Brisbane. Nederlandse school—> ervaringen?

Zwerver

Moderator
Right, aangezien we vanaf januari in Brisbane wonen en ik werkelijk geen idee heb hoe en wat daar goed is, iemand ervaring met wat deze school doet?


Aysha wordt 3 in april, en we willen haar eigenlijk op hun peutergroep doen, zodat ze wat structureler de Nederlandse taal machtig wordt.
 
Uiteraard niet vanuit eigen ervaring, want zelf kindloos, maar heeft een uitstekende reputatie. Ik heb zelf gewerkt in Melbourne aan de VSL, en die heeft een soort lijstverbinding met de Dutch schools in de capital cities. Ik denk dat @Janneke61 je volledig kan inlichten.
 
Ik heb zelf geen ervaring met deze school, want mijn kinderen waren al te groot toen we hier kwamen wonen. Maar ik ken wel (leuke) mensen die aan de school verbonden zijn. Het is volgens mij een leuke en actieve school die goed bekend staat. Als je lid wordt van Dutch Brisbane Group op Facebook en je stelt deze vraag, dan denk ik dat je wel reakties krijgt.
 
Tenzij de ouders plannen hebben om op termijn terug te keren naar Nederland, ben ik toch wel benieuwd wat de overwegingen zijn om de kinderen de Nederlandse taal bij te brengen. :)
 
Tenzij de ouders plannen hebben om op termijn terug te keren naar Nederland, ben ik toch wel benieuwd wat de overwegingen zijn om de kinderen de Nederlandse taal bij te brengen. :)

Het is misschien een iets andere situatie omdat mijn vriendin min of meer geen vader meer heeft sinds haar geboorte maar zij vind het echt een gemis dat ze geen Sloveens spreekt. Wij hebben zelf geen kinderen maar als ik ze had zou ik ze zeker NL laten spreken, ongeacht we ooit terug naar NL gaan. Dat komt niet eens zozeer vanuit mij maar meer vanuit haar omdat zij weet wat je mist. Communicatie met familieleden blijft handen en voeten werk omdat zij amper Engels spreken.