Australian Immunisation Record

Emulate

Well-Known Member
Voor wie dit (nog) niet wist en wellicht op korte termijn reisplannen heeft, je kunt een bewijs opvragen van je vaccinaties (dus ook COVID-19) via MyGov en via Medicare. Je kunt bij allebei een account aanmaken. Je kunt ook je Medicare record elektronisch linken aan je MyGov zodat je niet 2 accounts hoeft te openen. Je vaccinatiegeschiedenis komt er als PDF uit, dus die kun je printen of bewaren op je mobieltje en tonen bij de douane. Als je naar NL gaat moet je die geschiedenis in een aantal gevallen laten registreren bij de GGD in Utrecht om een Nederlandse QR-code te krijgen. Die QR-code heb je nodig voor bezoek aan de horeca, evenementen, concerten, musea en overheidsorganisaties.

ETA je record is ook beschikbaar als je geen Medicare hebt. Meer info in de link.


 
Last edited:
Omdat het niet erg veel vertrouwelijke privegegevens bevat, hierbij mijn eigen print van mijn immunisation record zodat je weet hoe het eruitziet. Official government document dat in NL voldoet. Mijn 2 AstraZeneca's staan netjes geregistreerd. De 2 andere prikken op mijn record zijn mijn jaarlijkse flu shot en mijn 5-jaarlijkse jab tegen longontsteking omdat ik een chronische longconditie heb. Dat heeft er dus geen flikker mee te maken maar wordt ook gewoon netjes bijgehouden :).
Tnx, print ik die gewoon uit als ik naar NL ga.


😜
 
Ik heb mijn vaccinatiebewijs ook in Google Pay opgeslagen, maakt het erg handig met de shortcut op je home screen. Zou hetzelfde moeten werken met Apple Pay. Binnenkort zal het ook in de Service NSW app beschikbaar worden.
 
Ik heb mijn vaccinatiebewijs ook in Google Pay opgeslagen, maakt het erg handig met de shortcut op je home screen. Zou hetzelfde moeten werken met Apple Pay. Binnenkort zal het ook in de Service NSW app beschikbaar worden.
Yep, je kunt Covid vaccinatie bewijs in je Apple Wallet opslaan. Ook handig: je kunt het bewijs met je partner delen en die kan dat vaccinatie bewijs weer opslaan in de Apple Wallet, voor het geval je (lees ik) een keer mijn telefoon vergeet!
 


OFX
Back
Top