Problemen met accepteren meisjesnaam....

HansB

Member
Ben benieuwd over er anderen zijn die ook tegen het probleem aanlopen dat Australiers niet begrijpen hie namen werken in een NLs paspoort. Mijn echtgenote heeft een paspoort met 'de Vries e/v Jansen' en heet dus in NL mevr. Jansen-de Vries of kort: mevr. Jansen.
In Australie staat onze bankrekening op Jansen en Jansen-de Vries en ook de Medicare-kaart heeft deze beide namen. So far so good.
Totdat je een australisch rijbewijs gaat aanvragen. Daar sta je dus met alles op naam Jansen-deVries, maar een paspoort dat volgens de RTA van mevrouw De Vries is. En dat matched niet met de namen op de bankafschriften en overige zut die je nodig hebt voor je 100 punten en dus: ze weigeren op basis van het NLse rijbewijs een NSW-rijbewijs af te geven.

Mijn vraag aan anderen is of dit soort bureaucratische ellende bekend voorkomt en of mijn echtgenote nu Jansen of de Vries heet in dit land. En of anderen ook door dit soort ellende zijn gegaan.

(voor de rest is het een prima land: beetje bureaucratisch *kuch* :) )
 
haha het is nu in 2.5 uur maar liefst 15 graden afgekoeld tot een aangenaam 25. Helemaal niks mis mee. Even alles open gooien voor de kids naar bed gaan. Ik hoef ook niet veel te doen want afterbang heeft precies de goede post gevonden (hoe doe je dat??? Dat was mij niet zo snel gelukt). Dus. Ondertussen heb ik mijn meisjesnaam aangenomen, zowel voor centrelink als medicare als werk als rijbewijs als eigenlijk alles. Want op je marriage certificate staat letterlijk: name after marriage = <meisjesnaam>. Dus als iemand moeilijk doet, dan pak ik dat ding er bij. Maar ik snap het ook als je dat niet wilt.
De beste tip die ik kan geven: zoek een ander kantoor. Misschien drie keer proberen.
 
Dank allemaal (en dus speciaal Lamarck). Moet zeggen dat je post van een jaar geleden ons heel bekend voor komt. Inmiddels kan ik na drie uur geneuzel bij de RTA er ergens weer om lachen (dit land blijft je verbazen).
Kan nog vertellen dat de manager van de manager bij de RTA uiteindelijk alle papieren gedropt heeft bij Document Verification Department (na mijn opmerking dat ik een klacht ging indienen over dit beleid wat in mijn ogen discriminatie op basis van geslacht is. Wat uiteraard bull is, maar ineens lopen ze harder als je dit soort woorden bezigt...). Dus nu moeten we wachten wat zij er van vinden en dan wachten op welke naam Judith haar rijbewijs krijgt. Wordt vervolgd :))
 
Kan nog vertellen dat de manager van de manager bij de RTA uiteindelijk alle papieren gedropt heeft bij Document Verification Department (na mijn opmerking dat ik een klacht ging indienen over dit beleid wat in mijn ogen discriminatie op basis van geslacht is. Wat uiteraard bull is, maar ineens lopen ze harder als je dit soort woorden bezigt...).
LIKE! En hou je ons op de hoogte over het resultaat? :).
 
haha het is nu in 2.5 uur maar liefst 15 graden afgekoeld tot een aangenaam 25. Helemaal niks mis mee. Even alles open gooien voor de kids naar bed gaan. Ik hoef ook niet veel te doen want afterbang heeft precies de goede post gevonden (hoe doe je dat??? Dat was mij niet zo snel gelukt). Dus. Ondertussen heb ik mijn meisjesnaam aangenomen, zowel voor centrelink als medicare als werk als rijbewijs als eigenlijk alles. Want op je marriage certificate staat letterlijk: name after marriage = <meisjesnaam>. Dus als iemand moeilijk doet, dan pak ik dat ding er bij. Maar ik snap het ook als je dat niet wilt.
De beste tip die ik kan geven: zoek een ander kantoor. Misschien drie keer proberen.
Hmm ik heb nu voor t gemak overal m'n meisjesnaam gedaan behalve bij centrelink want wilde uiteindelijk alles op de dubbele naam zetten. Jij zegt dus eigenlijk: niet doen en overal alleen meisjes naam doen? M'n paspoort moet ik dit jaar vernieuwen en heeft dan e/v erbij staan.
 
Ik hoef ook niet veel te doen want afterbang heeft precies de goede post gevonden (hoe doe je dat??? Dat was mij niet zo snel gelukt).

hahaha, wilde je de moeite sparen in de hitte (van de herbeleefde frustraties en de moeite van het typen.
En hoe je zoiets vindt, een slimme zoekterm en de searchfuntie per draadje. Dan kom je er snel ;)
 
En hoe je zoiets vindt, een slimme zoekterm en de searchfuntie per draadje. Dan kom je er snel ;)
Hmm ik wilde vd week voorbeeld Cv's zoeken volgens mij had beepmeep die toen geplaatst maar er komen 0 zoekresultaten. Ook zonder dus snap die zoekfunctie ook niet helemaal :-S
 
Dank allemaal (en dus speciaal Lamarck). Moet zeggen dat je post van een jaar geleden ons heel bekend voor komt. Inmiddels kan ik na drie uur geneuzel bij de RTA er ergens weer om lachen (dit land blijft je verbazen).
Kan nog vertellen dat de manager van de manager bij de RTA uiteindelijk alle papieren gedropt heeft bij Document Verification Department (na mijn opmerking dat ik een klacht ging indienen over dit beleid wat in mijn ogen discriminatie op basis van geslacht is. Wat uiteraard bull is, maar ineens lopen ze harder als je dit soort woorden bezigt...). Dus nu moeten we wachten wat zij er van vinden en dan wachten op welke naam Judith haar rijbewijs krijgt. Wordt vervolgd :))
Misschien wordt je nog blijer als ik vertel dat ook ik precies hetzelfde hebt gehad. Gelukkig vond ik nog een bankpasje met mijn meisjesnaam van een rekening die ik al had voor ons huwelijk en die ik nog af en toe gebruikte.
Overigens moest ik ook nog een officieel bewijs van de eerste datum van uitgifte in het Engels kunnen tonen. Dus aangevraagd en drie weken wachten op de post uit Nederland. Toen ik daarna naar een ander, groter kantoor ging had ik dat bewijs helemaal niet nodig. De datum op de achterkant van het rijbewijs was genoeg en het feit dat dat niet in het Engels was, was geen probleem. Grrr..
 


OFX
Back
Top