Alles in 1 of op aanvraag? Afgeven of opsturen?

AnneDavid

New Member
Hallo Forumlegaatjes,

Hoe hebben jullie de aanvraag ingediend?
Heb je alles eerst bij elkaar geraapt (VOG, doctersbezoek, declaration of relation, declaration van vrienden, foto's kopie salarisstroken ect) en dan verzonden of heb je de aanvraag verzonden en op verzoek het VOG, doktersbezoek ect ingediend?

Hebben jullie het afgegeven in Berlijn of Den Haag of hebben jullie het (aangetekend) opgestuurd?

Als je het visum hebt en er staat een datum in (volgens mij noemen ze het visa granted....) van 1 mei 2010, wat bedoelen ze daarmee? Mogen jullie dan vanaf 1 mei 2010 pas komen?

Zo, dat zijn de vraagjes die mij nu bezig houden. Hopelijk vind je het leuk om me te helpen aan een meer up-to-date antwoord (veel antwoorden die ik vind zijn nl van 2007)

Groetjes uit het o-zo-grijze Brabant
embarassed.gif

Maar wel 10 + graden!
doofywave.gif

Hi familietje

Wij hadden het buro achter de hand die ons vertelde wanneer ze wat wilde hebben, maar omdat ik de verhalen van anderen ook een beetje ken, kan ik wel wat antwoorden geven.

Je VOG en medicals moet je echt niet te vroeg voor je in ieder geval een CO hebt, aanvragen , laat staan indienen. Risico is dat die dingen verlopen zijn tegen de tijd dat je CO erom vtraagt.
Dus eigenlijk moet je gewoon wachten tot je CO om de dingen vraagt.De andere dingen horen bij je visum aanvraag, dus die wel in 1 file tegelijk opsturen.

Je kunt alles beter digitaal versturen. Weinig nut om daarvoor naar Berlijn te gaan. En in Den Haag kun je al helemaal niks gaan doen.( daar zit geen emigratie department )
Je mag naar Berlijn om als je visa grant hebt, daar je visum plakkertje te gaan halen.

Als je visum granted ziet, dan staat er een initial entry dat op, en dat betekend dat je je visum moet valideren VOOR die datum. B.v bij ons kregen we in okt visa grant en entry date is 21 oktober 2010.
Betekend niet dat je er perse al naar toe moet verhuizen, maar wel dat je op en neer naar OZ gaat om je visum te valideren. 1 dagje blijven en weer naar huis mag :lol: :p

Groetjes terug uit Brabant!

Onze Skip heeft eigenlijk alles al in 1 keer kunnen beantwoorden, dus blijft voor mij eigenlijk alleen de toelichting op dat verhaal over VOG en Medicals over. Beiden zijn nl. maar 1 jaar geldig en zijn bepalend voor je initial entry date (datum waarop je het visum geldig gaat maken door een reisje naar Australie). Die datum ligt nl. precies 1 jaar na het indienen van het eerste document.

Wij hebben alles digitaal aangeleverd en na een maand (op advies van ons bureau :-( ) toen de VOG en Medicals gedaan en eraan gehangen. Gevolg was dat wij op 23 april ons visum kregen en voor 1 juli binnen moesten zijn. Dat was voor ons geen enkel probleem, maar dit kan het dus wel zijn als je nog een hoop zaken wil/moet regelen!!!

Gewoon dus wachten tot je een bericht van je CO krijgt is op dit moment echt de veiligste oplossing.

Sacha

Hi,

Ik heb net een partner visum afgerond (dec 2009).
Wij hadden de aanvraag eerst helemaal compleet gemaakt, dus inclusief VOG, Medicals gewoon alles, loonstroken, foto's ga zo maar door.

Deze hebben we per aangetekende post naar Berlijn verstuurd en vervolgens in persoon de visum opgehaald. Het kan ook per post, maar wij vonden het leuk om een weekend Berlijn er aan vast te plakken.

Voor de aanvraag heb ik nog met Berlijn gebeld over de "statutory declarations", ze vertelde mij dat deze niet direct verplicht waren (stond ook op de website -> zie online checklist - op website Australian Embassy in Berlin) maar wij hadden ze daarvoor al geregeld dus die hebben we gewoon opgestuurd.

Binnen 2 weken bevestiging van de aanvraag en binnen twee maanden had ik mijn visum approved, we hebben geen vragen gekregen van de CO.

M.b.t de visum granted date, dit is inderdaad de datum van approval visum. Vanaf die dag mag je Australie in, daarnaast staat er dus ook een minimum entry date in, de datum waarvoor je Australie binnen moet zijn geweest. Deze was bij mij gelijk aan de datum dat de Australian ambassade mij informeerde over de goedkeuring.

Mocht je nog vragen hebben, laat het mij weten, wellicht kan ik helpen.

Succes met de plannen.

Eric

Wij hebben alles in een evenlop gedaan; aangetekend opgestuurd naar Berlijn tav onze case officer, en betaald.

en binnen twee maanden was alles geregeld mijn paspoort (mag niet) aangetekend opgestuurd. Sticker erin is terug gestuurd. En we zitten al ruim vier maanden in het heerlijke Queensland. (en sinds een maand een baan) so no worries,... ;-)

Opsturen naar Berlijn werkt alleen voor spouse visums, niet voor de "reguliere" aanvragen, want die moeten echt naar Adelaide!

