Pensioen

Lizzy

New Member
Nu hebben we het eindelijk voor elkaar dat Nederland ons pensioen wil vrijgeven in 1x , wil de super hier het niet aannemen, wth..
Iemand een suggestie voor een fonds die ons geld wil hebben 😂
Of wie in de hand te nemen die daar verstand van heeft.
Alvast mijn dank.
 
Ik heb er verder geen verstand van, maar waarom wil je het uit NL weghalen? En is gewoon zelf beleggen een optie?
 
Pensioen internationaal overhevelen is vaak erg moeilijk omdat de wet- en regelgeving is ieder land vaak redelijk streng is en niet overeenkomen. Zelf heb ik geprobeerd mijn pensioen uit Engeland over te brengen naar Nederland en dat kon uiteindelijk ook niet, terwijl het binnen de EU relatief makkelijk is en ik relatief veel van dit onderwerp en de regelgeving afweet. Ik heb het daarom gewoon laten staan en accepteer dat ik tegen mijn pensioenleeftijd geld uit drie landen zal krijgen. Op zich niet zo'n probleem.
 
Pensioen internationaal overhevelen is vaak erg moeilijk omdat de wet- en regelgeving is ieder land vaak redelijk streng is en niet overeenkomen. Zelf heb ik geprobeerd mijn pensioen uit Engeland over te brengen naar Nederland en dat kon uiteindelijk ook niet, terwijl het binnen de EU relatief makkelijk is en ik relatief veel van dit onderwerp en de regelgeving afweet. Ik heb het daarom gewoon laten staan en accepteer dat ik tegen mijn pensioenleeftijd geld uit drie landen zal krijgen. Op zich niet zo'n probleem.

Het is juist in ons geval zo dat we groen licht kregen van Nederland om het over te hevelen, maar we kunnen het hier niet onderbrengen.
Dat is eigenlijk het probleem, niet om het uit nederland te halen.
Tegenwoordig mag dat, ze mogen ook weigeren, maar daar gingen wij dus niet mee akkoord.
 
Ik heb er verder geen verstand van, maar waarom wil je het uit NL weghalen? En is gewoon zelf beleggen een optie?

Nee je mag het niet zelf in ontvangst nemen.
We willen het hier gebruiken als onderpand voor investment.
Dat brengt later meer op dan wat zij gaan uitbetalen, plus de meerwaarde vd property.
 
Ik heb het ook ooit geprobeerd en opgegeven... iets met een kastje en een muur o_O

Maar hoe kun je dat bedrag dan gebruiken als onderpand? Het zit dan toch vervolgens vast in je super idem aan je pensioen?
 
@Lizzy Dat is interessant. Ik neem aan dat het opgebouwde pensoen in Nederland betaald is uit je bruto salaris. Wil het Nederlandse pensioenfonds dan zomaar al het opgebouwde pensioen overhevelen naar een Australische super, of komt de Nederlandse belastingdienst nog even met een naheffing ?
 
Ik heb het ook ooit geprobeerd en opgegeven... iets met een kastje en een muur o_O

Maar hoe kun je dat bedrag dan gebruiken als onderpand? Het zit dan toch vervolgens vast in je super idem aan je pensioen?
Minimum van $50.000 in je super fund kun je gebruiken als onderpand voor investering, mocht de property zakken in waarde kunnen ze dat verhalen op je super.
 
@Lizzy Dat is interessant. Ik neem aan dat het opgebouwde pensoen in Nederland betaald is uit je bruto salaris. Wil het Nederlandse pensioenfonds dan zomaar al het opgebouwde pensioen overhevelen naar een Australische super, of komt de Nederlandse belastingdienst nog even met een naheffing ?
Zal best wel.
Desalniettemin heeft het hier meer waaede dan in NL
 
Zal best wel.
Desalniettemin heeft het hier meer waaede dan in NL

Als het opgebouwde pensioen in een keer wordt uitbetaald, dan wordt dat in Nederland belast tegen het marginale (top) tarief omdat je in 1 keer een groot bedrag krijgt. Dat wordt ook in het M-biljet aangegeven middels de conserverende aanslag.
Als je het in Nederland laat staan en dan maandelijks laat uitkeren, dan wordt het tegen een lager tarief belast op het moment van uitkering.
 


OFX
Back
Top