Australische bankrekening - vermogen overmaken

Je kan natuurlijk ook gewoon even een Euro rekening in Australia openen (is gratis en kan bij mijn CBA gewoon via de app). Dan maak je het EUR bedrag over en wacht je een goed moment af om te converteren naar AUD. Dat hoeft dan niet via de bank, maar kan ook via een online broker.

Wat is in jouw ogen het voordeel hiervan? Waar het mij om gaat is dat je op een moment Euros naar Dollars moet omzetten. Op jouw manier doe je dat in Australie, maar van alles wat ik zie zijn de aanbieders daar niet heel erg voordelig.
 
Overigens wacht ik vol spanning op Revolut. Die geven een nog scherper prijs, dicht tegen het interbancaire tarief.
Ik sta op de wachtlijst maar mijn collegas gebruiken dit al volop. Als je dit ook eens wilt proberen: https://revolut.com/r/fritst1g

Bedankt voor de tip! Op de website staat echter dat ze kosten van 0,5% rekenen boven de €6k, dus voor grote bedragen lijkt het me niet handig.
 
Wat is in jouw ogen het voordeel hiervan? Waar het mij om gaat is dat je op een moment Euros naar Dollars moet omzetten. Op jouw manier doe je dat in Australie, maar van alles wat ik zie zijn de aanbieders daar niet heel erg voordelig.

Je kan gewoon gebruik maken van de online brokers. Wat ik bedoelde aan te geven is dat als je niet direkt al het geld nodig hebt, je dan kan wachten tot de wisselkoers naar jouw mening gunstiger is (Maar het kan natuurlijk ook anders uitpakken als de koers daalt)
 
Ter voorbereiding van onze geplande verhuizing volgende maand heb ik geld overgemaakt naar Australie. Een Australische bankrekening had ik al geopend, en na mijn vorige inventarisatie van de opties heb ik, zonder het nogmaals te controleren, geld overgemaakt via ING. Dat had ik beter niet kunnen doen. Ik snap niet zo goed waarom ING er bij mij de vorige keer zo goed uitkwam, maar in praktijk is het zoals veel mensen al zeiden niet de beste optie. Het irritantst was nog wel dat je slechts een geschatte wisselkoers krijgt en pas later erachter komt welke wisselkoers ze gebruiken (uiteraard was die slechter dan de eerste schatting).

In ieder geval zal ik dat niet meer doen. Ik heb nu weer goed vergeleken en zowel Transferwise en XE komen een stuk beter uit de bus dan ING. XE net wat beter dan Transferwise. Gelukkig heb ik niet alles in een keer overgemaakt, dus ik heb nog tijd om deze geleerde les in praktijk toe te passen.
 
Thanks voor de update! We zijn hier ook in aan het duiken en goed om te weten dat het toch iets anders is dan je verwacht had..
 
De allerbeste optie is Revolut.

Van hun website:
If you exchange currencies on weekdays (Mon-Fri UTC) you will receive the interbank exchange rate without any markup on all currencies

Ik ben zelf professioneel werkzaam in valutahandel en heb hun koers vergeleken met de interbancaire wisselkoersen en wat zij claimen is inderdaad het geval. Je krijgt de interbanciare koers. Maar voor grotere bedragen (>A$9000 per maand) wordt er wel een kleinere marge berekend.

Helaas is er in Australia een wachtlijst. Mocht je interesse hebben, dan kan je je vrijblijvend aanmelden op : https://revolut.com/r/fritst1g
 
@FritsC Kan je met revolut ook niet overschrijven naar een Australische rekening? Wij hebben een revolut rekening (UK, maar die is automatisch euro en pond dacht ik), en vroegen ons af of we niet via die revolutrekening zouden kunnen doorsluizen. Ze hebben ook premium opties waarvan ik me dan afvraag of het om grotere bedragen over te schrijven dan niet goedkoper uitkomt. Soit, als je in de kleine lettertjes duikt gaat het wel eens duizelen ;).
 
Dank dit ziet er inderdaad als een mooie optie uit. Voor nu niet enorm handig vanwege de wachtlijst en de opslag van 0,5% boven de €6000, maar zeker handig voor ik de toekomst
 
Wij hebben het met transferwise gedaan. Werkt heel goed.
Wat wij heel fijn vonden en nog steeds bij transferwise dat wij meteen een creditcard hebben gekregen. En niet de NL creditcard hoeven te gebruiken. Dat scheelt weer in kosten. Wij hebben een x bedrag bij transferwise laten staan voor gebruik van de creditcard. Wij konden namelijk niet meteen een creditcard hier in Australie krijgen, voor verschillende dingen werkt de debetcard niet (betaalautomaten bij parkeergarages bijv., online bestellingen), of wij doen iets fout😉
 
De allerbeste optie is Revolut.

