Even voorstellen

Ilma2020

New Member
Hallo allemaal,

Na een aantal maanden te hebben meegelezen over al jullie verhalen en belevenissen vinden wij het ook eens tijd worden om onze ervaringen met jullie te delen.:)

Wij zijn een stel van 29 & 36 jaar oud en zitten momenteel midden in het emigratieproces voor Australie.

Mijn vriendin werkt als verloskundige ( en is ook de hoofdaanvrager van het visum) en ik ben momenteel werkzaam als planner bij een transportbedrijf.

Onze droom om te emigreren naar Australie is ongeveer 4 jaar geleden onstaan na een bezoek aan de emigratiebeurs in Houten. We hebben daar contact gehad met Visa4you en die gaven ons aan dat er voor ons zeker wel mogelijkheden zouden zijn om onze droom te kunnen realiseren. We hebben dit even een tijdje laten bezinken mede ook doordat je zo'n keuze niet zo maar maakt en er een aantal voorwaarden aan het visumtraject vast zitten waar je aan moet voldoen voordat we uberhaupt konden starten.Uiteindelijk hebben we ergens in de zomer van 2017 besloten om onze droom na te gaan jagen en zijn we in september van datzelfde jaar naar de emigratiedag geweest in Utrecht, daar wederom gesproken met Visa 4 you en onze vooruitzichten waren nog steeds gunstig zoniet beter dan een jaar daarvoor.

In december van datzelfde jaar hebben we een orientatiegesprek gehad op het kantoor van Visa 4 you in Veeningen. Uit dit gesprek bleek naast dat haar beroep Midwife staat op de Medium and Long‑term Strategic Skills List ook haar behaalde Belgische diploma ervoor zorgt dat ze geen bridging course zou hoeven doen omdat haar diploma internationaal word erkend en dus ook door Australie. ( YEEEEH) 😁. Uiteindelijk zijn we in zee gegaan met Visa 4 you en hebben we de papieren getekend.

Een stapje dichterbij de realisatie van onze droom....

Alvorens we uberhaupt konden starten met ons visumtraject moest mijn vriendin haar Engelse toets behalen op Academisch niveau met minimaal op elk onderdeel een 7 of hoger. Dit zijn de richtlijnen van de AHPRA ( Australian Health Practitioner Regulation Agency) en de ANMAC (Australian Nursing & Midwifery Accredition Council). Voordat je een visum kan aanvragen dien je hier eerst geregistreerd te worden als verloskundige en de ANMAC beoordeeld je Skills Assesment.

We wisten van tevoren dat dit een behoorlijke uitdaging zou gaan worden ook omdat Engels niet haar sterkste kant was. Na het volgen van diverse cursussen, opleidingen, IELTS toetsen en PTE Academic heeft ze mede dankzij haar doorzettingsvermogen het voor elkaar weten te krijgen om in december 2019 te slagen voor haar Engelse toets op academisch niveau conform de richtlijnen van de AHPRA, ANMAC en de Immigratiedienst en mochten we starten met het emigratieproces. ( Hele grote YEEEEH) We willen gaan voor het Skilled Nominated Visa (190), nominatie zou dan moeten komen uit Victoria.
Vanaf dat moment zijn we alle documenten gaan verzamelen die allereerst de AHPRA nodig heeft om haar te kunnen registreren, denk hierbij aan persoonlijke gegevens diploma's, werkervaringen en nog een heleboel andere documenten. Deze hebben we gebundeld en half februari heeft Visa 4 you ze doorgestuurd naar de AHPRA.

Toen begon het wachten, normaal gesproken duurt het vanuit de AHPRA 6-8 weken maar toen was daar helaas het coronovirus. Geheel begrijpelijk had de AHPRA andere zaken eerst te regelen in eigen land dan te kijken naar onze aanvraag. Uiteindelijk is onze aanvraag begin mei in behandeling genomen en na het insturen van additionele documenten AKKOORD!! bevonden begin Juni.
Nu de in-principle registration van de AHPRA akkoord is konden we door met de ANMAC voor de skills assesment. Deze hebben we 18 juni in gestuurd naar de ANMAC.... Nu staan we tijdelijk in de wacht totdat de ANMAC er ook naar heeft gekeken en haar hopelijk goed gaat keuren als Skilled Migrant. Dit zal minimaal 6-8 weken duren maar het kan ook langer zijn. Vanaf hier kunnen we de state nomination en het daadwerkelijke visum aan gaan vragen.

