van Temporary naar Permanent, bewijs van goed gedrag

lizzyhas

XPdite Sponsor
Over een niet al te lange tijd zal ons permanent visa aangevraagd gaan worden.
We willen nu al een bewijs van goed gedrag gaan aanvragen,daar we hebben gehoord dat dat nog de meeste tijd in belasg inneemt, het document schijnt een jaar geldig te blijven dus maar alvast aan de slag.

Wat is de beste manier hiervoor en waar als je niet meer ingeschreven staat in de gemeente waar je het laatst gewoond hebt in Nederland.

Ik heb geprobeerd te zoeken op het forum, maar was niet suceesvol.

thnxx, alvast!

lizzy
 
Even iemand machtigen en namens jou naar de laatste gemeente sturen waar je gewoond hebt.
Zo deed een vriendin uit Cananda dat ook. :up:

Aanvraag VOG door gemachtigde
U kunt uw aanvraag van een VOG door iemand anders laten indienen, als u hem machtigt. De gemachtigde vraagt de Verklaring Omtrent het Gedrag namens u aan bij de afdeling burgerzaken van de gemeente waar u staat ingeschreven in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA). Als u in het buitenland woont, kan de gemachtigde terecht bij de gemeente waar u het laatst woonde. Als deze gemeente niet meer over uw gegevens beschikt, moet de aanvraag rechtstreeks bij het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag (COVOG) worden ingediend. Bij het indienen van de aanvraag moet de gemachtigde de volgende stukken meenemen:

  • een volledig ingevuld aanvraagformulier;
  • een machtigingsbrief (een brief waarin u aangeeft wie u machtigt om namens u deze aanvraag in te dienen; geef hierin ook aan op welk postadres u de VOG wilt ontvangen);
  • een kopie van uw identiteitsbewijs (bijvoorbeeld een paspoort);
  • een identiteitsbewijs van de degene die u heeft gemachtigd;
  • een bedrag van € 30,05.
 
Wat is de zin van een nederlandse VOG als je de laatste 2 jaar in Australia gewoond hebt?
Sorry, snap het even niet. Twee jaar geleden bij je emigratie moest je ook een VOG inleveren, kan je die niet gebruiken?
Wat heb je trouwens nog meer nodig voor een PR? Moet er over ongeveer een goed half jaar ook een aanvragen.

groetjes Johan
 
Even iemand machtigen en namens jou naar de laatste gemeente sturen waar je gewoond hebt.
Zo deed een vriendin uit Cananda dat ook. :up:

Aanvraag VOG door gemachtigde
U kunt uw aanvraag van een VOG door iemand anders laten indienen, als u hem machtigt. De gemachtigde vraagt de Verklaring Omtrent het Gedrag namens u aan bij de afdeling burgerzaken van de gemeente waar u staat ingeschreven in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA). Als u in het buitenland woont, kan de gemachtigde terecht bij de gemeente waar u het laatst woonde. Als deze gemeente niet meer over uw gegevens beschikt, moet de aanvraag rechtstreeks bij het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag (COVOG) worden ingediend. Bij het indienen van de aanvraag moet de gemachtigde de volgende stukken meenemen:

  • een volledig ingevuld aanvraagformulier;
  • een machtigingsbrief (een brief waarin u aangeeft wie u machtigt om namens u deze aanvraag in te dienen; geef hierin ook aan op welk postadres u de VOG wilt ontvangen);
  • een kopie van uw identiteitsbewijs (bijvoorbeeld een paspoort);
  • een identiteitsbewijs van de degene die u heeft gemachtigd;
  • een bedrag van € 30,05.



Dank je wel!
gr lizzy
 
Wat een intens en bijzonder verhaal, maar toch heel erg van jullie beider verliezen!! Man man, dat moet jullie allebei toch ook wel sterker hebben gemaakt ginds? Want daarmee om moeten gaan, op zo'n afstand van huis, dat is wel wat... Ook goed dat jullie meiden op latere (en men zegt dat dat moeilijker is)leeftijd goed hebben kunnen aarden, tof!
Het ga jullie verder goed!
Cheers, kruisje

PS: dit bericht hoort thuis onder jullie verhaal eerder gepost vandaag, maar dr verschijnt blijkbaar geen delete button om mn postje hier weg te halen. Is me eerder wel al gelukt, snap t niet..
Dit PSje toevoegen kon dus wel
 
Wat is de zin van een nederlandse VOG als je de laatste 2 jaar in Australia gewoond hebt?
Sorry, snap het even niet. Twee jaar geleden bij je emigratie moest je ook een VOG inleveren, kan je die niet gebruiken?
Wat heb je trouwens nog meer nodig voor een PR? Moet er over ongeveer een goed half jaar ook een aanvragen.

