Verhuizing naar nieuwe server

Lost

Administrator
Verhuizing

XPdite gaat verhuizen naar een nieuwe server. De installatie van de nieuwe server is zo goed als klaar, maar er moet nog een en ander geconfigureerd en getest worden. Ik weet dus nog niet precies wanneer de verhuizing plaats gaat vinden. Wat ik wel weet, is dat gedurende de verhuizing XPdite een paar uur onbereikbaar zal zijn.


Waarom een nieuwe server?

De huidige server draait op een wat oudere 32-bits Linux kernel en deze zal worden vervangen door een recente 64-bits kernel. Aangezien het inline upgraden van 32-bit naar 64-bit wat rommel achterlaat, heb ik ervoor gekozen om een schone installatie te doen. De installatie vindt plaats op een nieuwe server om de impact op de bereikbaarheid zo klein mogelijk te houden. De nieuwe server heeft dezelfde specificaties als de huidige.
 
(...)
De huidige server draait op een wat oudere 32-bits Linux kernel en deze zal worden vervangen door een recente 64-bits kernel. Aangezien het inline upgraden van 32-bit naar 64-bit wat rommel achterlaat, heb ik ervoor gekozen om een schone installatie te doen. De installatie vindt plaats op een nieuwe server om de impact op de bereikbaarheid zo klein mogelijk te houden. De nieuwe server heeft dezelfde specificaties als de huidige.

Ah! Nee... precies! Uhuh. :rolleyes::confused::cool:

(Blij dat je zo goed voor ons forum zorgt. Dan bak ik wel die appeltaart.) :up:
 
Kijk uit dat je je niet vertilt met de verhuizing. We willen natuurlijk niet zonder forum zitten! :eek:

:D
 
Gelukkig wegen virtuele server niet zoveel. Ik moet inderdaad wel oppassen met het verhuizen van al die floppy's met de forumdata. :D
 
Leuk dat je zoveel jaren later nog steeds de boel goed bijhoudt.
Daar zijn we heel blij mee met z'n allen.
Alleen... die foto. die kan echt niet meer:cool:.

Succes met de verhuizing.:up:
 
Vandaag heb ik de laatste voorbereidingen op de nieuwe server afgerond. Het lijkt er op dat de verhuizing morgen (zondag) eindelijk plaats zal vinden. Gedurende de verhuizing zal het forum een aantal uren onbereikbaar zijn. Als alles volgens planning verloopt, zal ik rond 20:30 uur (Tassie tijd) beginnen met de werkzaamheden.
 
Oh ja, ben een beetje duizelig denk ik van alle tijdzones deze week, UK, India, Melbz, Apeldoorn...
 
Nee, geen lege zondagmiddag. Zijn de laatste grote verbouwingen aan het doen, ben de keuken aan het uitbreken en van 1 hele grote slaapkamer (weer) twee aan het maken (gelukkig doe ik de voorbereiding en afronding en een bouwvakkert het echte werk)

Als ons huis dan niet een 'stand out' is voor de verkoop weet ik het niet meer ;)
 
De verhuizing is voltooid. Mocht je iets tegenkomen dat niet werkt zoals je verwacht, laat het mij dan even via een PB weten. Ook als je op- of aanmerkingen hebt over de snelheid van het forum dan hoor ik dat graag.
 


OFX
Back
Top