Hallo,

Iedereen bedankt voor hun antwoord!!

Munne vent wil toch alles in 1 keer sturen zeker aangezien Eric en Quirinus laten weten dat het binnen 2 maanden geregeld was. Ben heel benieuwd!

@ Eric; wij hebben ook de 'statutory declarations' al laten invullen en we zullen ze ook opsturen. Ik denk dat we beter teveel kunnen opsturen (zo lang het maar wel duidelijk blijft en geen zooitje wordt) ipv nasturen.

@ Sacha; Bedankt! We gaan inderdaad ook voor een Spouse visa

8 april heb ik een afspraak bij de Doc in Breda. Ik zag trouwens bij iemand anders (sorry ik ben vergeten van wie en waar het staat) dat ze ook longfoto's heeft laten maken in Amsterdam. Ik heb nog nergens kunnen vinden of ik dat ook moet laten doen of hoor ik dat van de Docter?

Groetjes Annemiek

Ja , longfoto's horen bij de medicals. Net als bloedafname.

Ik had heel mijn berhaal achterwege kunnen laten.... :| ik had niet in de gaten dat het om spouse visa ging. Wat ik schreef is vooral van belang voor een skilled visa.

Hai Skippie,

Krijg je dan een verwijsbrieffie van de docter (voor de longfoto's) of moet je dat zelf regelen?

Waarschijnlijk valt er niet veel te zien op de foto naast nicotine.....
blush.gif

Greetz Annemiek

Dat moet je zelf regelen met het juiste formulier.Daar staan ook de adressen op bij welke artsen je voor die keuring terecht kunt. Het zijn toegewezen artsen, daar mag je niet vanaf wijken.
Tja, en waar je dat precies vindt...? Wij hebben een agent en die gaf ons alles aan.
Je kunt het ergens op de site van het Diac vinden.Ff checken op:
www.immi.gov.au en typ het zoekwoord in, dan vindt je het zo.
:up:

Thanks Skippy!

Dat heeft me ff goed geholpen! Ben al naar de Doc geweest. Hij moet, volgens hem, de uitslag van het onderzoek doorsturen naar onze CO (die we nog niet hebben omdat we alles in 1 keer wilden versturen) sturen. Change of plans dus. Dinsdag gaan we onze stukken versturen. Hopen dat we snel een CO aangewezen krijgen, ff doorgeven, en dan longfoto's nog doen. SPANNEND!

Man, wat ben ik benieuwd hoe lang het gaat duren!

Ja , longfoto's horen bij de medicals. Net als bloedafname.

Ik had heel mijn berhaal achterwege kunnen laten.... :| ik had niet in de gaten dat het om spouse visa ging. Wat ik schreef is vooral van belang voor een skilled visa.

Ik ben er wel blij mee hoor! Ik zit ook met die vragen. :wink:
Maar hoe zit dat precies met die data? :oops:

visa grant is gewoon de toekenningsdatum, toch?

En de entry date is de datum dat je in Australië moet zijn geweest om het visum de valideren.
Allemaal? of alleen de aanvrager?
En hoe zorg je ervoor dat die data zo ver mogelijk uit elkaar komen te staan?
(Rob zal ons daar wel mee helpen, maar ik wil het graag snappen. :wink:)

Maar hoe zit dat precies met die data? :oops:

visa grant is gewoon de toekenningsdatum, toch? ja

En de entry date is de datum dat je in Australië moet zijn geweest om het visum de valideren. ja
Allemaal? of alleen de aanvrager? dat blijft de vraag.. ik denk dat family of 6 hier misschien wel een antwoord op heeft
En hoe zorg je ervoor dat die data zo ver mogelijk uit elkaar komen te staan? Je VOG of je medicals zijn de peildatum. Dus afhankelijk van wat je het eerste doet/aanvraagt, dat is de datum die een jaar later (als het goed is) je initial entry date zal zijn. Vandaar dat iedereen wordt aangeraden, vooral nu het vaak onduidelijk is hoelang je moet wachten op een CO, om deze 2 dingen pas te doen/halen zodra er door de CO om wordt gevraagd. Als jij bijv. nu je medicals doet en je krijgt over 8 maanden pas je visum, zal je entry date 4 maanden later liggen.
(Rob zal ons daar wel mee helpen, maar ik wil het graag snappen. :wink:)

Zie antwoorden in quote

Als jij bijv. nu je medicals doet en je krijgt over 8 maanden pas je visum, zal je entry date 4 maanden later liggen.

Thanks voor de info!
Bij ons is het weer anders omdat mijn man een beetje op een schopstoel zit. Het liefst wil hij vorige week al terug naar 'huis' gaan. Ik probeer het allemaal een beetje te remmen want we hebben twee kids waar we rekening mee moeten houden
cheesy.gif

Komt allemaal goed!
afro.gif

Munne vent wil toch alles in 1 keer sturen zeker aangezien Eric en Quirinus laten weten dat het binnen 2 maanden geregeld was. Ben heel benieuwd!

Handig dat je vent dit ook wil, want volgens de site van de ambassade in Berlijn moet dit ook!
When should I do the required medical examinations?
Please complete your medical assessment before lodging your application. However, the decision remains at your discretion and cost, as the costs of medicals are not refunded if your application is refused.

Chantal

Back