groetjes Johan


Bij een tijdelijk sponsored business visum hoef je geen bewijs van goed gedrag aan te leveren,(wij iig niet) was dat wel het geval geweest, het document is maar 1 jaar geldig.
Ik snap de zin er ook niet zo van, vooral omdat gesteldt wordt dat het een document moet zijn uit het land waar je de afgelopen 10 jaar hebt gewoond,
Voor die tijd "mag" je blijkbaar zo crimineel als wat zijn geweest :grin:
Awel, wat moet ,moet he, no worries. :up:
 
Hoi Lizzy,

Misschien dat deze site behulpzaam kan zijn.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag/vraag-en-antwoord/hoe-krijg-ik-een-verklaring-omtrent-het-gedrag-vog.html

en dan met name in de linkerkolom "Verlaring Omtrent het Gedrag aanvragen" daar staat dat iedereen zo'n verklaring kan aanvragen. In jullie geval als je niet staat ingeschreven bij een gemeente kun je het rechtstreeks aanvragen bij het COVOG (Centraal Orgaan VOG)

succes !!!



Thnx! ga ik daar ook nog kijken tot nu toe moet je je diac aanvraag aan tonen om een verklaring te krijgen, we hebben nu maar een brief vd werkgever gevraagd om aan te tonen dat zij het verlangen, vind het wel een beetje vreemd dat je perse moet aantonen dat je je visa aanvraagd, willen het juist helemaal op orde hebben voordat we de visa aanvragen om het snel te kunnen laten verlopen.
 
Hoi Lizzy,

Wij mogen dit jaar na 4 jaar ook ons PR aanvragen. Sta er versteld van dat ze een VOG willen. Is dit omdat de VOG niet meer geldig is die bij aanvraag tijdelijk visum is ingediend?

Als een VOG aangevraagd moet worden gaat dit wel effe duren. Doen jullie zelf de aanvraag of nemen jullie immiagent?
Dacht dat aanvraag voor PR makkelijk was maar krijg de indruk dat dit niet is. Van mijn laatste tel naar immigratie in Brisbane
ben ik ook niet veel wijzer geworden.
Wil jij mij laten weten waar ik juiste toelatingseisen kan vinden. Wij zijn hier onder visa 165 temporary investment.

grt Jos
 
Wij hebben met tijdelijk visa geen police check hoeven doen!

We mogen pas 2 augustus de aanvraag doen voor permanent, na 2 jaar werken kan het pas,

We moeten dus nu eerst de 457 verlengen voor 2 maanden.

We moeten ook gewoon weer de medicals doen a 300 pp en we zijn met zijn vijfjes, ja jippie.

Mijn meidcals kan ik nog enigzins begrijpen, ik ben 2x het land uitgeweest, maar de rest niet, maar goed , wat mot ,dat mot,

Keep you informed.
No worries.
 
ps. per 1 juli veranderen alle regels weer, puntensysteem wordt anders zag ik al.
kijk maar even op de GOV> site.


Ps. wat weet jij over de policecheck qua duur van de aanvraag dan??
 
Als je wilt g^&dverdo(U%men jezelf uitlaten.... dan weet je me te vinden, hier.

Jack :evil:
 
Ik heb een volmacht aan een vriendin gegeven in onze oude woonplaats, die heeft voor ons de GOV gedaan,
wordt hiernaar toe opgestuurd, zie geen probleem, met een week of 3 zou het er zijn.

De aussie police check is ook opgestuurd.
 
Hi Ozzie,

Het makkelijkste is om iemand te machtigen die dan in NL naar burgerzaken van de gemeente waar je het laatste hebt gewoond een VOG voor je kan aanvragen. Je schijnt ook een schriftelijke aanvraag bij COVOG te kunnen doen, maar die procedure is een beetje vaag, en de persoon van COVOG die ik daarover sprak had er zelf niet veel vertrouwen in.. Ik heb uiteindelijk mijn vader gemachtigd, en de VOG was binnen 3 weken binnen (inclusief ontvangst in NL en doorsturen naar Australia).

@ Pamandgeorge en andere reacties over waarom de VOG uberhaubt nodig is; voor een PR aanvraag eist DIAC een police check (voor NL: VOG) voor alle landen waar je de laatste 10 jaar gewoond hebt, en de geldigheid van dit document is 1 jaar. Helaas betekent dit dat je meestal een nieuwe VOG aan zal moeten vragen..

Groeten,
Walter
 
@Walter: Lekker vlot... Ozzie heeft inmiddels al haar PR status :smile:

Maar wel fijn voor andere mensen die hier nog vragen over hebben
 
Hi Walter, misschien dat het verschilt op wat voor visum je binnengekomen bent (in mijn geval 309), maar ik heb inmiddels mijn PR en er werd nooit gevraagd om een VOG uit Nederland.

groetjes Johan
 


OFX
Back
Top