Shared Finances

Ems81

XPdite Sponsor
Ok, we moeten dus bewijzen dat we financien delen, maar... eigenlijk deelt m'n vriend alles met mij en ik niks met hem omdat ik nog geen baan heb. We hebben een gezamenlijke rekening waar hij geld op stort en die we beiden gebruiken voor huur/energie/boodschappen etc. Maar ik stort er dus geen geld op omdat ik geen inkomen heb. Is dit wel genoeg als 'financieel' bewijsmateriaal. Mijn naam staat ook op de energy bill en het huurcontract, maar dat betaal ik dus ook niet.... Tja... is dit wel genoeg financial commitment als het maar van 1 kant afkomt (tijdelijk dus)???

ik had een sort gelike situatie. Het huis waarin we wonen is van mij en dus staan de rekeningen ook op mijn naam. We hebben wel een en/of rekening, maar daar stort vooral nick geld op (en ik haal het er weer af haha). Af en toe heb ik er ook wat geld op gestort, maar we gebruiken hem met name inderdaad zodat nick daar zijn deel betaald. Bij ons was dat voldoende, maar goed, ik deed ook wel iets met die rekening. Ik heb ook nog wel ns boodschappen betaald met die pas, maar meer ook niet.
Mijn CO vroeg eerst wel naar shared bills, maar toen ik uitlegde hoe de situatie zat en het dus niet van zelfsprekend was dat we die hadden, begreep ze de situatie en was het zo in orde. (al wilde ze de bills om te bewijzen dat we als sinds 2009 samen zijn, dus hebben we daar andere dingen voor gestuurd). MIsschien is het dus handig even te bellen of mailen, je situatie uit te leggen en te vragen wat je eventueel anders kan aanvoeren.
Succes!

Ook wij hadden geen shared bills, ik had het huis met bijbehorende rekeningen en hij storte op mijn spaarrekening zijn deel. Wij hebben een statutory declaration opgesteld met de reden waarom we na 6 jaar relatie nog steeds geen shared bills hadden maar wel een genuine relationship ( nu hebben we alles shared!!) We hadden nog achter de hand 2 stat dec's van goede vrienden om te verklaren dat we echte relatie hadden maar dat was niet nodig.

Ten eerste als jouw vriend geld stort en jij maakt het op dan deel je toch de financieen?
Dat jij niet bijdraagt staat er los van. Hij is immers bereid om jouw verblijf in Australie (op een WHV?) te sponsoren. Beter bewijs van delen kan je volgens mij niet hebben! Het bewijs is niet dat je beiden geld inbrengt en opmaakt! Het bewijs moet zijn dat je bereidt bent om de ander fiancieel te helpen/steunen. De eerste 2 jaar van een partnervisum heb je deze verplichting namelijk ook! Er is immers geen uitkering o.i.d. waarop je terug kan vallen.

Ook wij hadden geen shared bills, ik had het huis met bijbehorende rekeningen en hij storte op mijn spaarrekening zijn deel. Wij hebben een statutory declaration opgesteld met de reden waarom we na 6 jaar relatie nog steeds geen shared bills hadden maar wel een genuine relationship ( nu hebben we alles shared!!) We hadden nog achter de hand 2 stat dec's van goede vrienden om te verklaren dat we echte relatie hadden maar dat was niet nodig.
Hier zit wel een heel groot verschil! Mien is als ik het goed heb samen met haar vriend op een skilled visum naar Australie verhuist Ems81 wil bij haar vriendje in Australie blijven.In dat laatste geval zijn die eissen voor gedeelde financieen veel strenger, maar niet onmogelijk.

Ook wij hadden geen gedeelde financieen aangezien mijn partner in Nld gewoon haar rekeningen en ik de mijne in Aus moesten betalen. Echter gezamenlijke reizen, tickets, hotels stonden altijd op ons beiden naam. Dit zijn immers ook zaken waarvoor er geld wordt gerekende dus die werden dan op papier gezamenlijk betaald, hoe dat ik praktijk was dat doet er niet toe het staat immers op papier voor beiden. Weet dat dit wat creativiteit vereist en dat het helemaal niet leuk is en zelfs drukkend op je relatie want het spontane gaat van een heleboel zaken af.

Extra bewijs kan zijn kadootjes welke je via online shops hebt gekocht terwijl jij nog in Nld zat. Hier weer een bewijs dat jij bereid bent geld uit te geven voor je vriend terwijl hij in Aus zit. Hebben ouders of andere familieleden weleens geld op jouw rekening gestort t.b.v. je vriend? Verjaardag o.i.d.? Staat er dan een beschrijving bij? Wederom extra bewijs dat je fam. hem kent/erkend als je partner en nog financieel steunt ook.
Kortom met een beetje creativiteit kom je ver!

Chantal

p.s. overigens hebben wijn in onze stat decl vermeld waarom wij onze financieen niet konden delen

Ok, bedankt voor de tips. We zullen het goed uitleggen in onze signed statements. En we hebben wel creditcard statements van reizen. De ene keer heb ik tickets en hotel betaald, de andere keer hij, dat laat ook wel zien dat we bereid zijn financien te delen denk ik..

En we laten een pre-nup/samenlevings contract maken waarin staat hoe we de financien verdelen (dat hij alles betaalt totdat ik een baan heb, en hoe we het dan gaan regelen). Zal ook wel helpen denk ik.

En we laten een pre-nup/samenlevings contract maken waarin staat hoe we de financien verdelen (dat hij alles betaalt totdat ik een baan heb, en hoe we het dan gaan regelen). Zal ook wel helpen denk ik.
Je kunt misschien ook een IB-60 formulier aanvragen bij de belastingdienst, daar staat op dat jij geen inkomen had en dus onderhouden werd door je partner??? :up:

Back