Toch maar eens voorstellen

Zit al jaren op dit forum. Tijd om toch maar eens me voor te stellen.
Vertrok in 2006 naar Brisbane. Zag een leuke baan voor interaction designer en dacht waarom niet eens een jaar ofzo te vertoeven in een zonovergoten stad.
Werk betaalde alle kosten, ticket, eerste 8 weken hotel etc.

Na een paar weken Brisbane wist ik het... Deze plek is behoorlijk goed. Gelukkig bood het bedrijf me aan om mij te helpen met een permanent vergunning.
Heb in totaal bijna vijf jaar voor dat bedrijf gewerkt totdat helaas de deuren werden gesloten.

In de tussentijd een leuke dame tegengekomen en getrouwd.
Was een goede tijd om eens een andere stad te ervaren. Melbourne was de volgende bestemming.
De verandering van omgeving was leuk, maar na 1 jaar wisten we dat Melbourne voor lange termijn niet voor ons was. Volgende bestemming Sydney.
Wonen nu ruim vier jaar hier en hebben uiteindelijk genoeg kunnen sparen om een apartment te kopen... in Brisbane.

Volgende stap is weer terug naar Brisbane zodra ik een baan vind die net zo uitdagend is als de banen hier in Sydney.
 
Welkom Michiel! En met 12 jaar ervaring op verschillende plekken in Australia heb je vast wel wat te delen! Wat voor werk doe je nu?
 
Brisbane is een mooie moderne stad.
De levensstandaard is hoger dan Sydney en Melbourne.
Bredere wegen, nieuwere gebouwen met alle mogelijke denkbare faciliteiten.. en Brisbane is enorm schoon.

En heel belangrijk, de salarissen zijn intussen omhoog geklommen ten opzichte van Sydney dat is vooral goed want ontroerend goed is meer dan 2x zo duur in Sydney.
Een leuk apartement redelijk centraal in Sydney met zelfde faciliteiten als in Brisbane is al snel 1.2 miljoen. In Brisbane betaal je voor hetzelfde apartement 500,000.
 
In Sydney hebben ze alleen duur onroerend goed, als Brisbane ontroerend goed heeft dat ook nog eens goedkoper is zou ik er ook zo heen verhuizen ;-)
 
Welkom Michiel! En met 12 jaar ervaring op verschillende plekken in Australia heb je vast wel wat te delen! Wat voor werk doe je nu?

Ik werk nog steeds als interaction designer/experience designer. Het is een goede mix van creatief en technisch (programeren).
 
Dacht, plaats eens een update... We wonen nu ongeveer 12 maanden in ons apartement in Brisbane. Heb uiteindelijk mijn baan kunnen behouden en programmeer nu remote voor head office in Sydney.
Brisbane is nog steeds mooi en schoon, wel veel drukker. Maar, nu na 12 maanden missen we toch de Sydney vibe, de drukte, de mooie baaien.... ja, je raad het al. We gaan weer terug :)

We gaan ons apartement verhuren en zijn nu voorzichtig bezig om de verhuizing te plannen voor begin January.
 
Dacht, plaats eens een update... We wonen nu ongeveer 12 maanden in ons apartement in Brisbane. Heb uiteindelijk mijn baan kunnen behouden en programmeer nu remote voor head office in Sydney.
Brisbane is nog steeds mooi en schoon, wel veel drukker. Maar, nu na 12 maanden missen we toch de Sydney vibe, de drukte, de mooie baaien.... ja, je raad het al. We gaan weer terug :)

We gaan ons apartement verhuren en zijn nu voorzichtig bezig om de verhuizing te plannen voor begin January.

Succes met de verhuizing. Ik snap wel dat je Brissie wilt inruilen voor Sydney, zoals je zelf ook eerder al aangaf de huizenprijzen zijn hoog in Sydney. En al wil je een beetje genieten van genoemde voordelen zonder de commute moet je toch beetje centraal wonen. Surry Hills area bijvoorbeeld. Hoop dat je genoeg hebt kunnen sparen om onderdak te vinden. Succes.
 
Succes met de verhuizing. Ik snap wel dat je Brissie wilt inruilen voor Sydney, zoals je zelf ook eerder al aangaf de huizenprijzen zijn hoog in Sydney. En al wil je een beetje genieten van genoemde voordelen zonder de commute moet je toch beetje centraal wonen. Surry Hills area bijvoorbeeld. Hoop dat je genoeg hebt kunnen sparen om onderdak te vinden. Succes.

Oh.. Kopen in Sydney zullen we hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Een collega heeft 3 weken geleden een hele goede koop gedaan in Sydney, 'slechts' 1.25 miljoen voor een huis in Five Dock. Hele mooie wijk wel, maar heeft dan dus een hypotheek van bijna 1 miljoen.... ben ik te nuchter voor... of misschien ben ik wel juist degene die het niet goed inziet.... ach, sommige dingen zijn toch een gok...
 
Oh.. Kopen in Sydney zullen we hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Een collega heeft 3 weken geleden een hele goede koop gedaan in Sydney, 'slechts' 1.25 miljoen voor een huis in Five Dock. Hele mooie wijk wel, maar heeft dan dus een hypotheek van bijna 1 miljoen.... ben ik te nuchter voor... of misschien ben ik wel juist degene die het niet goed inziet.... ach, sommige dingen zijn toch een gok...

Neuhh, zou daar persoonlijk ook te nuchter voor zijn denk ik.. Of ik moest een dusdanig hoog salaris hebben dat het allemaal niet uitmaakt maar dat zie ik ook zo snel niet gebeuren. Je hebt nog kans dat de huizenprijzen verder gaan zakken ook....
 
Toch wel knap om te kunnen sparen voor een down payment als je in Sydney woont, want ook de huur prijzen kunnen behoorlijk hoog zijn.
 
Toch wel knap om te kunnen sparen voor een down payment als je in Sydney woont, want ook de huur prijzen kunnen behoorlijk hoog zijn.
Ja, dat is inderdaad zo. Huur is toch wel minimaal 700 per week. Ik heb 3 jaar als contractor gewerkt, dat scheelt. Meer risico, maar meer geld. Ik ben sinds 12 maanden nu in vaste dienst. Misschien dat ik weer als contractor ga werken zodra ik in Sydney ben.

Sydney is een schitterende stad, maar enorm duur om (leuk) te wonen.
 


OFX
Back
Top