Van hun website:


Ik ben zelf professioneel werkzaam in valutahandel en heb hun koers vergeleken met de interbancaire wisselkoersen en wat zij claimen is inderdaad het geval. Je krijgt de interbanciare koers. Maar voor grotere bedragen (>A$9000 per maand) wordt er wel een kleinere marge berekend.

Helaas is er in Australia een wachtlijst. Mocht je interesse hebben, dan kan je je vrijblijvend aanmelden op : https://revolut.com/r/fritst1g

Bedankt voor de tip, Frits!
Ik heb er zelf nog wat onderzoek naar gedaan, en dit lijkt inderdaad een goede partij te zijn. Heb meteen even je referral link gebruikt :).
Snap alleen niet zo goed waarom jij op een wachtlijst staat, en ik (met een Nederlands nummer nog) meteen een account kon aanmaken. Ik geloof dat we dezelfde functionaliteiten hebben.
 
Bedankt voor de tip, Frits!
Ik heb er zelf nog wat onderzoek naar gedaan, en dit lijkt inderdaad een goede partij te zijn. Heb meteen even je referral link gebruikt :).
Snap alleen niet zo goed waarom jij op een wachtlijst staat, en ik (met een Nederlands nummer nog) meteen een account kon aanmaken. Ik geloof dat we dezelfde functionaliteiten hebben.
Dat klopt, en dankzij jouw aktie heb ik nu ook eindelijk mijn Revolut kaart. Dank daarvoor! Overigens, als je grotere bedragen overmaakt kan het handig zijn om (al dan niet tijdelijk) een premium membership te nemen zodat je ook over die grotere bedragen geen commissie betaald.
 
Mocht je interesse hebben, dan kan je je vrijblijvend aanmelden op : https://revolut.com/r/fritst1g

Affiliate links delen is echt een no no (helemaal zonder te vermelden dat het een affiliate link is - niet iedereen kent dat concept). Het tast de objectiviteit van (ga ik vanuit) goed (bedoelt) advies aan.

Maargoed, dat is mijn mening.
 
Ik heb gister een account aangemaakt via de link bij Revolut, maar ga hem snel weer verwijderen. Ben redelijk teleurgesteld. Veel dingen in de app liepen erg slecht bij mij: email verificatie 20x gedaan en blijft nog steeds aangeven dat ik het moet doen, zelfde bij kaart aanvragen.

Daarnaast ben ik er via de Revolut fora achtergekomen dat als je geld overmaakt naar een Australische rekening er wel degelijk kosten worden gerekend (zie hier, hier en hier). Die kosten worden niet door Revolut gerekend, maar door de lokale banken, waardoor ze zeggen dat ze goedkoper zijn dan anderen bijvoorbeeld Transferwise. Die kosten heb ik echter niet als ik iets overmaak via XE of Transferwise. Blijf dus zelf toch liever bij die laatste twee. Daar weet ik in ieder geval precies wat er aankomt op mijn Australische rekening.
 
Hi allemaal,

Nog even een korte update over Revolut (mocht iemand in de toekomst nog een keer hierin geïnteresseerd zijn). Wij hebben Revolut nu al een aantal keer gebruikt (Transferwise ook). En er komen geen extra kosten bij als je van Revolut naar je Australische account overmaakt. Revolut heeft een goede exchange rate, en je krijgt meer australische dollars voor je euros dan bij transferwise (vooral omdat je bij transferwise die fee betaalt). De voornaamste reden dat we transferwise hebben gebruikt, is omdat we sneller geld nodig hadden. Bij Transferwise hadden we het binnen 2-3 werkdagen op onze rekening staan, bij Revolut duurde het 5 werkdagen.
 
Last edited:
Hmmm, raar onze debet van de NAB werkt toch echt niet overal. Zal het de volgende keer nog eens proberen bij de parkeerautomaat.

Ik heb geen credit card, alleen een debit card van BOQ. Werkt overal en heb tot nu toe nergens problemen gehad met betalen. Ik zelf hoef geen credit card meer in ieder geval.
 
Ik heb geen credit card, alleen een debit card van BOQ. Werkt overal en heb tot nu toe nergens problemen gehad met betalen. Ik zelf hoef geen credit card meer in ieder geval.

Idem. Mijn debit kaart werkt alleen in NL niet overal. Op zich niet zo'n problem, alleen erg vervelend dat ook de NS kaartautomaten het niet willen accepteren. Heb zo'n travel card geprobeerd, maar daarmee had ik hetzelfde probleem en aangezien ik niet zomaar 20 euro (of meer) in muntgeld op zak heb (want papiergeld lijken ze niet te accepteren), heb ik om die reden een credit card heb. Alleen om er zeker van te zijn, dat ik in het buitenland altijd kan betalen.
 


OFX
Back
Top