werkeloosheid Sunshine Coast?

juf Ireen

Member
Beste allemaal,
wij wonen nu in een rural area in NSW en willen graag verhuizen naar de Sunshine Coast. Nu horen we via via dat er een hoge werkeloosheid heerst daar. Is het echt zo erg of zijn het spookverhalen? Wie kan me hier meer over vertellen? Ik zit in het onderwijs (leerkracht basisonderwijs) en mijn partner is een logistiek teamleider. Ik ben benieuwd...
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Irene
 
Is Eindhoven tegenwoordig rural area in NSW? ;)

Geen idee sorry, zit niet in de sunshine coast. Zal bij het ene beroep erger zijn dan bij het ander waarschijnlijk. Best een specifieke vraag, dus je kan op pomsinoz.com eens navragen. Daar zit wellicht een teacher/logistiek iemand die in de buurt van de sunshine coast woont.
 
o, haha, Eindhoven.. dat zal ik eens een keer gaan veranderen ;-)
thanks voor de tip FOL, ik zal eens kijken op die site
 
Eindhovuh de gekste jonge!

Enige wat ik uit mijn ervaring kan vertellen is dat Townsville en regio plat ligt in constructie en mijnbouw, dus waarschijnlijk ook erg slapjes in de logistiek.
Als ik rond bel door het land is het overal zo, maar dit hoeft natuurlijk niet zo in elke sector te zijn.
 
Ha Wimmel, nog een Brabander op het forum..! Maar nu dus een permanent resident in Australië, gefeliciteerd :) Goed nieuws! Toevallig waren we gisteren aan het kijken naar vacatures in Townsville en vonden dat er veel op stond in de logistiek/onderwijs vergeleken met de Sunshine Coast. Of lijkt het alleen maar zo? Hoe zijn de zomers daar trouwens? Is het een beetje te doen qua luchtvochtigheid?
 
Townsville's tropische zomers zijn heet en benauwd met aanzienlijk minder regen dan Cairns...!! Mits er natuurlijk cyclonen langskomen.
 
Volgens mij is er wel wat werk in het onderwijs in Cairns, maar ja, het is hier wel heet in de zomer inderdaad. Gelukkig is er aircon. En de winters zijn echt geweldig. Zo fijn! En Cairns heeft een Nederlandse winkel met kroketten enfrikandellen.....Tja, overal heeft voordelen en nadelen ;-). Maar ik vind het hier echt heel goed te doen en een super plek om te wonen.
De Sunshine Coast is op het moment inderdaad wat lastiger qua werk. Is ook erg populair om te wonen, dus meer concurrentie. Maar ook erg mooi natuurlijk. We hebben er zelf 3 jaar met veel plezier gewoond. Maar denk dat als we nu terug zouden gaan het zoeken van werk een beetje lastiger zou worden dan 5 jaar geleden. Succes met beslissen.
 
Ha Wimmel, nog een Brabander op het forum..! Maar nu dus een permanent resident in Australië, gefeliciteerd :) Goed nieuws! Toevallig waren we gisteren aan het kijken naar vacatures in Townsville en vonden dat er veel op stond in de logistiek/onderwijs vergeleken met de Sunshine Coast. Of lijkt het alleen maar zo? Hoe zijn de zomers daar trouwens? Is het een beetje te doen qua luchtvochtigheid?


Het kan in Nederland benauwder aanvoelen in de zomer, maar dat heeft vooral te maken dat het in Townsville altijd warm is en de warme temperaturen zijn zeer stabiel, dus je went er echt aan. Zomer 37 tot 25 graden in de winter en het neemt geleidelijk af gedurende het jaar. Ik heb het zelfs koud met 25 graden en over het algemeen is het zeer goed uit te houden, omdat je er dus aan gewent raakt.
Zo heerlijk om heel het jaar op slippers en korte broek rond te lopen met een zeer lekker warme en zacht tropisch klimaat.
Ik heb afgelopen week een interview in Perth gehad en heb de job afgeslagen, veelte koud en erg saaie stad met veel reis tijden, Townsville is daarin tegen lekker klein, veel te beleven en je bent overal in no time!
Ben nu inmiddels in verschillende plaatsen geweest en vind Townsville de beste en fijnste plek om in te wonen. Veel minder toerisme zoals in Cairns of andere steden en op een of andere manier zitten hier minder buitenlanders, waarschijnlijk door de rednecks, maar dat bevalt me wel.

Op mijn youtube kanaal staan paar videos van Townsville tussen www.youtube.com/user/WimmelCamaro

Ik heb eigenlijk niks met logistiek onderwijs te maken, maar ik weet wel dat je in de logistiek altijd wat kunt vinden. De economie is overal even op zun gat, maar dat trekt wel weer aan na de verkiezingen. Al geloof ik niet dat het onderwijs problemen heeft.
 
ha luitjes, thanks allemaal voor het meedenken. We zijn inmiddels 2 weken (in een tijdelijk huisje) in Pelican Waters en hebben plannen om ons in Maroochydore te vestigen. Tot dusver nog niet geslaagd om een leuk huisje/baan te vinden maar hopelijk komen er binnenkort kansen voorbij die we met beide handen kunnen aangrijpen! ;-)
 
Eindelijk iemand die iets over Maroochydore verteld! Wat een ontzettend heerlijke plek! Heb er 5 maanden 'gewoond' op het CottonTree caravan park (hoek van rivier en zee), Backpackers hostel, en zelfs in m'n auto op de parkeerplaats van de camping haha! Mocht ik ooit gaan emigreren (liever vandaag dan morgen), is dit zeker een plek op mijn lijstje. De bakker, het cafeetje op de hoek, de camping, dicht bij Mooloolaba... Ik wil terug haha! Aanrader is de fish & chips shop, naast de kitesurfschool bij het strand! Hoop dat je daar een mooi plekje kan vinden Ireen!
 
De bakker, het cafeetje op de hoek, de camping, dicht bij Mooloolaba... Ik wil terug haha! Aanrader is de fish & chips shop, naast de kitesurfschool bij het strand! Hoop dat je daar een mooi plekje kan vinden Ireen!

Haha hoe lang ben je hier al weg? De F&C shop naast de kitesurf winkel was altijd favoriet, totdat hij werd overgenomen een aantal maanden geleden. Nu moet je naar de take away F&C shop bij de boatshed. Kun je met je picknick kleedje picknicken aan de rivier. Oh wat hou ik van dit plekje. Helaas is ons huis verkocht en willen de nieuwe eigenaren niet investen maar zelf hier wonen (boooeeeeee!!!!!). 4 jaar in Cotton Tree gewoond, nu moeten we verhuizen naar een huis 8 min (lopen, 2 min met de auto) verderop. Het voelt nu al te ver van ons vertrouwde 'dorpje' waar we iedereen hebben leren kennen en waar het zo fijn is dat die aardige mensen van de bakker vragen hoe het met je gaat etc ect... Snel maar zelf een huis kopen, zijn we gelijk van het gezeur af dat je er elk moment uit kan worden gezet.
 
Back
Top