Citizenship test - benodigde documenten

Hallo...

Ik moet binnenkort voor de citizenship test, en moet een paar documenten meebrengen.
Er wordt gevraagd om een officieel geboorte akte, maar volgens mij hebben we dat niet in NL. Het enige dat in de buurt komt een een uitreksel van het geboorte register. Weet iemand of dit genoeg is? Uiteindelijk is dat maar een simpel printje..

Ook moet ik aantonen wat mijn eerste aankomst hier in Australia was, maar dat is meer dan 12 jaar geleden en ik heb het passport niet meer met die eerste originele stempel. Weet iemand toevallig een oplossing?

Cheers,
 
Hallo...

Ik moet binnenkort voor de citizenship test, en moet een paar documenten meebrengen.
Er wordt gevraagd om een officieel geboorte akte, maar volgens mij hebben we dat niet in NL. Het enige dat in de buurt komt een een uitreksel van het geboorte register. Weet iemand of dit genoeg is? Uiteindelijk is dat maar een simpel printje..

Ook moet ik aantonen wat mijn eerste aankomst hier in Australia was, maar dat is meer dan 12 jaar geleden en ik heb het passport niet meer met die eerste originele stempel. Weet iemand toevallig een oplossing?

Cheers,

Uitreksel van het geboorte register is niet je officiele geboorteakte, je kunt vragen om een afschrift van de akte. Kun je alleen krijgen in de gemeente waar je bent geboren. Iedere gemeente heeft hier zijn eigen proces voor. Bij de 1 een easy thing en bij de ander wat omslachtiger 😉


Hier staat de info.
 
Wij hebben voor onze citizenship test gewoon een engelstalig uittreksel uit het geboorteregister gebruikt. Nog sterker, dat is hetzelfde stukje papier als wat we jaren geleden gebruikt hebben voor het visum aanvraag.
 
Bedankt voor de replies.
Heb het uitreksel in NL aangevraagd, en mn travel info bij de relevante Australische departement....hopelijk komt het allemaal op tijd binnen....
 
Ah! Een jaar! Dat is ‘snel’! Even opletten of @FritsC ook een jaar is. Ik ga over 4 maanden mijn aanvraag indienen.

Een tip, zorg dat je alle documenten digital upload. Dan hoef je met de appointment alleen maar je paspoort mee te nemen.
De test gaat overigens wel vanaf 15 november veranderen. Maar het was een testje van niks, dus dat zal allemaal wel meevallen
 
Een tip, zorg dat je alle documenten digital upload. Dan hoef je met de appointment alleen maar je paspoort mee te nemen.
De test gaat overigens wel vanaf 15 november veranderen. Maar het was een testje van niks, dus dat zal allemaal wel meevallen

Ik heb bij mijn aanvraag (29 November 2019) nog niet mijn Europese politie checks toegevoegd vanwege hun beperkte houdbaarheid. Ik verwacht dat daarom gevraagd wordt op het moment dat de visum aanvraag in behandeling wordt genomen.
Overigens is de status van mijn aanvraag nog altijd 'Application Received'.

Voor mijn birth certificate heb ik hetzelfde document geupload als ten tijde van mijn PR aanvraag.
 
Een tip, zorg dat je alle documenten digital upload. Dan hoef je met de appointment alleen maar je paspoort mee te nemen.
De test gaat overigens wel vanaf 15 november veranderen. Maar het was een testje van niks, dus dat zal allemaal wel meevallen

Oorspronkelijk was mn test geboekt voor April, verzet naar Augustus en uiteindelijk is het September geworden. In principe had het hele process afgerond kunnen zijn in slechts 4 maanden.
@afterbang Hopelijk gaat het voor jou wel lekker vlotjes :)
 
Oorspronkelijk was mn test geboekt voor April, verzet naar Augustus en uiteindelijk is het September geworden. In principe had het hele process afgerond kunnen zijn in slechts 4 maanden.
@afterbang Hopelijk gaat het voor jou wel lekker vlotjes :)
Wow...... Een jaar of 5 geleden; op Woensdag avond de aanvraag afgerond. Donderdag een belletje, Vrijdag de test.
 
Het lijkt erop dat sinds alles samengevoegd is tot Dutton's Ministry of Truth.... eh, ik bedoel Home Affairs het niet sneller gaat. Laten we hopen dat ze met minder verwerkte visa aanvragen ze wat man power op citizenship aanvragen zetten.
 
Hoera, gefeliciteerd!
Was een beetje traag met het aanvragen van mn paspoort. Dacht doe het toch maar eens deze week. Ik wist dat je bij de eerste aanvraag een referee moet aangeven. Maar had niet verwacht dat je het adres, geboorte datum en ook zelfs desbetreffende paspoort nummer, paspoort geldigheid info moest opgeven.
Gelukkig heb ik een paar goede Aussie maten, maar vind dat toch heel erg persoonlijke info...
Ok, binnen 3 weken nu echt een fysiek paspoort.
@FritsC heb jij inmiddels al de ceremonie bijgewoond? Of laten ze je tot Januari 2022 wachten?
 
Was een beetje traag met het aanvragen van mn paspoort. Dacht doe het toch maar eens deze week. Ik wist dat je bij de eerste aanvraag een referee moet aangeven. Maar had niet verwacht dat je het adres, geboorte datum en ook zelfs desbetreffende paspoort nummer, paspoort geldigheid info moest opgeven.
Gelukkig heb ik een paar goede Aussie maten, maar vind dat toch heel erg persoonlijke info...
Ok, binnen 3 weken nu echt een fysiek paspoort.
@FritsC heb jij inmiddels al de ceremonie bijgewoond? Of laten ze je tot Januari 2022 wachten?
Als referee is het ook voldoende om het adres op te geven als die vriend (ik meen) 4 jaar op dat adres heeft gewoond en in het verkiezingsregister is ingeschreven. Dan hoef je dus geen paspoort gegevens van je vrienden op te geven.

Jazeker. De ceremonie was in Mei dit jaar. Nu een paspoort, maar ik wacht nog even met aanvragen. Want ik stel die $300+ wel uit totdat ik daadwerkelijk reisplannen heb.
 
Last edited:


OFX
Back
Top