kids talk

Lamarck

Well-Known Member
onze kinderen (5 en 7) weten dat er verhuisplannen zijn voor Australie. Volgende week hebben we onze medische keuring, en zij uiteraard ook. We hebben het er dus best veel over, op het moment.
Vooral de oudste wordt er heel onrustig van. Hij heeft veel moeite met het onbekende en kan zich er niet zo veel bij voorstellen. Zelfs de juf op school begon er gisteren over, dat hij er onrustig van wordt.
We zijn dus aan het proberen om wat dingen concreter te maken. We hebben samen foto's gekeken op internet en filmpjes, maar het komt nog niet echt aan.
Toen kregen we het idee dat het misschien leuk is voor hem (en zijn zusje) om te kunnen skypen met (nederlandssprekende) kinderen die daar al wonen en iets kunnen vertellen over wat zij er van vinden en hoe hun gewone dag eruit ziet. Hoe het was om engels te leren. En hoe het is om te verhuizen. Zoiets.
Heeft iemand daar al ervaring mee?
En zijn er kinderen die wel een keer met die van ons willen skypen?
 
Tuurlijk ! Rensa wil vast wel skypen. Geen probleem!!

is trouwens wel grappig want jullie wonen in Ijsselstein en wij woonde in Nieuwegein
 
Ik wil zeker wel een keertje samen met Suzanne achter de PC kruipen om met jullie kinderen te Skypen. Suzanne is inmiddels 8, Danielle is nu 5 en gaan hier allebei naar school. Toen ze hier 2,5 jaar geleden naar toe kwamen spraken ze geen woord engels en kenden Australie alleen als een leuk vakantie land waar papa en mama alle tijd voor je hebben. Natuurlijk missen ze hun vriendjes en oma's uit Nederland wel eens, maar ze zouden nooit meer terug willen.
 
Ik ben vera en ik ben bijna 10 jaar
En ik wil graag e-mailen:up:
Je kunt een pm sturen naar mijn mama.
 


OFX
Back
Top