Even voorstellen: Ron R

Ron R

New Member
Hoi

Heb in 2007 mijn huidige Australische vrouw leren kennen via internet, en na een aantal keren heen en weer vliegen het besluit genomen om te verkassen naar down under. Visum regelen (Skilled independent 175, geen idee of dat nog bestaat) duurde ongeveer 1.5 jaar na toewijzing ben ik vertrokken in de zomer van 2009. Woon hier nu al bijna 10 jaar, heb mn citizenship gekregen en heb t geweldig naar mn zin. Het was een hele stap maar zeker geen spijt.

Zijn er nog andere NL's op het forum in de Cairns regio? Heb wel eens contact gehad met de Dutch club maar die waren allemaal een stuk ouder en hielden van nederlandstalige muziek en klompendansen (ben ik niet zo'n fan van :p)

Ron
 
Hey Ron, Welkom!

De 175 is nu 189 (wij hebben een 176, dus ook uit de oudere doos)

Er zijn hier twee Cairns mannen actief Tim en Steve.
 
Last edited:
Zijn er nog andere NL's op het forum in de Cairns regio? Heb wel eens contact gehad met de Dutch club maar die waren allemaal een stuk ouder en hielden van nederlandstalige muziek en klompendansen (ben ik niet zo'n fan van :p)

Ron

Allereerst welkom Ron,

Check, ik woon in Trinity Beach, en jij? Dat verhaal over die Dutch club komt mij bekend voor, mijn oom is ongeveer 20 jaar geleden geemigreerd en hij vertelde exact dit zelfde verhaal over de Dutch Club in Melbourne. Mij dus ook niet gezien. Ik heb hier 1 Nederlandse kennis opgedaan van buiten het forum, zo nu en dan doen we even een bakkie maar daar houdt het wel mee op, ik zit hier ook nog niet zo lang en misschien groeit het verlangen om NL mensen te ontmoeten met de tijd, al is het altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Ik krijg ook geregeld telefoonnummers van NL mensen van familie hier, het is allemaal goed bedoeld maar ik heb er nog geen behoefte aan gehad om iets in gang te zetten. Maar wie weet hoe iets kan lopen.
 
Ik zit ook in Trinity Beach. Ik dacht dat die Dutch club misschien iets zou toevoegen, zeker als je net geemigreerd bent. Misschien wat hulp met werk zoeken of andere tips. Niet dus. Ik weet niet of dat verlangen om Nederlanders te ontmoeten groeit met de tijd, vind eigenlijk zelf van niet. Ik zit hier nu 10 jaar en ken geen NL'ers hier en zou ook niet specifiek gaan zoeken om ze te vinden.
 
Hoi Ron,

Welkom. Al ben je hier (Cairns) al veel langer.
Wij (vrouw en 2 kinderen; 15 en 10) zijn hier nu 1,5 jaar. Op zijn minst nog 2,5 jaar op een 457 visum. Doel is wel PR en dus langer blijven.
Wij zijn in (oude deel van) Smithfield beland.
Klompendansen is zeker niet aan ons besteed. We hebben de laatste 20 jaar wel in NL gewoond maar zijn Belgen. Maar ook kleiduifschieten is niets voor ons en zowieso zwerven Belgen blijkbaar minder uit.
Helemaal naar hier komen om dan te verdwijnen in een NL of B club lijkt me zowieso raar. Al is het gewoon fijn om af en toe wat directer, makkelijker contact te hebben. Maar dat gaat nu ook via Skype en andere media.
We kennen wel enkele NL (collega’s van mijn vrouw) maar dat contact is niet groter dan met andere mensen. En zoals ook toen we naar NL verhuisden: het duurt wel een tijdje voor je weer nieuwe mensen (goede) vrienden kan noemen. Het gaat wel minder vlot dan toen. De finesse van de Engelse taal ontbreekt toch nog en ja het is een andere cultuur (en de schoolbus ipv kletsen op de speelplaats zorgt ook voor minder contact).
Uiteindelijk heb je en houd je contact met mensen met zelfde interesses en niet noodzakelijk omdat je zelfde achtergrond hebt.
Maar leuk om te horen dat er nog iemand uit het forum in Cairns zit en dat al 10 jaar!
 
Hi Steve.

Nou maak je me niewsgierig, welke straat in Smithfield? Ik heb tot vorig jaar op Cambrian Avenue gewoond voor 5 jaar. Finesse voor de Engelse taal komt vanzelf, ik heb daar ook wel wat moeite mee gehad. Sinds 2015 kreeg ik een andere functie in het bedrijf waar ik werk (Traffic control) en moest vanaf dan ook het contact onderhouden met klanten via de telefoon. Daar heb ik in het begin best moeite mee gehad, zeker omdat je ze niet allemaal goed kan verstaan. Maar daar ben ik ook prima overheen gekomen, alleen mn accent blijft ben ik bang voor :p

Oh hoe vind je het bier hier als Belg zijnde? Heb heel wat bier merken geprobeerd voordat ik er 1 of 2 vond die ik wel lekker vond. Zelfde geldt voor kaas hehe
 
Hi Steve.