We moeten nog even geduld hebben maar we hebben goede hoop erop dat het goed gaat komen en nu al onwijs veel zin in een nieuw avontuur Down Under!😊

Zijn er nog meer mensen die een soort gelijk traject momenteel volgen? Mocht je meer willen weten dan horen we dat graag.

Cheers!
 
Klinkt allemaal heel goed. Als ik een medisch beroep voorbij zie komen denk ik als eerste altijd. Oh my god... AHPRA, maar jullie zijn daar goed door heen gekomen. Gefeliciteerd!

Hoop snel weer wat te horen! (De volgende Yeeeeh ;) )
 
hoi welkom!
Wij zijn eind 2017 aangekomen in Queensland Australië op een 457 visum van mijn vrouw die ook het hele APHRA traject moest doorlopen. Zij is kinder en jeugd psychiater (en moest dus ook nog door het RANZCP traject). We weten dus ongeveer wat een werk dat is. Proficiat met de goede uitslag!
Gaan jullie voor state nomination en dan daar werk zoeken? Wij zijn het traject ingegaan op basis van een contract van het ziekenhuis in Cairns dus gesponsord. Dat scheelde een beetje in het traject omdat Queensland Health en een medical recruiter meehielpen met de documenten én vooral omdat we bij aankomst dan meteen werkzekerheid hadden.
Ik weet niet hoe het zit voor verloskundigen maar in general is er denk ik een gebrek aan medisch personeel. Naar ik nu hoor krijgen deze beroepen nu (COVID) ook voorrang in het visumtraject dus dat zou goed nieuws zijn voor jullie.
Succes met jullie traject!
 
Last edited:
Welkom.

Onze droom om te emigreren naar Australie is ongeveer 4 jaar geleden onstaan na een bezoek aan de emigratiebeurs in Houten.
De keuze voor Australie lijkt op de emigratiebeurs gemaakt te zijn. De vraag is dan natuurlijk waarom jullie uberhaupt naar de emigratiebeurs zijn gegaan...
 
hoi welkom!
Wij zijn eind 2017 aangekomen in Queensland Australië op een 457 visum van mijn vrouw die ook het hele APHRA traject moest doorlopen. Zij is kinder en jeugd psychiater (en moest dus ook nog door het RANZCP traject). We weten dus ongeveer wat een werk dat is. Proficiat met de goede uitslag!
Gaan jullie voor state nomination en dan daar werk zoeken? Wij zijn het traject ingegaan op basis van een contract van het ziekenhuis in Cairns dus gesponsord. Dat scheelde een beetje in het traject omdat Queensland Health en een medical recruiter meehielpen met de documenten én vooral omdat we bij aankomst dan meteen werkzekerheid hadden.
Ik weet niet hoe het zit voor verloskundigen maar in general is er denk ik een gebrek aan medisch personeel. Naar ik nu hoor krijgen deze beroepen nu (COVID) ook voorrang in het visumtraject dus dat zou goed nieuws zijn voor jullie.
Succes met jullie traject!

Hoi,

Dank je wel!

Bedankt voor de reactie. Leuk om te lezen. Goed om te horen dat het bij jullie allemaal gelukt is.

De bedoeling is inderdaad om voor de state nomination te gaan voor Victoria en dan daar of indien mogelijk van tevoren een baan te zoeken. Wij hebben ook iets gelezen over de nieuwe visa voorwaarden en dat ze misschien voorrang zouden geven aan medische beroepen, indien dat inderdaad zo is dan dat zou wel fijn zijn. Maar we wachten het wel rustig af wat ze gaan besluiten en wat de gevolgen eventueel zijn van de uitbraak van corona rondom Melbourne. Belangrijkste is dat iedereen gezond blijft.

To be continued...
 
Back
Top