eten mee naar australie

Is inderdaad nooit een probleem. Wij hadden een keer fruit cookies in verpakking in de tas zitten. Toch maar even aangegeven bij de douane en gevraagd of het een probleem was. De bijzonder vriendelijke dame achter de balie gaf ons aan dat verpakt fruit dat ook als eens gebakken was (in het cookie), geen punt was. Easy en we waren er sneller door dan bij Nothing to Declare.
 
Ik heb vorige week ook m'n pakje met pepernoten, taaitaai, speculaas en choco letter binnengekregen :D
Ook kruiden, hagelslag e.d. zijn mijn kant al opgestuurd. Geen enkel probleem. Als je zelf eea het land mee in neemt, gewoon alles aangeven. Het enige wat voor mij wat vertraging opleverde was een doosje salmiakpoeder (zwart/wit) waar een Nederlandse collega om gevraagd had ("Extra zout!!!"). Dat kende de douane niet.... Raar, poederig goedje :) Inhoud stond er natuurlijk in het Nederlands op, dus of ik even wou vertalen en de douanier stond er met een boekje bij om eea in op te zoeken :) Heb hem aangeboden het te proberen :D Maar hij geloofde me wel.
Hij heeft me nog wel een foldertje meegegeven, waarin stond wat wel/niet mocht e.d., maar naar mijn idee verwees dat vooral door naar hun website.

Ik heb nooit problemen bij de douane, vind het altijd wel een gezellige aangelegenheid :)
 
Hoi iedereen, bij het bezoek aan mijn broer via luchthaven van melbourne had ik wel 5kilo eten mee, chocolade, koekjes, cuberdons, parelsuiker, kandijsuiker, .... Gewoon alles netjes aangegeven. Aan de douane heb ik even moeten melden dat alles commercieel was verpakt en dan werd ik nog even in de rij voor drugshond geplaatst die even langs de tassen passeerde maar geen probleem , het ging allemaal heel snel en gemoedelijk (de douane beambte wou ook graag wat chocolade). Dus zeker geen toestanden zoals border security !
 
Gelukkig kunnen we speculaas en hagelslag gewoon in de Woolies kopen.
Alleen de perpernoten en de speculaas brokken moeten we voor naarde Nederlandse winkel.
 
Gelukkig kunnen we speculaas en hagelslag gewoon in de Woolies kopen.
Alleen de perpernoten en de speculaas brokken moeten we voor naarde Nederlandse winkel.
De Spudshed heeft (geloof ik) ook nog wel eens Nederlands spul.
Beschuit!

Bart
 
Voor de muisjes moeten we naar de Nederlandse winkel.
Mijn beide dochters eten graag beschuit en ontbijtkoek en appelstroop.
 
Hmm, wil een halve kilo eiwitpoeder meenemen naar NL. Vraag me toch af of fat vragen gaat opleveren :S
 
Heeft iemand nog recente ervaring met het door de douane krijgen van vacuum verpakte rookworst? Mijn ouders komen in 2 weken tijd en ik zou zo graag Hema of Unox rookworst ontvangen.
 
Ik weet helemaal niet of het legaal was, maar mijn bestie in Utrecht heeft net een homp Goudse kaas gewoon met de snail mail naar me gestuurd. Was niet gesealed, kwam helemaal onbeschadigd en onbeschimmeld aan. Man, man, man. Ik geloof dat een rookworst er prima doorheen komt als hij gesealed is en in de ruimbagage meegaat, niet de handbagage.
 
Ik weet helemaal niet of het legaal was, maar mijn bestie in Utrecht heeft net een homp Goudse kaas gewoon met de snail mail naar me gestuurd. Was niet gesealed, kwam helemaal onbeschadigd en onbeschimmeld aan. Man, man, man. Ik geloof dat een rookworst er prima doorheen komt als hij gesealed is en in de ruimbagage meegaat, niet de handbagage.
Kaas hebben we zelf al wel eens via de post ontvangen en ik dacht dat de rookworst ook geen probleem moest zijn, maar ik vond dit draadje en dat heeft toch een ander beeld. Mijn ouders gaan het wel aangeven, als ze het meenemen, dus we gaan niets stiekems doen
 
ik kwam deze post weer tegen. Gestampte muisjes. Wij hebben van mijn ouders een paar keer een doosje gehad met hagelslag enzo. Inclusief gestampte muisjes. Dat doosje was een keer gaan 'lekken' dus het hele pakket zat aan de binnenkant onder de witte poeder. Het was opengemaakt door de douane. En er zat een foldertje in de trant van 'thank you for complying with the rules'.
Voor de rest nemen we meestal wel iets aan eten mee terug. Altijd aangeven. Rookworsten hebben we nog niet geprobeerd, ik hoor graag of dat lukt!
 
Ik hoor graag of het lukt want dan laat ik mijn familie ook wat kaas en worst meenemen.
 


OFX
Back
Top