Sinds 2015 kreeg ik een andere functie in het bedrijf waar ik werk (Traffic control) en moest vanaf dan ook het contact onderhouden met klanten via de telefoon. Daar heb ik in het begin best moeite mee gehad, zeker omdat je ze niet allemaal goed kan verstaan. Maar daar ben ik ook prima overheen gekomen, alleen mn accent blijft ben ik bang voor :p

Ik vind het hier ook veel lastiger om mensen te verstaan dan in bijv Sydney, daar heb ik niet veel moeite gehad met het ozzie accent maar hier up north is het toch andere koek. Ik versta er soms echt niks van. Ik voel me soms ook wel voor paal staan als ik 4x vraag wat iemand bedoelt maar ach het hoort erbij. Het gaat nu al een stuk beter dan een maand of wat terug, maar ik zit hier ook nog maar een maand of 8. Heb erg veel moeite met werk vinden dus kans dat we eind dit jaar richting Brisbane vertrekken is ook zeer aanwezig. Ook een reden om contacten oppervlakkig te houden.

Wel grappig dat we allemaal dichtbij elkaar wonen, jij en ik in TB en @SteveSW in Smithfield. Het is echt een geweldig mooi deel van de stad.
 
Klompendansen is zeker niet aan ons besteed. We hebben de laatste 20 jaar wel in NL gewoond maar zijn Belgen. Maar ook kleiduifschieten is niets voor ons en zowieso zwerven Belgen blijkbaar minder uit.
Helemaal naar hier komen om dan te verdwijnen in een NL of B club lijkt me zowieso raar. Al is het gewoon fijn om af en toe wat directer, makkelijker contact te hebben. Maar dat gaat nu ook via Skype en andere media.

Ik weet niet of je daar perse Belg voor moet zijn hoor, mijn vriendin en ik zijn ook op onszelf. We hebben hier wat familie wonen van haar kant die we mondjesmaat zien maar vrienden hier hebben we ook niet. Ondanks dat mijn vrouwtje hier geboren en getogen is, echter de meesten zijn naar Brisbane (Cairns braindrain) gegaan voor werk dus daar hebben we veel meer vrienden wonen dan hier. Ik spreek mijn vrienden en ouders uit NL ook elk weekend even kort via skype, en dat is prima en voor mij ook genoeg. Geen gesprekken van uren maar even snel een babbeltje en hup weer verder.

Ik ga weleens met een buurman van het complex naar de pub hier verderop om even wat onder de mensen te zijn en even een biertje te doen, maar daar gaat het alleen maar over footy en dat vind ik echt een ramp sport, dus dan ben je al snel uitgepraat. Ook cricket is ver van mijn bed, en soccer snappen zij weer niks van. Dus dat houdt ook een beetje op allemaal, ook omdat ik veruit de jongste ben.

@Ron R over belgische bieren gesproken, ik haal hier geregeld wat leffe blondjes, heerlijk. Goeie kaas heb ik echter niet kunnen vinden.
 
De enige kaas die ik echt lekker vindt is Mainland Vintage. Je comment over sport is heel herkenbaar. Footy, rubgy leage en cricket..nou mij niet gezien en inderdaad voetbal is voor mietjes volgens de australiers.
Noordelijke wijken zijn idd veel mooier en minder criminaliteit. Vooral de wijken meet veel ooo's in de naam zijn niet zo geweldig.
 
De enige kaas die ik echt lekker vindt is Mainland Vintage. Je comment over sport is heel herkenbaar. Footy, rubgy leage en cricket..nou mij niet gezien en inderdaad voetbal is voor mietjes volgens de australiers.
Noordelijke wijken zijn idd veel mooier en minder criminaliteit. Vooral de wijken meet veel ooo's in de naam zijn niet zo geweldig.

Dank je, dat is een kaasje die ik wel even wil proberen. Ja ik heb footy echt een kans gegeven, maar ik vind het gewoon een ramp, grof, onbehouwen, neanderthalergedrag en zit ook geen tactiek of lijn in in tegenstelling tot bijvoorbeeld american football. Voetbal snappen ze inderdaad ook niks van, ze snappen niet hoe een tactisch schouwspel boeiend kan zijn. Beetje op zn Amerikaans waar alles nu en snel moet, zoals NBA waar je 200 punten per match zie. Ik sta braaf om 5 uur 's ochtends op om via de Ziggo go app mijn cluppie Ajax in de champions league te zien. Ook afgelopen weekend F1 zo bekeken, en heerlijk ZONDER adbreaks op ziggo sport.

Alles met een 0 en sowieso alles ten zuiden van Edge Hill is levensgevaarlijk. Het lijkt hier af en toe wel de ghetto's van LA hoeveel onzin hier gebeurd. Als zelfs de politiemacht uit Brisbane moet assisteren om de CBD leeg te vegen, het is echt niet normaal. Het enige nadeel van the northern beaches is dat het voor Cairns begrippen een eindje rijden is, en je in rush hour gewoon een uur onderweg bent 's ochtends. Maar verder zou ik echt nergens anders willen wonen hier. Ik zou mijn auto ook nergens willen parkeren buiten de Northern Beaches 's avonds. Ik reken Smithfield voor het gemak ook even onder de northern beaches, als 'gateway to' zijnde.
 
Last edited:
We gaan nog wel eens naar Rugby Union, maar dat is een spelletje wat in Cairns niet veel gespeeld wordt denk ik. Union wordt gespeeld op de wat duurdere private schools. Dus niet grof, onbehouwen, geen schandalen zoals altijd in League (behalve nu met Folau zijn anti-homo taal, maar.. een ex-league speler en gelijk aan de kant gezet )
 


OFX
Back
Top