VOG

beer

Member
Ik ben bezig om na te kijken wat er allemaal nodig is om te emigreren naar Australië. Veel dingen kan ik achterhalen op dit forum of op de immigration site. Om te beginnen heb ik al een vraag omtrent het 'bewijs van goed gedrag'. Waar moet ik deze halen, politie in je woonplaats, gemeentehuis, of.... De agent in mijn woonplaats wist er niet veel van en verwees me door naar het internet. Wellicht dat iemand op dit forum me kan helpen.

Welkom op het forum en veel plezier en succes met je emigratiedroom! :up:

Wat betreft je vraag; Heb je al zelf gezocht op internet? Een VOG is namelijk een (vrij) veel voorkomend document.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag/vraag-en-antwoord/hoe-krijg-ik-een-verklaring-omtrent-het-gedrag-vog.html

Je kunt de VOG aanvragen bij je gemeente.
Je kunt het aanvragen bij het loket, je moet er een formulier voor invullen en deze kun je downloaden via de gemeentesite.

Vaak moet je wel bewijs meenemen waarvoor je een VOG nodig hebt. Ik heb toen de checklist voor het visum van de australische ambassade meegenomen. Dit was voldoende.

Veel succes!

Voor de Spouse/Family visum zag ik in de Partner Migration Booklet dat een VOG alleen op aanvraag ingediend hoort te zijn (als je buiten Australië jouw visum aanvraag maakt) :

You will be advised by the office at which you will be lodging
your application when police checks are required

We hebben de ambassade in Berlijn in ieder geval hierover gevraagd en ze zei dat ze de VOG en medicals zal aanvragen en hoort niet tegelijk met de hoofd applicatie ingediend te zijn. De reden hiervoor is om de geldigheid van de documenten zo lang mogelijk te maken. Maar als je het beter vind dan zullen ze waarschijnlijk de VOG en medicals met de hoofd aanvraag accepteren (zou ik denken).

Groeten.

Fred.

het hangt er ook een beetje vanaf hoe lang het duurt voor ze de visum aanvraag in behandeling nemen. Bij sommige types gaat dat sneller dan bij andere.

Een VOG is 1 jaar geldig, net als de medicals, dus als het visum wordt toegekent heb je een jaar vanaf de datum van de VOG (of de medicals, degene die het eerst was) om Oz binnen te komen. Lukt dat niet binnen een jaar, dan vervalt het visum, dacht ik.
Dus als het een 12 maanden kan duren voor de aanvraag behandeld wordt, dan kun je beter wachten met de VOG en medicals. Als de aanvraag met een paar weken wordt behandeld, is het risico kleiner.

Bedankt alvast voor deze reactie's.

Voor de medical test zag ik op de immigration-site slechts 2 adressen staan waar je terecht kunt, beide in Amsterdam. Zijn dit de enige twee of zijn er meer waar je je kunt melden in Nederland?

nee, verder is er niks in Nederland. Er gaan ook mensen naar Antwerpen of naar Duitsland...

het hangt er ook een beetje vanaf hoe lang het duurt voor ze de visum aanvraag in behandeling nemen. Bij sommige types gaat dat sneller dan bij andere.

Een VOG is 1 jaar geldig, net als de medicals, dus als het visum wordt toegekent heb je een jaar vanaf de datum van de VOG (of de medicals, degene die het eerst was) om Oz binnen te komen. Lukt dat niet binnen een jaar, dan vervalt het visum, dacht ik.
Dus als het een 12 maanden kan duren voor de aanvraag behandeld wordt, dan kun je beter wachten met de VOG en medicals. Als de aanvraag met een paar weken wordt behandeld, is het risico kleiner.

Lamarck, moet men dan binnen de geldigheid periode van de medicals en/of VOG naar Australia verhuizen of alleen het land binnen gaan om de visum te activeren (en dan later verhuizen)?

Dat laatste, je met binnen een jaar een keer het land n, maar je hoeft niet meteen te verhuizen. Het enige is dat je wel binnen dat jaar een visum moet hebben om te valideren ;-) en bij sommige visa types wordt dat krap.

Die link naar het VOG hierboven.. daar heb ik al meerdere keren gekeken, misschien ben ik blond ofzo, maar ik kan nergens een formulier vinden dat ik moet uitprinten en invullen en bij de gemeente inleveren? Niet dat ik hem nu al nodig heb, maar ik was benieuwd.

WACHT.... is het het VOG voor NP?, dan heb ik 'm eindelijk gevonden: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag/documenten-en-publicaties/brochures/2011/06/21/aanvraagformulier-verklaring-omtrent-het-gedrag-natuurlijke-personen-en-ivb-np.html

Back