Zo makkelijk komt OZ niet van ons af

Jan Thole

Member
En na het debacle van ca 2 jaar terug, toen per direct 200 beroepen werden geschrapt van ons visa en het aankwam op louter 1 weekend visa indienen door de emigratie advocaat, en wij er nu al lang waren geweest, hebben wij weer een nieuwe kans. Hopelijk toekomstige werkgever en intussen vriend(en) zijn zonder dat wij die wisten altijd blijven speuren naar mogelijkheden. En die zijn er nu. Zijn magische woorden tijdens het telefoon gesprek in juni dit jaar klonk alsvolgt. ‘Na een paar weken onderzoek met een nieuwe emigratie advocaat zijn wij zeer hoopvol dat er wederom nieuwe en zelfs nog betere kansen zijn om het nogmaals te proberen. Ik zou jullie dit niet vragen als de kansen laag zijn. Dit om een nieuwe grote teleurstelling te voorkomen. Maar,.......zouden jullie er 1 keer voor willen gaan?.’ Tja,.....dan heb je vrienden in OZ kan je wel stellen. Die zo hun nek uitsteken en blijven proberen en kosten maken om dit gesponsorde visum 482 succes vol te laten verlopen.

2 jaar geleden ontdekte wij deze site en hadden wij er toen al veel aan. Mijn droom om met mijn kunst en design gietvloeren en wanden (en veel andere) skills OZ wat mooier te maken kwam toen dichtbij en zo stelden wij ons aan jullie voor op dit forum/ Mijn vrouw Lia wilde als yoga lerares en verschillende massage disciplines OZ NOG relaxter maken😜. En alles op vrij late leeftijd. Toen 58 en nu 60 en Lia 51 staan wij aan de vooravond van de goedkeuring van het visum. Eind deze maand begin november wordt het antwoord verwacht. Alles is tot nu geaccepteerd en wordt er door niemand meer getwijfeld dat het mis zou kunnen gaan. Maar in ons hoofd zit, weliswaar ver weg gestopt nog wel de domper van 2 jaar terug. Tis meer dan ‘eerst zien dan geloven’. Dezelfde enthousiasme en passie. Maar met meer realisme dan toen. En misschien maar beter. Destijds een aantal dagen flink van slag en dat zal nu minder zijn. Alles in het leven de laatste maanden is wel weer totaal in het teken van het GAAN. En wij kijken er naaruit.

Mooi dat wij nog steeds leden als Afterbang en Frits C zien reageren deze site om mensen te helpen en te informeren. Zeer bijzonder dat jullie, en niet te vergeten anderen ook, daar steeds weer tijd in steken. Het is voor ons komers fijn en nuttig.

Nou,....tot gauw in Adelaide zullen wij maar zeggen. 60, en nog een nieuw leven kunnen leiden. Droom scenario natuurlijk. Eerst over een paar weken toch maar wel/ondanks nog op vakantie met de MTB en droom trip maken. Met de kerst weer terug en hopelijk daarna in Januari 2020 pakken en wegwezen. Fijne dag iedereen.
 
Hey Jan, de giet vloeren herinner ik me nog ;)

ja er zijn hier nog steeds oud gedienden hoor, en ook actieve nieuwkomers.

Gaaf dat er toch weer zicht is op een nieuwe toekomst! Hou ons op de hoogte, wellicht heb ik tzt. wel eens een giet vloertje nodig joh ;)
 
Hey Jan, de giet vloeren herinner ik me nog ;)

ja er zijn hier nog steeds oud gedienden hoor, en ook actieve nieuwkomers.

Gaaf dat er toch weer zicht is op een nieuwe toekomst! Hou ons op de hoogte, wellicht heb ik tzt. wel eens een giet vloertje nodig joh ;)
Dankje,....zal het doen. En wat die vloer betreft, zullen wij wel een soort ‘Xpdite prijsje’ maken. 😜
 
Leuk om te lezen dat jullie na een eerste teleurstelling en nog steeds voor willen gaan! We wachten vol spanning op de verlossende forum post "VISA GRANTED".......
 
