More scary than the animals?

afterbang

XPdite Sponsor
Australia is op veel vlakken een fantastisch land. (natuur, ruimte, weer enz)

Maar het politieke klimaat baart me vaak zorgen. Ik weet het, je kunt niet alles hebben, maar wilde deze beweging toch even melden.

  • Demonstreren tegen bepaalde zaken (dit is voornamelijk gedreven door de mining lobby) wordt moeilijker of veel hoge gestraft
  • Tegelijkertijd krijgen (mining) companies minder hoge straffen voor illegale praktijken.
protest.jpg

Een naar mijn idee ongewenste trend, wilde in deze dan ook een andere kijk op dit land meegeven.
Je hoeft het niet met me eens te zijn natuurlijk. Wil alleen het nieuws delen want deze kwam voor mij enigzins als een verassing.

http://www.smh.com.au/comment/nsw-a...corrosive-national-trend-20160321-gno10h.html



"...The NSW laws give police excessive new powers to stop, search and detain protesters and seize property as well as to shut down peaceful protests that obstruct traffic. They expand the offence of "interfering" with a mine, which carries a penalty of up to seven years' jail, to cover coal seam gas exploration and extraction sites.

They also create a tenfold increase in the penalty applying to unlawful entry to enclosed land (basically any public or private land surrounded by a fence) if the person "interferes" or "intends to interfere" with a business there. At the same time as ratcheting up this penalty for individuals who protest, recent changes made by the NSW government mean that resource companies that illegally mine can receive a $5000 penalty notice instead of a potential $1.1 million fine.

Disturbingly, these laws aren't isolated.

Tasmania last year targeted environmental protest with broad and vague new offences including "hindering" access to business premises or "obstructing" business operations, with penalties of up to $10,000 and four years' imprisonment. In Western Australia, proposed legislation contains extremely broad new offences of "physically preventing a lawful activity" and "possessing a thing for the purpose of preventing a lawful activity" with proposed penalties of up to two years in prison and fines of up to $24,000.

Common to these anti-protest laws are harsher penalties, excessive police powers and the prioritisation of business interests (particularly mining and forestry operations) over the rights of Australians to gather together and protest about issues they care deeply about.
 
Last edited:
Australia is op veel vlakken een fantastisch land. (natuur, ruimte, weer enz)

Maar het politieke klimaat baart me vaak zorgen. Ik weet het, je kunt niet alles hebben, maar wilde deze beweging toch even melden.

  • Demonstreren tegen bepaalde zaken (dit is voornamelijk gedreven door de mining lobby) wordt moeilijker of veel hoge gestraft
  • Tegelijkertijd krijgen (mining) companies minder hoge straffen voor illegale praktijken.
protest.jpg

Een naar mijn idee ongewenste trend, wilde in deze dan ook een andere kijk op dit land meegeven.
Je hoeft het niet met me eens te zijn natuurlijk. Wil alleen het nieuws delen want deze kwam voor mij enigzins als een verassing.

http://www.smh.com.au/comment/nsw-a...corrosive-national-trend-20160321-gno10h.html



"...The NSW laws give police excessive new powers to stop, search and detain protesters and seize property as well as to shut down peaceful protests that obstruct traffic. They expand the offence of "interfering" with a mine, which carries a penalty of up to seven years' jail, to cover coal seam gas exploration and extraction sites.

They also create a tenfold increase in the penalty applying to unlawful entry to enclosed land (basically any public or private land surrounded by a fence) if the person "interferes" or "intends to interfere" with a business there. At the same time as ratcheting up this penalty for individuals who protest, recent changes made by the NSW government mean that resource companies that illegally mine can receive a $5000 penalty notice instead of a potential $1.1 million fine.

Disturbingly, these laws aren't isolated.

Tasmania last year targeted environmental protest with broad and vague new offences including "hindering" access to business premises or "obstructing" business operations, with penalties of up to $10,000 and four years' imprisonment. In Western Australia, proposed legislation contains extremely broad new offences of "physically preventing a lawful activity" and "possessing a thing for the purpose of preventing a lawful activity" with proposed penalties of up to two years in prison and fines of up to $24,000.

Common to these anti-protest laws are harsher penalties, excessive police powers and the prioritisation of business interests (particularly mining and forestry operations) over the rights of Australians to gather together and protest about issues they care deeply about.
Ook ik vind dit een ongewenste trend en inderdaad enger dan de beestjes hier. Wat de politiek betreft zijn ze hier in vele opzichten nogal kort door de bocht en een beetje onvolwassen. Aan de ene kant ben ik blij dat ik hier niet mag stemmen (geeft me het gevoel dat ik niet medeverantwoordelijk ben voor zo'n beleid en hoef ik me er ook niet zo in te verdiepen c.q. ergeren). Aan de andere kant is het een raar en beetje machteloos gevoel dat je geen enkele invloed, hoe klein dan ook, hebt op de wijze waarop het land waarin je woont bestuurd wordt.
 
Last edited:
Typisch liberale politiek; als je niet met positief beleid kan leiden, dan zoek je het in de 'enforcement'. Overigens ben ik het wel gedeeltelijk met de doelstelling eens; we kunnen best protesteren en politici onder druk zetten zonder de maatschappij of een bedrijf direkt schade toe te richten
 
Tja, als alle legale wegen begaan zijn, en je bent in het ongelijk gesteld, moet je misschien gewoon je "verlies" nemen.
Het lijkt op een beetje tegengas, tegen de SJW beweging; "I'm right. And anyone who doesn't agree with me, is a white privileged homophobic fascist!"
 
Interessant onderwerp en inderdaad erg zorgwekkend. Ook zorgelijk vind ik dat een site zoals deze iemand kan rapporteren. Freedom of speech?
Gebruik je freedom of speech en stel jezelf even voor. ;)

Voor wat betreft het rapporteren, dat gaat niet naar de overheid hoor. Net zoals in iedere openbare plek zoals winkel, bibliotheek, bar, restaurant etc zijn er regels mbt de betreding en/of gebruikmaking van die plek. Als je je niet aan de regels houdt kun je verwijderd worden. Dat is wat de report functie voor is, om de aandacht van de moderator (security) te trekken zodat die kan doen waar doe voor aangesteld is: to moderate. Wanneer de moderator van mening is dat de regels zijn overtreden dan volgt een waarschuwing. Als de regels dan nog steeds worden overschreden dan volgt uitsluiting. De moderator kan dat alleen doen op basis van de regels die je hebt geaccepteerd bij het aanmaken van je account, niet op basis van je mening. Gerust gesteld?
 
Typisch liberale rechtse politiek; als je niet met positief beleid kan leiden, dan zoek je het in de 'enforcement'. Overigens ben ik het wel gedeeltelijk met de doelstelling eens; we kunnen best protesteren en politici onder druk zetten zonder de maatschappij of een bedrijf direkt schade toe te richten

Corrected it for ya ;-)

FYI, Liberalisme is net voor vrijheid van meningsuiting, vrijheid van pers, vrije markt, civiele rechten, enz

On topic: Zorgelijke ontwikkeling dit.
 
Last edited:
Corrected it for ya ;-)

FYI, Liberalisme is net voor vrijheid van meningsuiting, vrijheid van pers, vrije markt, civiele rechten, enz

On topic: Zorgelijke ontwikkeling dit.
Waarom noemen ze die partij dan "Liberals"? Dat is waar ik naar verwees. Lijkt er op dat dingen in Australie net iets anders zijn ;)
 


OFX
Back
Top