LaStaVaZa Jagermeester & Roels

Sommige bedrijven geven je vrij tussen Kerst en Nieuwjaar. Maar 20 is normaal, dus kwestievan handig plannen rondom long weekends. Zoals laatst met Pasen en AnZac binnen een week. Maar bij grotere bedrijven is het vaak lastiger te onderrhandelen omdat ze niet teveel uitzonderingen willen. Thuiswerken is dan vaak wel een optie en geeft je ook meer vrijheid!
 
Je kan ook onbetaald verlof opnemen. Rwken uit wat 10 dagen je kosten, haal dat van je salaris af en je weet nu wat je salaris is bij 30 vrije dagen. Een hoger salaris kan dus ook een gelijk salaris en meer vakantie betekenen.

Dat is wel een slimme. Hier ga ik zeker naar vragen als ik geen positief antwoord krijg op meer dagen ;-)
 
Je kan ook onbetaald verlof opnemen. Rwken uit wat 10 dagen je kosten, haal dat van je salaris af en je weet nu wat je salaris is bij 30 vrije dagen. Een hoger salaris kan dus ook een gelijk salaris en meer vakantie betekenen.
Heb ik inderdaad ook wel gedaan. Het is fijn om wat extra opties ( = dagen) achter de hand te hebben :)
 
Je kan ook onbetaald verlof opnemen. Rwken uit wat 10 dagen je kosten, haal dat van je salaris af en je weet nu wat je salaris is bij 30 vrije dagen. Een hoger salaris kan dus ook een gelijk salaris en meer vakantie betekenen.

Dit vind ik wel een interresante, want bij mijn NL werkgever had ik 20 dagen verlof, wat in mijn ogen vrij karig is. Ik stelde voor om dan minder te verdienen en een week extra vrij te krijgen, maar dit was onmogelijk. Ook het aanbod van mij om het dan als onbetaald verlof op te nemen was niet mogelijk, waar we ook een flinke discussie over gehad hebben. Daar werden je overuren uitbetaald waardoor je ook nog fijn belasting af kon tikken. Omdat ik vaak meer uren werkte had ik hierdoor wel een flink salaris maar geen vrije tijd, wat echt klote was. Toen ik wegging werd het aangepast en kon je opeens kiezen, dus mijn lobby heeft mijn ex collega's wel geholpen later.
Is het hier in Oz gewoon om te bedingen dat je onbetaald verlof op kunt nemen of is dat not done? Bedingen is misschien niet het goede woord maar het is beter om dit meteen bij de contract onderhandelingen op te noemen dan later.
 
Ik heb het idee dat onbetaald verlof hier iets normaler is. Maar heb zelf geen ervaring hier mee hier (als contractor voor een NL bedrijf)
 
Is het hier in Oz gewoon om te bedingen dat je onbetaald verlof op kunt nemen of is dat not done? Bedingen is misschien niet het goede woord maar het is beter om dit meteen bij de contract onderhandelingen op te noemen dan later.

Ik werk bij de overheid, dus zal wat anders zijn dan in het gewone bedrijfsleven, maar ik kan het gewoon aanvragen op het moment dat ik denk het nodig te zijn. Dus hoef ik niet van te voren te bedingen. Een college heeft extra vrije dagen gekocht. Ik weet zo niet meer hoe dat heet, maar dat moet van te voren aangevraagd worden en dan lever je dus wat van je salaris in, maar krijgt daarvoor extra vakantiedagen. Of dat uiteindelijk gunstiger is dan onbetaald verlof opnemen weet ik niet. Maar beiden zijn binnen de overheid een optie.
 
Ik werk bij de overheid, dus zal wat anders zijn dan in het gewone bedrijfsleven, maar ik kan het gewoon aanvragen op het moment dat ik denk het nodig te zijn. Dus hoef ik niet van te voren te bedingen. Een college heeft extra vrije dagen gekocht. Ik weet zo niet meer hoe dat heet, maar dat moet van te voren aangevraagd worden en dan lever je dus wat van je salaris in, maar krijgt daarvoor extra vakantiedagen. Of dat uiteindelijk gunstiger is dan onbetaald verlof opnemen weet ik niet. Maar beiden zijn binnen de overheid een optie.

Dank je voor de reactie, aangezien er een kans bestaat dat ik ook voor de overheid werkzaam ga zijn is het fijn om te weten dat deze opties er zijn.
 
Ik werk bij de overheid, dus zal wat anders zijn dan in het gewone bedrijfsleven, maar ik kan het gewoon aanvragen op het moment dat ik denk het nodig te zijn. Dus hoef ik niet van te voren te bedingen. Een college heeft extra vrije dagen gekocht. Ik weet zo niet meer hoe dat heet, maar dat moet van te voren aangevraagd worden en dan lever je dus wat van je salaris in, maar krijgt daarvoor extra vakantiedagen. Of dat uiteindelijk gunstiger is dan onbetaald verlof opnemen weet ik niet. Maar beiden zijn binnen de overheid een optie.

Ik heb het even uitgezocht, en je kunt als je in de operations tak werkt bij de overheid werkt onbetaald verlof nemen, alsmede je vakantiedagen verdubbelen of een deel van je dagen door voor 50 procent uitbetaald te krijgen tijdens alle opgenomen vakantiedagen. Dit is wel erg fijn. Medical staff krijgt 25 dagen en non medical 20 dagen .Dus in theorie zou je maximaal 8 weken vrij kunnen nemen per jaar.

@Jagermeester excuus voor de topic vervuiling.
 
