verhuizen naar WA

GijsvdW

New Member
Ben vier jaar getrouwd met een real ozzie en zijn aan het onderzoeken hoe het beste aan een visum te komen.
We weten niet precies wat de mogelijkheden zijn.
En willen enige zekerheid rondom financiën en visum aanvraag voor we echt stappen gaan zetten.
 
Je komt vermoedelijk in aanmerking voor een partner visum. Een van de simpelste visa om aan te vragen, kan zowel onshore (duurt langer) als offshore. Google even voor de voorwaarden. Wij noesten in 2013 aantonen dat ik als Ozzie mijn partner twee haar lang kon onderhouden. Weet niet of die regel nog geldt.
 
Een partner visum (offshore gaat het snelst) lijkt mij de beste optie. Vrijheid waar je wilt gaan wonen en werken en weinig haken en ogen.
 
Bij een partnervisum ben JIJ de aanvrager (applicant) en jouw vrouw de sponsor. De reden is heel simpel om te onthouden. Jouw vrouw is Aussie, ZIJ heeft dus geen visum nodig. JIJ hebt een visum nodig. Dus ben JIJ de aanvrager en jouw vrouw sponsort jouw aanvraag.
 
Last edited:
hartelijk bedankt voor de info! We zijn er druk mee bezig om alle informatie te verzamelen. Wel bijzonder dat je zelfs al je broers en schoonzussen moet opgeven en wanneer ze zijn getrouwd.😅
 
You ain't seen nothing yet :rolleyes:. Het vreet tijd, geld, stress, paniek en de wachttijd kan, afhankelijk van je visum, oplopen tot 33 maanden.

Voor welk visum gaan jullie?

En misschien is het voor jullie ook handig om hiervan lid te worden. Kan je al je vragen op losknallen en iedereen heeft er wel mee te maken gehad.

 
You ain't seen nothing yet :rolleyes:. Het vreet tijd, geld, stress, paniek en de wachttijd kan, afhankelijk van je visum, oplopen tot 33 maanden.

Voor welk visum gaan jullie?

En misschien is het voor jullie ook handig om hiervan lid te worden. Kan je al je vragen op losknallen en iedereen heeft er wel mee te maken gehad.


We hopen dat het geen problemen op gaat leveren en we het op een redelijk termijn voor elkaar hebben.

We gaan voor het partner visa offshore.

Heb me aangemeld bij “de facto Dutchies” hoop te worden toegelaten.
 
4 jaar in een relatie: kun je 309 overslaan en Meteen 100 aanvragen dat scheelt echt een hoop gedoe en ergernis. Aanvraag is heel straight forward en vrij simpel. Ik heb ergens nog in een draadje staan wat je allemaal toe
moet voegen dmv een checklist. Zou alleen niet meer weten waar.
 
4 jaar in een relatie: kun je 309 overslaan en Meteen 100 aanvragen dat scheelt echt een hoop gedoe en ergernis. Aanvraag is heel straight forward en vrij simpel. Ik heb ergens nog in een draadje staan wat je allemaal toe
moet voegen dmv een checklist. Zou alleen niet meer weten waar.
Betekent dit dat we het anders moeten doen dan de 309?
Hoelang is het geleden dat je dit hebt gedaan en zou er intussen iets veranderd kunnen zijn?
En zou je dat draadje nog terug kunnen vinden voor de checklist😊?
 
Betekent dit dat we het anders moeten doen dan de 309?
Hoelang is het geleden dat je dit hebt gedaan en zou er intussen iets veranderd kunnen zijn?
En zou je dat draadje nog terug kunnen vinden voor de checklist😊?
nee hetzelfde, maar omdat je al 4 jaar in een relatie zit krijg je normaal gesproken direct de 100, maar kan geen kwaad dit te benoemen in de comment section.
 
Je gaat verkassen naar de leukste staat, dus gaat helemaal goedkomen.

In ieder geval de grootste!

On a serious note: WA is echt wel gaaf. Zuid en Zuid westkust is heel mooi en redelijk dichtbij Perth. Naar het Noorden worden de afstanden snel groter maar de stranden ook heeeel veel leger ;) (niet dat het in het zuiden druk is ;) )
 
Ben vier jaar getrouwd met een real ozzie en zijn aan het onderzoeken hoe het beste aan een visum te komen.
We weten niet precies wat de mogelijkheden zijn.
En willen enige zekerheid rondom financiën en visum aanvraag voor we echt stappen gaan zetten.
Hoop dat het ondertussen allemaal gelukt is? En dat je in Perth gearriveerd bent? Als je vragen hebt over Perth stuur maar!
 


OFX
Back
Top