LaStaVaZa Jagermeester & Roels

Ja, de medicals. Dat was voor mij ook een opluchting. Zit ik in de wachtkamer na de long foto’s. Komt er na lang wachten een verpleegster:

“...Hallo, we hebben wat dingen op de foto die we graag nog even beter willen bekijken. Je moet weer opnieuw in de rij voor extra foto’s...”

Nou, ik zag mezelf al met long kanker op de zaal liggen. Niks Australia. (Dat mijn vader aan long en hersen kanker gestorven is op zijn 46ste helpt dan niet mee)

Maar, zoals jullie begrijpen, ik ben er nog. Niets aan de hand. Dus ik begrijp je tevredenheid!

Wat betreft FBI. Ook wel net een rot land. Goede contacten met OZ. Strakke customs toestanden. Anders dan een jaar België of zo... hmmm. Check het eens op Pomsinoz anders?

Joh dat had ik ook precies hetzelfde, dat dat verpleegstertje terugkwam en meldde dat mijn foto's nog een keer geevalueerd diende te worden , toen liep het mij ook dun door de broek hoor! Ik hoefde alleen niet terug de rij in, 5 min kwam ze terug met de melding dat alles ok was.

@Jagermeester, fijn dat dit ook weer afgerond is, toch weer een horde dichterbij het doel. About the American VOG, lastig, maar je hebt zeker kans dat ze hierom gaan vragen. Ik kan je niet zo 1,2,3 adviseren maar ik denk dat ik het zekere voor het onzekere zou nemen.
 
120521_britishgames_countdown_titlecard.jpg
 
En daar is ie dan, de gouden email.

VISA GRANTED.

Wat een gek gevoel. Van blij zijn naar zenuwachtig en nerveus en weer blij. Het belangrijkste is dat niks meer in onze weg staat!

Als klap op de vuurpijl ben ik sinds vorige week in gesprek met het Sydney kantoor van mijn huidge werkgever voor een functie daar. Er gaan een aantal mensen weg en ik ben in de picture gekomen. Mooier kan het bijna niet worden.

We moeten voor 19-12 naar Australie toe, dus nog voldoende tijd om zaken te gaan regelen. Nu eerst vanavond de kroeg in en het vieren!
 
En daar is ie dan, de gouden email.

VISA GRANTED.

Wat een gek gevoel. Van blij zijn naar zenuwachtig en nerveus en weer blij. Het belangrijkste is dat niks meer in onze weg staat!

Als klap op de vuurpijl ben ik sinds vorige week in gesprek met het Sydney kantoor van mijn huidge werkgever voor een functie daar. Er gaan een aantal mensen weg en ik ben in de picture gekomen. Mooier kan het bijna niet worden.

We moeten voor 19-12 naar Australie toe, dus nog voldoende tijd om zaken te gaan regelen. Nu eerst vanavond de kroeg in en het vieren!

Gefeliciteerd!!! Geniet ervan!! Inderdaad lekker de kroeg in!
Wat een goed nieuws ook al dat je voor een job al in de picture bent.
 
Vandaag heb ik de job offer mogen ontvangen! Ging allemaal wat langzamer als dat ik zelf graag had gezien, maar goed hij is er.
Ze willen eerst de voorwaarden rond hebben en dan gaan we steggelen over de begin datum, maar het lijkt allemaal wel in kannen en kruiken te zijn.

Wel ga ik proberen om meer vakantiedagen te onderhandelen. Ik ben nu nogal verwend met 41 dagen per jaar! Ik krijg nu de standaar 20 aangeboden. Iemand hier ervaring mee, qua onderhandelen?
 
Vandaag heb ik de job offer mogen ontvangen! Ging allemaal wat langzamer als dat ik zelf graag had gezien, maar goed hij is er.
Ze willen eerst de voorwaarden rond hebben en dan gaan we steggelen over de begin datum, maar het lijkt allemaal wel in kannen en kruiken te zijn.

Wel ga ik proberen om meer vakantiedagen te onderhandelen. Ik ben nu nogal verwend met 41 dagen per jaar! Ik krijg nu de standaar 20 aangeboden. Iemand hier ervaring mee, qua onderhandelen?

Super, goed nieuws man. Gefeliciteerd. Ze staan over het algemeen wel open voor onderhandelen maar tot op zekere hoogte, ik denk dat er mbt vakantie dagen weinig te onderhandelen valt, maar wie niet waagt wie niet wint. Ik moest ook wennen na 8 weken per jaar terug naar 4. Het is niet anders.
 
41 is ook wel een beetje veel ;)

Een voordeel, als feestdagen hier in het weekend vallen verschuiven ze automatisch naar Maandag.

Check even hoe het zit met kerst en zo. Zijn ze dicht? Moet je verplicht vrij nemen, en zo ja, gaat dat van de 20 dagen af of niet (Miss Bang heeft twee weken met kerst maar dat is naast de 20 dagen)
 
Ik had in NL 30 dagen en hier inderdaad 20. Ik werk bij de overheid, dus er viel niets te onderhandelen. Met Kerst zijn wij vaak 2 weken dicht en die vrije dagen gaan van mijn 20 dagen af. Gelukkig heb ik nu recht op Long Service Leave. Veel collega's sparen dat op om dan tzt een lange reis te kunnen maken, maar ik gebruik de dagen. Wel spaarzaam overigens, maar het feit dat ik die dagen heb, geeft me net even wat meer opties tot bijtanken mocht ik daar behoefte aan hebben.
 


OFX
Back
Top