Ik heb het even uitgezocht, en je kunt als je in de operations tak werkt bij de overheid werkt onbetaald verlof nemen, alsmede je vakantiedagen verdubbelen of een deel van je dagen door voor 50 procent uitbetaald te krijgen tijdens alle opgenomen vakantiedagen. Dit is wel erg fijn. Medical staff krijgt 25 dagen en non medical 20 dagen .Dus in theorie zou je maximaal 8 weken vrij kunnen nemen per jaar.

@Jagermeester excuus voor de topic vervuiling.

@Tim911 bij mij werd over die 50% uitbetaling moeilijk gedaan. Heel raar: had ik dat voor twee weken aangevraagd, werd week 1 goedgekeurd en week 2 niet... Of bij een collega was het ok, bij mij niet of andersom. Ik geloof dat ik het nu in het nieuwe systeem ook niet meer met 50% kan aanvragen. Helaas....

@Jagermeester, ik sluit me bij Tim z'n excuses aan ;)
 
En we hebben een datum! 11 september vliegen we naar Taipei, waar we twee nachten/drie dagen verblijven (beetje de tourist uithangen etc) en op 15 september zullen we landen in Sydney. Een heerlijk gevoel dat er nu een datum is en een moment om naar toe te werken. We hebben meteen al een lijst gemaakt met wat we moeten gaan doen, wanneer en hoe.

Met mijn werk is het ook allemaal goed gekomen. Ik ga per 2 juli vanuit Nederland al werkzaamheden doen voor het Sydney kantoor en dan per 23 september officieel aan de slag in Australië. Tussendoor gaan we over een paar weken nog naar Thailand en ik ga eind augustus nog naar de USA, dus we hebben een druk schema.
Binnenkort hoor ik meer van mijn werk over de 6 weken die we van hun in een serviced apartment krijgen. En dan is het soort van rond!
 
En we hebben een datum! 11 september vliegen we naar Taipei, waar we twee nachten/drie dagen verblijven (beetje de tourist uithangen etc) en op 15 september zullen we landen in Sydney. Een heerlijk gevoel dat er nu een datum is en een moment om naar toe te werken. We hebben meteen al een lijst gemaakt met wat we moeten gaan doen, wanneer en hoe.

Met mijn werk is het ook allemaal goed gekomen. Ik ga per 2 juli vanuit Nederland al werkzaamheden doen voor het Sydney kantoor en dan per 23 september officieel aan de slag in Australië. Tussendoor gaan we over een paar weken nog naar Thailand en ik ga eind augustus nog naar de USA, dus we hebben een druk schema.
Binnenkort hoor ik meer van mijn werk over de 6 weken die we van hun in een serviced apartment krijgen. En dan is het soort van rond!

Potverdrie dat gaat allemaal crescendo, keurig geregeld allemaal.

@Jagermeester Sydney heeft ook wel een prima klimaatje jaarrond, lang niet zo koud als verder naar het zuiden. Daar ga je veel plezier aan beleven. Nooit meer krabben en dat soort gedoe. Hier in de tropen is het nu ook hemels, 26 graden overdag en 's avonds rond de 20-22. Perfect tot en met oktober daarna wordt het weer zweten. Sydney kan ook vrij humid worden maar lang niet zo erg als hier.
 
Sydney heeft een van de betere klimaten in Australia (dit is uiteraard geen feit, maar persoonlijke voorkeur).
Brisbane is eigenlijk onaangenaam heet en vochtig vanaf eind November to eind Februari. En Melbourne is vaak gewoon te koud. Sydney heeft af en toe een paar dagen die echt onaangenaam zijn, verder is het heerlijk.

Sydney is echt een wereldstad vind ik... wij hebben er 4 jaar gewoond, en wonen nu sinds 6 maanden weer in Brisbane, maar denk dat we aan het eind van het jaar weer terug naar Sydney gaan... die mooie grote stad trekt ons toch meer dan we dachten.

Qua werk moet je sowieso in Sydney zijn. Meer werk en men is over het algemeen veel meer gewend om non-Aussies aan te nemen.
 
@MichielpkSyd, Qua werk zit ik dus al geramd, dus dat scheelt! Ik ben ervan overtuigd dat het klimaat ons wel zal bevallen. Geen echte winters meer, want wat hekel ik de kou!

Heb jij tips qua wijken in Sydney, aangezien je er al een tijd hebt gewoond?
 
Sydney heeft een van de betere klimaten in Australia (dit is uiteraard geen feit, maar persoonlijke voorkeur).
Brisbane is eigenlijk onaangenaam heet en vochtig vanaf eind November to eind Februari. En Melbourne is vaak gewoon te koud. Sydney heeft af en toe een paar dagen die echt onaangenaam zijn, verder is het heerlijk.

Sydney is echt een wereldstad vind ik... wij hebben er 4 jaar gewoond, en wonen nu sinds 6 maanden weer in Brisbane, maar denk dat we aan het eind van het jaar weer terug naar Sydney gaan... die mooie grote stad trekt ons toch meer dan we dachten.

Qua werk moet je sowieso in Sydney zijn. Meer werk en men is over het algemeen veel meer gewend om non-Aussies aan te nemen.

Ik kan me goed voorstellen dat je Sydney verkiest boven Brisbane. Sydney is een echte metropool en Brisbane is te klein voor het tafellaken maar te groot voor het servet. Het is het allemaal net niet. Hier up north is het ook schandalig warm in de zomer maar het voordeel hier is, dat waar in de stad je ook zit, je altijd heel dichtbij de zee bent.

Morgen wordt het hier 20 graden overdag, en 13 graden 's nachts dat begint aardig fris te worden.
 


OFX
Back
Top