Wij stellen ons voor

Eerst een visum inderdaad, daarna kun je pottenbakker worden, bakker, hovenier of wat dan ook. Maar eerst dat liefst permanente visum, dan ben je vrij!
Overigens is custom made hier wel een dingetje hoor. In Annandale bijvoorbeeld zitten aardig wat van die winkeltjes met de mooiste meubels van gumtree en van alles. Geweldig mooi. En buiten de stad, bijvoorbeeld hier in Blackheath zitten aardig wat kunstenaars. Die maken de mooiste dingetjes.
 
Skilled visum gaat hem helaas niet worden.
Zoals gezegd behaal ik in 2016 (alsnog) mijn niveau 3 timmer diploma, maar de werkervaring mag vanaf dat moment pas mee tellen.
Dit zou dan betekenen dat ik eerst weer 3 jaar werkervaring op zou moet bouwen maar dit duurt ons te lang.
Ons plan is nu, om na het behalen van mijn IT diploma een baan in de bouw te vinden, om zo mijn recente ervaring wat op te krikken.
Volgend jaar reis ik dan af om een bedrijf te vinden die mij wil sponsoren.
Ons huis is gelukkig verkocht en die ketting (hypotheek) is dus los.

:up:
 
Last edited:
ach das jammer :( maar het bureau heeft je dus tips gegeven, zodat jullie wel een 457 visum kunnen krijgen. Dan moet je een jaar werken in de IT sector en heb je genoeg ervaring om je aanvraag mee te onderbouwen?
Dat valt mee toch ;) een jaar is zo voorbij gevlogen. 2016 is het jaar geworden van het onder een loep bekijken van de nominaties voor dit visum, dus als je je goed aan de regels houdt en aan de eisen voldoet, moet het lukken :up:
 
ach das jammer :( maar het bureau heeft je dus tips gegeven, zodat jullie wel een 457 visum kunnen krijgen. Dan moet je een jaar werken in de IT sector en heb je genoeg ervaring om je aanvraag mee te onderbouwen?
Dat valt mee toch ;) een jaar is zo voorbij gevlogen. 2016 is het jaar geworden van het onder een loep bekijken van de nominaties voor dit visum, dus als je je goed aan de regels houdt en aan de eisen voldoet, moet het lukken :up:

Nee, in de it heb je schijnbaar nog veel meer (jaren) ervaring nodig.
Het plan is om na het behalen van mijn dimploma (ict) een jaar in de bouw te gaan werken.
Een ander visa bureau mailde me gister, dat ik maar 12 maanden recente ervaring en 3 jaar werkervaring als timmerman moest hebben om een skilled aan te vragen.

Veel tegenstrijdige berichten en ik snap er eerlijk gezegd weinig meer van.
We zoeken wel door.
 
voor skilled in ons geval op dit moment, moeten wij to 10 jaar terug in de tijd in ervaring onderbouwd met referenties en ander bewijs (zoals loonstroken,jaaropgaven etc) en de vereiste opleidingen, plus de uitgebreide omschrijving voor je trade recognition assessment. Maar dat gaat over een ander beroep.
Ik zou zeggen, ga er even goed voor zitten, en zoek uit wat je nou precies nodig hebt. Om teleurstelling te voorkomen.
Het klinkt alsof het ene bureau andere dingen vermeldt dan het andere, dat is vreemd en zeker niet handig....
 
Niets te vinden op de OZ assessment bureau site? Zou wel moeten.

Je kunt op deSOL lijst zien we je assessor is mocht je dat nog niet weten ;)
 
Niets te vinden op de OZ assessment bureau site? Zou wel moeten.

Je kunt op deSOL lijst zien we je assessor is mocht je dat nog niet weten ;)

Dat is TRA, die schijnen niet al te flexibel zijn volgens het visa bureau, laatst was er nog iemand afgewezen in een soortgelijk geval.
Aangezien ik pas in 2016 mijn mbo 3 timmerdiploma behaal gaat hem dit gewoon niet worden.
De werkervaring mag dan pas vanaf 2016 mee gaan tellen, terwijl ik al 15 jaar als timmerman/klusjesman heb gewerkt.
Volgens het visa bureau zijn er ook tijdelijke (sponsorship ) visa's waardoor je niet eerst door de assessments molen heen moet.
Het plan is om over 1/1,5 jaar downunder te gaan en om een bedrijf te vinden die mij kan sponsoren.
Voor nu, eerst mijn mbo 4 Netwerkbeheerder en timmerman 3 diploma's behalen en daarna een jaar weer gaan timmeren voor de recente werkervaring.
Wij hebben er een goed gevoel over dat het zo gaat lukken.
 
sorry,maar ook voor ons sponsorship moesten wij jaren bewijs leveren. Inderdaad geen assesment maar wel recente ervaring. Ik hoop dat het lukt. In de wondere wereld van de visa is 457 op het ogenblik een hot item (helaas niet positief)
 
sorry,maar ook voor ons sponsorship moesten wij jaren bewijs leveren. Inderdaad geen assesment maar wel recente ervaring. Ik hoop dat het lukt. In de wondere wereld van de visa is 457 op het ogenblik een hot item (helaas niet positief)


Volgens Visa4you zijn er meerdere sponsorships en is het mogelijk om zo (zonder jaren recente ervaring) aan een visum te komen.
Als het niet vanaf hier lukt een sponsor te vinden, vind ik downunder wel een bedrijf dat me wil sponsoren.
In de bouw gaat er ook steeds meer gebruik worden gemaakt van software/automatisering.
Zelf heb ik al vaker zaken voor elkaar gekregen terwijl er 0,0 % kans zou zijn. ;)
Beetje uitdaging hoort er wel bij!
 
Back
Top