Canberra of Noosa (of beide) ;)

Ter info; we wonen nu in Canberra maar hebben een huis in Noosa Hinterland waar we tzt willen gaan wonen/rentenieren :D
Is Noosa Noosa Head? Daar Ben ik doorgereden/gestopt in ‘98 tijdens een lange trip destijds door OZ. Kan slechter daar😜. Zeker als je kan rentenieren. Dan hebheb jullie het goed gedaan. Tis jullie gegund,...het goede leven. Maar goed,....tis een eind van Adelaide. Maar die gietvloer kan er komen. Ik doe alles op design vloeren en ook wanden/mineraal. Print/foto vloeren. Metaal effecten. 3D. Minerale gietlagen. En veeeel meer.
 
Is Noosa Noosa Head? Daar Ben ik doorgereden/gestopt in ‘98 tijdens een lange trip destijds door OZ. Kan slechter daar😜. Zeker als je kan rentenieren. Dan hebheb jullie het goed gedaan. Tis jullie gegund,...het goede leven. Maar goed,....tis een eind van Adelaide. Maar die gietvloer kan er komen. Ik doe alles op design vloeren en ook wanden/mineraal. Print/foto vloeren. Metaal effecten. 3D. Minerale gietlagen. En veeeel meer.

Noosa is Noosa Heads ja. Maar wij zitten in het goedkopere achterland hoor, een klein half uur van het strand. Maar veel rustiger en veel goedkoper. Want rentenieren kan alleen als je geld overhoudt na aankoop van je huis ;)

We hebben een heel normaal, simple huis gekocht op een mooie subtropische hillside. 5 hectare bush en rainforest. Het is niet te duur en wij vinden het een gave plek. Hier een filmpje; als je in NL zit is het wellicht fijn om wat van hier te zien ;)
 
Noosa is Noosa Heads ja. Maar wij zitten in het goedkopere achterland hoor, een klein half uur van het strand. Maar veel rustiger en veel goedkoper. Want rentenieren kan alleen als je geld overhoudt na aankoop van je huis ;)

We hebben een heel normaal, simple huis gekocht op een mooie subtropische hillside. 5 hectare bush en rainforest. Het is niet te duur en wij vinden het een gave plek. Hier een filmpje; als je in NL zit is het wellicht fijn om wat van hier te zien ;)
Ziet er goed uit hoor. Idd een dik slangetje. En een gave car. Goed voor mekaar daar.
 
Dank allemaal Voor de reacties. De komende weken hopen wij het jawoord te ontvangen. En dan gieten met die vloeren. Post gelijk mijn laatste creatie. Een Harley Davidson mancave voor een klant in Delft. Print design met een UV transparante gietlaag.
 

Attachments

  • 7AFE9384-39FC-4170-924A-2E2AE2175D3D.jpeg
    7AFE9384-39FC-4170-924A-2E2AE2175D3D.jpeg
    104.9 KB · Views: 12
En in gebruik genomen.
 

Attachments

  • 91933C8A-A845-43EB-8668-1E7DA17EC7E2.jpeg
    91933C8A-A845-43EB-8668-1E7DA17EC7E2.jpeg
    168.5 KB · Views: 13
  • B3F610B8-DD50-4A99-AA06-C5B56FDCDB85.jpeg
    B3F610B8-DD50-4A99-AA06-C5B56FDCDB85.jpeg
    135.4 KB · Views: 13
  • A3E494EC-C3AB-47D9-BB00-8C4B73A1B8E4.jpeg
    A3E494EC-C3AB-47D9-BB00-8C4B73A1B8E4.jpeg
    149.8 KB · Views: 11
Dat ziet er fraai uit. Ik denk dat er genoeg cash-loaded Sydney siders zijn die interesse zullen hebben in dit soort persoonlijke vloeren.
Dankje en zou geweldig zijn. Alles wat je maar wilt is mogelijk. Op de ‘shutterstock’ website uitkiezen wat je wilt en in vrijwel alle maten op de vloer. Tis eigenlijk mijn hobby ipv van werk😜
 


OFX
Back
Top