TV

Jan Thole

Member
Hallo luitje, domme vraag wellicht. Kan een tv zoals wij die in NL gebruiken ook in Australie worden gebruikt en dus aangesloten en werkt? Hoor graag.
 
Yes!

Tip: neem een stapel NL stekkerdozen mee. Zet aan de stekkerdoos 1 OZ stekker en je hebt in 1x een hoop NL apparaten omgezet ;)
 
Hallo luitje, domme vraag wellicht. Kan een tv zoals wij die in NL gebruiken ook in Australie worden gebruikt en dus aangesloten en werkt? Hoor graag.
Ligt er geloof ik toch aan wat je hebt en wat je er mee wilt.
Cable is hier niet erg populair, dus DVB-C kan een probleem worden.
Analoog uitgezonden wordt er niet meer.
Dus het is meestal DVB-T (digital via een antenna) of DVB-S (digital via een sateliet eg. Foxtel).
 
Ligt er geloof ik toch aan wat je hebt en wat je er mee wilt.
Cable is hier niet erg populair, dus DVB-C kan een probleem worden.
Analoog uitgezonden wordt er niet meer.
Dus het is meestal DVB-T (digital via een antenna) of DVB-S (digital via een sateliet eg. Foxtel).

Ik heb er geen verstand van maar in beide huizen waar we gewoond hebben stond er een antenne op het dak en een coax kabel in huis. Plug in en heb Free to Air. ABC, 7, 9, 10 etc. Antenne ziet er old-school uit. Wat is dat dan voor mij leek?

Daarnaast 'smart-tv' via WiFi. (YouTube, Netflix etc.)
 
Hi Jan, je kunt hier ook stekkers kopen die bv in laptop en tv passen met Australische stekker aan de andere kant. Maar zeker stekkerdozen mee!
 
Ik heb er geen verstand van maar in beide huizen waar we gewoond hebben stond er een antenne op het dak en een coax kabel in huis. Plug in en heb Free to Air. ABC, 7, 9, 10 etc. Antenne ziet er old-school uit. Wat is dat dan voor mij leek?

Daarnaast 'smart-tv' via WiFi. (YouTube, Netflix etc.)
Wij hebben free-to-air ook via wifi, heb mijn foxtel de deur gewezen. Als je geen smart rv hebt, kun je ook een smart blue ray player aansluiten of een chromecast inpluggen.
 
Ik heb er geen verstand van maar in beide huizen waar we gewoond hebben stond er een antenne op het dak en een coax kabel in huis. Plug in en heb Free to Air. ABC, 7, 9, 10 etc. Antenne ziet er old-school uit. Wat is dat dan voor mij leek?

Daarnaast 'smart-tv' via WiFi. (YouTube, Netflix etc.)
Da's DVB-T digital, via een antenna.
Wij hadden op het laatst in NL DVB-C, digital via de kabel, met een set top box.
Tegenwoordig hebben de meeste TV's digital receivers ingebouwd.
Maar ik geloof niet dat een DVB-C receiver, DVB-t snapt en kan ontvangen...
 
Ik heb mijn Telstra de deur uit gedaan. Vervolgens een Apple TV gekocht en via internet alle Free-to-air kanalen op mijn TV via de FreeView TV App.
 
Wij hebben free-to-air ook via wifi, heb mijn foxtel de deur gewezen. Als je geen smart rv hebt, kun je ook een smart blue ray player aansluiten of een chromecast inpluggen.

+1 voor de Chromecast. Wij hebben hier ook nog een Samsung "smart" TV, maar daar staan hopeloos verouderde apps op, heel veel andere apps missen volledig. Met die Chromecast kan je, als je een Android smartphone hebt (mogelijk ook vanaf iPhone, dat weet ik niet zeker), van alles casten, waaronder Netflix, Youtube maar ook audio spul van Spotify e.d.
 
+1 voor de Chromecast. Wij hebben hier ook nog een Samsung "smart" TV, maar daar staan hopeloos verouderde apps op, heel veel andere apps missen volledig. Met die Chromecast kan je, als je een Android smartphone hebt (mogelijk ook vanaf iPhone, dat weet ik niet zeker), van alles casten, waaronder Netflix, Youtube maar ook audio spul van Spotify e.d.
Ja, ik heb inderdaad ook nog een chromecast. Werkt ook prima via de Freeview app op je telefoon.
 


OFX
Back
Top