaal. Voor Optus en Vodafone is het nog slechter en heb je in bepaalde stadjes helemaal geen bereik. het alarmnummer (internationaal: 112) werkt wel indien er een netwerk is waar je bent, dus zelfs je daar geen gebruik van kunt maken zoals Next G.

Een sim kost $2 en er zijn verschillende prepaid plannen, dus het ligt er een beetje aan wat je wil gaan doen alleen sms-en of ook bellen en eventueel datagebruik op een smart phone:
http://www.telstra.com.au/mobile-phones/prepaid-mobiles/prepaid-offers/

Vodafone en Optus hebben vergelijkbare prepaid plannen.

Succes ermee!
 
P.s. Gaan jullie de hele Westkust via het Noorden en Alice, Adelaide terug naar Perth in 1 maand doen??? :eek:

Wow...dan wens ik jullie veel rijplezier want dat is echt een gigantische trip!!
 
Ik zie het nu ook, dat is wel echt heel ver voor een maand :rolleyes: Adelaide > Perth is al voldoende voor een maand (bij ons)

Back on-topic. Telstra ruled wel redelijk in het Westen. In het oosten hadden we met Optus en Telstra ongeveer hetzelfde. De ene keer de ene wat beter, de andere keer de andere.
 
30 dollar Telstra Cap Encore prepaid plan. Dat raakt niet op in een maand (of je moet gek doen) en kun je nog lekker mee internetten ook (400mb, dat is voor een telefoon meer dan genoeg om je mails etc iedere dag binnen te halen)...
Ale, dat is tenminste hoe dat wij het hier doen ;)
 
30 dollar Telstra Cap Encore prepaid plan. Dat raakt niet op in een maand (of je moet gek doen) en kun je nog lekker mee internetten ook (400mb, dat is voor een telefoon meer dan genoeg om je mails etc iedere dag binnen te halen)...
Ale, dat is tenminste hoe dat wij het hier doen ;)
Wat Ernieman (en de rest zo ong) zegt: Telstra! Toen ik hier kwam had ik een provider die op het Vodafone netwerk zat en daar heb je echt alleen in de grote steden bereik mee. Ik heb nu Telstra en ben er heel blij mee. Inderdaad voor 2 dollar koop je een simkaart bij de Telstra Winkel, een Coles, een Woolies of een Postkantoor, en dan kun je hem online activeren. Kunt ook op de website een chat met medewerker starten (24/7) en die activeert het dan voor je. Het beste kun je gaan voor de Cap Encore Prepaid Deal.
 
Bedankt iedereen! Het zal dus een Telstra herlaadkaart worden :) Die afstand gaat wel lukken hoor (hoop ik!) 2 jaar geleden zijn we met een stationwagon in Melbourne vertrokken en hebben dan de Oostkust + binnenland gedaan tot in Laura, voorbij Cairns. We waren graag nog verder gereden, maar hadden geen 4x4 (dirthroad). Totaal meer dan 8000 km in een kleine 5 weken. Nu zal het wel wat trager gaan, gezien we een kleine camper gehuurd hebben.
 
OK, het is jouw trip ;) Maar ik vind/vond de afstanden in het midden en westen echt bizar. (ook vergeleken met het oosten) Er is echt niets tussen de ene happy spot en de andere, dat maakt het gevoelsmatig langer denk ik :rolleyes:

Have fun and safe driving!
 
Totaal meer dan 8000 km in een kleine 5 weken. Nu zal het wel wat trager gaan, gezien we een kleine camper gehuurd hebben.

Jullie liever dan ik....pffff...Het is meer dan 8000 km als je via Darwin wil.

Zelfs als mensen vragen of 4 weken genoeg is om van Darwin naar Perth te rijden vind ik het al erg krap... 4 weken voor de Westkust (inclusief het schitterende, diverse Zuidwesten) is net te doen. Scheelt dat je met een 2WD camper de Kimberley niet echt in kan, dat gaat een stuk sneller al mis je dan wel alle mooie plekken :(

Maar goed, ieder voor zich. Ben benieuwd hoe jullie het gaan hebben. Wanneer gaan jullie precies?
 
Hey, Darwin gaan we niet doen, dat is idd te ver. We gaan van eind juni tot begin augustus. De stad Adelaide hoeven we ook niet te zien, wel het binnenland waar Mcleods daughters is opgenomen (ja, ik ben een fan! :) ) Gezien we onze tickets zo laat geboekt hebben staan we wat achter met de planning, moeten het nog verder uitzoeken.
 
Aha, scheelt dat het in het Zuiden w.s. nat en koud zijn dus daar zul je niet veel tijd spenderen. In de woestijn zul je mooie dagen hebben maar 's nachts kan het goed vriezen! Kampvuurtje erbij, een dekentje, een kop chocolademelk en het (kampeer)leven is goed :up:

En in het Noorden is het nu (eindelijk) weer perfekt, Broome is weer een paradijsje...:D

Veel plezier!
 
Er is echt niets tussen de ene happy spot en de andere, dat maakt het gevoelsmatig langer denk ik :rolleyes:

Er zijn heel veel schitterende plekjes tussen de toeristische hotspots, als je ze maar weet te vinden...

Ik heb op een reisforum wat artikelen geschreven over de hoogtepunten van WA, misschien heb je er wat aan:
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/geraldton-naar-perth-si15643.html
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/kalbarri-naar-coral-bay-si15688.html
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/exmouth-naar-port-hedland-si15644.html
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/broome-si15645.html

Zo mooi allemaal! :)

P.s met een globale berekening niet via Darwin maar wel via Alice en dan via South Australia, Nullarbour terug naar Perth kom je minimaal op zo'n 10.000 km uit...
 
Hey, ja, we moeten het sowieso toch nog eens bekijken. Perth en Alice Spring doen we zeker. En dat is natuurlijk de grootste afstand.
Ik ga jou artikelen zeker lezen, dat helpt ons misschien al wat op weg. Bedankt! :)
 
Back
Top